Skt Hans

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Skt Hans

Indlægaf Daine » 19. jun 2016, 19:05

Neenah skrev:
Wizzze skrev:
Neenah skrev:
Wizzze skrev:
Neenah skrev:Samme som Animi. Vi holder altid sankt hans i vores sommerhus, og bruger dagen på at hygge, gå i vandet, sole i haven, slappe af og lave forberedelser. Om aftenen samles vi hele familien sammen med naboens og griller, og så futter vi bål af på stranden om aftenen. Jeg lobbyer for at få heksen afskaffet, men so far er det ikke lykkedes.


Ja det er jo også noget man skal tage med i planlægningen, der er nok mange mænd, der bliver efterladt alene den aften :devil:


Æh, hvad? :gruble:


Heksene flyver jo til bloksbjerg og fester, ergo er deres mænd efterladt alene hjemme :devil:

Ja ja, dum plat forsøg på joke, :blush:


Tjah. Det er bare en ret ucharmerende måde at omtale kvinder.

Mon ikke vi overlever den joke, den kommer stort set hvert år. Og jeg kender indtil flere, som jeg gerne så futte af til Bloksbjerg ;) :D
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Skt Hans

Indlægaf Daine » 19. jun 2016, 19:06

Jeg skal bare være hjemme. Jeg satser på, at plejehjemmet der ligger overfor hvor jeg bor, brænder deres Sankt hans bål af på plænen foran bygningen. Det betyder jeg kan sidde i min forhave og se det :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Skt Hans

Indlægaf Wizzze » 19. jun 2016, 19:08

Kigger i meget på hvem som taler til et arrangement, og vælger I efter taleren, eller er det bare det bål som er tættest på / nemmest at komme til?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Skt Hans

Indlægaf Pandesteg » 19. jun 2016, 19:15

Sankt Hans betyder ikke rigtig noget for mig, hvis vejret har været godt har jeg sommetider hygget med min mor eller en veninde og kikket på bål, men de sidste år har vi været i Skagen på Sankt Hans, hvilket vi også er i år. Så vi skal se bål ved Sønderstrand ved Vippefyret. Menuen står svigerne for så den kender jeg ikke.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Skt Hans

Indlægaf Persnikedy » 19. jun 2016, 19:30

Wizzze skrev:Kigger i meget på hvem som taler til et arrangement, og vælger I efter taleren, eller er det bare det bål som er tættest på / nemmest at komme til?


Jeg har spurgt en ven om vi skal grille og jeg ville helst at det var på stranden (bare rolig, efterlade aldrig en varm gril) også med noget udsigt til et bål. Men der er fandme få bål i år, og ingen inden for ordenlig bus afstand hvor man også kan grille. Hvem der taler er mig ligegyldigt
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Skt Hans

Indlægaf Rapfisk » 19. jun 2016, 19:54

Jeg går i Frederiksberg Have. Hvis jeg orker at arrangere, og vejret er til det, laver jeg nok picnic med en veninde.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Skt Hans

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jun 2016, 20:01

Jeg skal være sammen med min veninde og hendes kæreste her hos mig, om det så bliver i gården med grill eller i lejligheden pga. regn.
Under alle omstændigheder skal vi have ostepølser og græske bøffer, spicy ovnkartofler, haricot vert-salat, tzatziki og grovflûtes. Og hvedeøl :savl:
Desserten står gæsterne for.

De seneste to år har vi set bål på tv, fordi jeg har skulle op kl. 05.30 næste dag. I år kommer det nok til at afhænge af vejret, der vist ikke ser for godt ud.

Jeg går ikke vildt meget op i, hvem der holder bålarrangement, og har vist aldrig hørt en båltale, men der er helt klart arrangører, hvis bål jeg vælger fra. Heldigvis er det tætteste bål for os organiseret af en forening, som vi meget gerne bakker op om, og det er bevidst heksefrit, hvilket er et klart plus for mig.

Jeg har i øvrigt fået lov til at skæve lidt til News og EU-valget i England i løbet af aftenen :genert:
1
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Skt Hans

Indlægaf Karkluden » 20. jun 2016, 01:13

Wizzze skrev:Kigger i meget på hvem som taler til et arrangement, og vælger I efter taleren, eller er det bare det bål som er tættest på / nemmest at komme til?

Hvis vi går nogle steder, kigger vi mest på afstand. Andre år kunne vi måske finde på at høre om nogle i vennekredsen/bekendtskabskredsen tog et bestemt sted hen, og så høre om vi skulle følges. Aldrig pga. talere medmindre det var en god bekendt, ven eller familiemedlem og det passede ok geografisk.

I år skal vi bruge hele dagen på at pakke det resterende af lejligheden ned til flytning samt gøre klar til eksamenskomsammen for min kæreste hos svigerne.
Umiddelbart skal vi have farsbrød med dampede bønner og hvidløgsdressing... Ikke så bålagtigt. Muligvis går vi hen i den nærliggende park, hvis der er noget bål, og ser det, og drikker en enkelt øl eller noget. Hvis vejret er ok, og vi ikke er for trætte/optagede af flytning. Eller tænder tv'et og ser noget bål der. Muligvis glemmer vi det helt.

Det er ikke noget, der er traditioner omkring i hverken min eller kærestens familie.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skt Hans

Indlægaf Fru Sunshine » 20. jun 2016, 04:25

Vi plejer at være på Vildmosemuseet, hvor der oftest har været helstegt pattegris.
Sidste år var der så noget andet.

Båltalen kan vi som regel ikke høre alligevel, så taleren er jeg lidt ligeglad med.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Giraffie
Indlæg: 257
Tilmeldt: 2. jan 2016, 22:55
Kort karma: 14
Likede indlæg: 169

Re: Skt Hans

Indlægaf Giraffie » 20. jun 2016, 04:30

Spise hjemme også ud min mormors kolonihave, hvor der fakkeltog fra købmanden og ned til vandet.
0
Brugeravatar
Anlewi
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 21. maj 2016, 12:13
Kort karma: 178
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 3877

Re: Skt Hans

Indlægaf Anlewi » 20. jun 2016, 04:50

Vaske tøj (vi rejser på ferie lørdag)
God mad
Bål i bebyggelsen
0
:savl: selvom man er tyk kan man godt have tynd mave :savl:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Skt Hans

Indlægaf Thestral » 20. jun 2016, 05:03

Min kæreste er desværre blevet pålagt at arbejde et aftenskift i denne uge så vores planer om at tage til Egeskov er røget i vasken. Planen er så nu at spise hjemme og gå tidligt i seng. Jeg ved ikke om det unge menneske laver planer ude, nu må vi se. Ugen er ung og det er hun også og det er sommerferie :-D

Det ville i øvrigt være første gang i vores 12 års forhold hvis en plan for Sct. Hans havde lykkes så måske næste år :genert:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Skt Hans

Indlægaf Æske » 20. jun 2016, 06:46

Jeg tager på udflugt med en kollega, så vi har booket en overnatning i Frederikshavn og når vi har tjekket ind, så kører vi til Skagen og deltager i arrangementet ved Vippefyret :lun:

Det bliver så hyggeligt, vi medbringer bobler og snolder og meget andet godt :-D
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Skt Hans

Indlægaf JoyNips » 20. jun 2016, 06:56

Jeg plejer aldrig at lave noget. Tror jeg har været til Skt hans bål én gang i mit liv.
Så jeg har ikke planlagt noget i år heller.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Skt Hans

Indlægaf Tobywan » 20. jun 2016, 07:14

Anlewi skrev:Bål i bebyggelsen

:8:
1

Tilbage til "Mad og drikke"