Vinkender?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Vinkender?

Indlægaf Chanel » 16. jul 2016, 08:07

Jeg er ikke helt vild med vin, men dog er der 2 jeg kan lide. Jeg er nu på udkig efter en BIB til ferien men er bange for at stå med x antal 3 liters vine jeg ikke kan lide. :(
De to jeg elsker er på vedhæftede billeder. Nogen der med sikkerhed kender en BIB der er ligeså frugtig og ikke tør og stærk?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Vinkender?

Indlægaf Marichen12 » 16. jul 2016, 08:10

Jeg er ikke som sådan vinkendere, men jeg kan en der lyder som om den kunne bruges. Den her er hvad jeg kalder en "saftevandsvin" :D Den er godt nok på 14%, men den er stadig blød og frugtig. Den fået fast i netto.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Vinkender?

Indlægaf Chanel » 16. jul 2016, 08:26

Okay tak, den er ikke meget kraftig i smagen? For jeg er typen der hoster hvis den smager meget af alkohol :D
Det vigtigste er dog den ikke er tør, det kan jeg slet ikke med :p
0
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Vinkender?

Indlægaf Marichen12 » 16. jul 2016, 08:27

Chanel skrev:Okay tak, den er ikke meget kraftig i smagen? For jeg er typen der hoster hvis den smager meget af alkohol :D
Det vigtigste er dog den ikke er tør, det kan jeg slet ikke med :p


Det synes jeg ikke, nej. Den kan i øvrigt også fås på flaske, hvis du vil prøve den inden du køber 3 liter :D
0
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Chanel
Indlæg: 371
Tilmeldt: 7. maj 2016, 11:59
Kort karma: 17
Likede indlæg: 139

Re: Vinkender?

Indlægaf Chanel » 16. jul 2016, 08:48

Det kunne være det var meget smart :) Tak for tippet
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Vinkender?

Indlægaf Wizzze » 16. jul 2016, 10:18

Skal det være rødvin? for der er jo også masser af gode hvide BIB vine?
De 2 du viser er meget forskellige, det de har til fælles som jeg ser det, er frugt, lidt krydret og så at de ikke er tørre. Hvis du kan lide Ripasso, så er du jo ikke bange for alkohol, bare den ikke smager igennem :D

Spansk Garnacha (fransk Grenache) er nok den der umiddelbart vil tiltale dig bedst, frugt, lidt krydret og uden tanniner og den vilde alkohol (de to ting der er med til at gøre vin tør). Garnacha finder du både "ren" eller blandet med Tempranillo, begge giver gode vine der er nemme at drikke, både med og uden mad.
Et godt eksempel kunne være http://www.vinmedmere.dk/product/vina-b ... -bib-4086/

Flytter vi til Italien er der 2 områder som burde tiltale dig, Bardolino og Valpolicella, fælles for begge er brugen af primært Corvina druen, som igen giver de frugtede vine uden de farlige tanniner og alkohol. Ren Corvina, ser man ikke så meget men den findes, oftes er den blandet med lidt kraftigere og mere krydrede druer, da ren Corvina godt kan være lidt "saftevandsagtige" :)

Den rene Corvina kunne være denne
https://mad.coop.dk/vin/box/italien/cor ... 0625300003
I gamle dage var det kun Irma der havde den, men jeg tror den er kommet bredt ud i coop nu. Det er meget frugt, meget rund og afdæmpet.

Meny har tit tilbud på denne:
Billede
Som er et godt eksempel på den blandede corvina type, masser af blød frugt, sødme og sådan kardamomme-vanilje krydderi
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"