Hjælp til dejmængde

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hjælp til dejmængde

Indlægaf godtnavn » 8. apr 2016, 21:21

Er endt på cirka 1300 g mel, så må vi se om vi bliver mætte i morgen :lol: Vi laver en ny dej til søndag, vi laver fyld en pizza hygge (har spisebord i køkkenet) så vi kommer højst sandsynligt til at have en del fyld tilovers så det bliver brugt dagen efter på en ny gang dej :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hjælp til dejmængde

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2016, 10:53

Jeg vil lige melde tilbage:

Jeg brugte opskriftend ere r linket til fra politiken og lavede 1½ portion, så cirka 1300 g mel, brugte lidt mindre går og lod den hæve på køl fra fredag aften.

Der var, som ventet, rigeligt, vi lavede jo mange mindre med forskelligt fyld og vi har cirka 3½ pizza på køl som vi kan bruge til aftensmad med salat til. Derudover lavede jeg et lille flute af resten af dejen da vi var løbet tør for tomatsovs og ikke lige overskuede at lave ekstra. SÅ jeg tror konklussion er at jeg frem over vil lave af 1 kg mel, når vi er 4, så er der ikke for lidt men heller ikke alt for meget.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hjælp til dejmængde

Indlægaf HappyPaww » 10. apr 2016, 12:51

godtnavn skrev:Jeg vil lige melde tilbage:

Jeg brugte opskriftend ere r linket til fra politiken og lavede 1½ portion, så cirka 1300 g mel, brugte lidt mindre går og lod den hæve på køl fra fredag aften.

Der var, som ventet, rigeligt, vi lavede jo mange mindre med forskelligt fyld og vi har cirka 3½ pizza på køl som vi kan bruge til aftensmad med salat til. Derudover lavede jeg et lille flute af resten af dejen da vi var løbet tør for tomatsovs og ikke lige overskuede at lave ekstra. SÅ jeg tror konklussion er at jeg frem over vil lave af 1 kg mel, når vi er 4, så er der ikke for lidt men heller ikke alt for meget.

Var den god ellers opskriften? Jeg skal til og i gang med det til i aften :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12858

Re: Hjælp til dejmængde

Indlægaf godtnavn » 10. apr 2016, 13:58

HappyPaww skrev:
godtnavn skrev:Jeg vil lige melde tilbage:

Jeg brugte opskriftend ere r linket til fra politiken og lavede 1½ portion, så cirka 1300 g mel, brugte lidt mindre går og lod den hæve på køl fra fredag aften.

Der var, som ventet, rigeligt, vi lavede jo mange mindre med forskelligt fyld og vi har cirka 3½ pizza på køl som vi kan bruge til aftensmad med salat til. Derudover lavede jeg et lille flute af resten af dejen da vi var løbet tør for tomatsovs og ikke lige overskuede at lave ekstra. SÅ jeg tror konklussion er at jeg frem over vil lave af 1 kg mel, når vi er 4, så er der ikke for lidt men heller ikke alt for meget.

Var den god ellers opskriften? Jeg skal til og i gang med det til i aften :)


Ja, skulle nok have tilsat lidt mere salt (der står en lille håndfuld, så jeg har nok bare vurderet det var mindre end andre gør). Den var dejlig nem at rulle tyndt ud, så vi var godt tilfredse, glæder mig allerede til resterne til aftensmad :)
1
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hjælp til dejmængde

Indlægaf HappyPaww » 10. apr 2016, 18:34

Så blev Politiken opskriften - inkl tomatsaucen afprøvet med stor succes :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3

Tilbage til "Mad og drikke"