Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Muspel » 20. maj 2016, 10:40

Jeg bliver ærgerlig, når det er smørrebrød, og spejder efter den med fiskefilet, som for det meste er det eneste, jeg kan lide.
Og så er jeg også på Hamburgerryg-hader holdet. Men det spiser jeg nu bare. Men fik det hos en veninde en dag, hvor det eneste tilbehør var stuvede ærter og gulerødder (af frost typen) DER kørte jeg faktisk på mcd på vejen hjem ...

Ellers er det kun frisk koriander, der kan slå mig af pinden, men det er noget, som mange ikke kan lide, så har faktisk ikke oplevet, at nogen har serveret det som gæstemad blandet i retten.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2016, 10:42

Muspel skrev:Jeg bliver ærgerlig, når det er smørrebrød, og spejder efter den med fiskefilet, som for det meste er det eneste, jeg kan lide.
Og så er jeg også på Hamburgerryg-hader holdet. Men det spiser jeg nu bare. Men fik det hos en veninde en dag, hvor det eneste tilbehør var stuvede ærter og gulerødder (af frost typen) DER kørte jeg faktisk på mcd på vejen hjem ...

Ellers er det kun frisk koriander, der kan slå mig af pinden, men det er noget, som mange ikke kan lide, så har faktisk ikke oplevet, at nogen har serveret det som gæstemad blandet i retten.


Gid vi aldrig kommertil samme middag med smørrebrød. :kryds: Jeg kan som regel også kun lide den med fiskefilet.
0
...
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Muspel » 20. maj 2016, 10:48

LadyFox skrev:
Muspel skrev:Jeg bliver ærgerlig, når det er smørrebrød, og spejder efter den med fiskefilet, som for det meste er det eneste, jeg kan lide.
Og så er jeg også på Hamburgerryg-hader holdet. Men det spiser jeg nu bare. Men fik det hos en veninde en dag, hvor det eneste tilbehør var stuvede ærter og gulerødder (af frost typen) DER kørte jeg faktisk på mcd på vejen hjem ...

Ellers er det kun frisk koriander, der kan slå mig af pinden, men det er noget, som mange ikke kan lide, så har faktisk ikke oplevet, at nogen har serveret det som gæstemad blandet i retten.


Gid vi aldrig kommertil samme middag med smørrebrød. :kryds: Jeg kan som regel også kun lide den med fiskefilet.


:fløjt: den er jo ALLES yndlings. Det er problemet.

Væst er det, når jeg er ude som censor. Der er ret stor smørrebrøds risiko. Og når man sidder der med alt sin lærerautoritet, kan man jo ikke tillade sig at være kræsen. Løsning; jeg skriver og oplyser om, at jeg er vegetar, og tilbyder at tage egen madpakke med. Det er mere socialt acceptabelt end 'jeg spiser ikke forarbejdet kød' - og de afslår altid det med madpakken. Win :D
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Aima » 20. maj 2016, 10:49

Jeg bliver nok lidt skuffet, når menuen står på fisk, kylling, lam eller den der traditionelle lyserøde klump hamburryg, I andre også snakker om. Fisk og kylling spiser jeg selv så ofte, og uanset hvor kreativt og lækkert det er tilberedt, så vil jeg bare hellere have noget andet, når jeg er ude. Lam og hamburryg siger mig bare ikke det store. Altså, det er ikke fordi jeg ikke kan få det ned, men jeg kommer altid til at skrue mine forventninger så højt op, når andre inviterer på mad.

Jeg har to gange oplevet, at velmenende bekendte har lavet vildt sund mad, fordi de troede det var det eneste jeg spiste. Jeg værdsatte den gode intention, men øv altså, jeg vil viiiirkeligt bare gerne have kulhydrater og sovs og sukkerdessert, når jeg er ude.

