Vegetar/ kød ud af fokus - inspiration

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Vegetar/ kød ud af fokus - inspiration

Indlægaf Muspel » 15. aug 2016, 20:22

Torn skrev:
Pandesteg skrev:
Torn skrev:Hvordan undgår I kødpålæg til jeres rugbrød? Jeg spiser næsten altid hamburgerryg som pålæg, men jeg vil gerne spise mindre af det forarbejdede kød. Jeg bryder mig ikke om nøddepostej, avocado eller tomat og kartoffel som pålæg. Derimod er jeg rigtig glad for flødeost, men ved ikke om det er så meget bedre end forarbejdet kød.


Om flødeost er bedre kommer vel an på, hvad årsagen er til at du gerne vil undgå forarbejdet kød? :)
Jeg spiser tit hummus på rugbrød - det kan man også toppe med peberfrugt/tomat/agurk og evt. nogle syltede rødløg eller grillede peberfrugter eller hvad man nu føler for.


Jeg vil gerne spise mindre af det forarbejdede kød, fordi jeg gerne vil spise mindre salt, mættet fedt, nitrit og for at spise mindre kød. Det er ikke af etiske overvejelser. Jeg tænker, at jeg vil erstatte noget af svinkødpålægget med fugl, men jeg vil gerne spise mindre kød, så der mangler jeg ideer. Hummus elsker jeg, så det var et godt bud.


Jeg ved godt, det er længe siden du spurgte, men ville da alligevel dele mine ideer;

Flødeost med stegte Championer med salt og peber er fantastisk.
Rødebedebøffer klarer sig fint i fryser, så tager jeg en op af gangen
Falaffel på rugbrød. Gerne med noget snask dog
0

Tilbage til "Mad og drikke"