Det eneste der reelt kunne få mig til at tage sulten hjem, er indmad, snegle, frøer og den slags, mest ville det nok overraske mig så meget at wtf-faktoren ville kompensere for ærgrelsen. Jeg kender ingen, der kunne finde på at servere sådan noget medmindre det var clearet med gæsterne inden.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf LaScrooge » 20. maj 2016, 11:11

Spaghetti med kødsovs - kedeligt!
Brændende Kærlighed - for fedt og skarpt og tomat-agtigt i smagen.
Alt med pølser.
Wok-retter
Tortilla
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2016, 11:17

LaScrooge skrev:Spaghetti med kødsovs - kedeligt!
Brændende Kærlighed - for fedt og skarpt og tomat-agtigt i smagen.
Alt med pølser.
Wok-retter
Tortilla

Tomat i Brændende Kærlighed? :gisp: :nerve:

Edit: Pølsefingre.
Senest rettet af Rapfisk 20. maj 2016, 12:51, rettet i alt 1 gang.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Kruspersille » 20. maj 2016, 11:21

Tunge og ALT med koriander.
Elsker tilgengæld hamburgerryg (med sennepssnask), der er bare aldrig nogen, der serverer det for mig :/
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf LaScrooge » 20. maj 2016, 11:25

Rapfisk skrev:
LaScrooge skrev:Spaghetti med kødsovs - kedeligt!
Brændende Kærlighed - for fedt og skarpt og tomat-agtigt i smagen.
Alt med pølser.
Wok-retter
Tortilla

Tomat i Grændende Kærlighed? :gisp: :nerve:


Hehe, måske blander jeg nogle ting sammen? Jeg troede, brændende kærlighed var kartoffelmos med pølsestykker i, gerne kogt i tomatsovs. Men nu hvor jeg har googlet brændende kærlighed kan jeg se, at den ret lever op til det hele, minus det med tomatsovsen.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Pyjamas » 20. maj 2016, 11:25

Jeg ville være meget ærgerlig over at blive inviteret til ost og rødvin. Jeg kan kun lide ost uden for meget smag, og rødvin kan jeg ikke få ned.
Jeg var engang inviteret til barnedåb, hvor menuen var pølsebord med alle mulige, sikkert lækre, spegepølser, og det kan jeg heller ikke lide :tie:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Fru Sunshine » 20. maj 2016, 11:56

Og så når der er løg i flødekartofler. Eller endnu værre: flødekartoflerne viser sig at være flødeselleri.
Ad!
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Muspel » 20. maj 2016, 12:08

LaScrooge skrev:
Rapfisk skrev:
LaScrooge skrev:Spaghetti med kødsovs - kedeligt!
Brændende Kærlighed - for fedt og skarpt og tomat-agtigt i smagen.
Alt med pølser.
Wok-retter
Tortilla

Tomat i Grændende Kærlighed? :gisp: :nerve:


Hehe, måske blander jeg nogle ting sammen? Jeg troede, brændende kærlighed var kartoffelmos med pølsestykker i, gerne kogt i tomatsovs. Men nu hvor jeg har googlet brændende kærlighed kan jeg se, at den ret lever op til det hele, minus det med tomatsovsen.


Du mener hvis svensk pølseret :)
Men hvem i ALVERDEN kan finde på at servere det til gæster? Det er jo sådan noget 'spejderlejrmad'
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf LaScrooge » 20. maj 2016, 12:20

Muspel skrev:
Du mener hvis svensk pølseret :)
Men hvem i ALVERDEN kan finde på at servere det til gæster? Det er jo sådan noget 'spejderlejrmad'


Folk med børn? :genert:
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Charly » 20. maj 2016, 12:38

LaScrooge skrev:
Muspel skrev:
Du mener hvis svensk pølseret :)
Men hvem i ALVERDEN kan finde på at servere det til gæster? Det er jo sådan noget 'spejderlejrmad'


Folk med børn? :genert:

Folk uden smagsløg?
4
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Rapfisk » 20. maj 2016, 12:52

Nu har jeg lyst til hamburgerryg.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Når menuen bare ikke matcher smagsløgene

Indlægaf Wizzze » 20. maj 2016, 12:56

Rapfisk skrev:Nu har jeg lyst til hamburgerryg.


honningglaseret med perleløg, fine ærter, hasselback kartofler og en fuldfed Bearnaise?
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Mad og drikke"