Fryse mynte til mojito?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Fryse mynte til mojito?

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2016, 10:24

Jeg har en mynte der går amok, mildest talt. Den trænger til at få høstet en halv milliard blade, primært fordi min erfaring er at den så sætter flere nye. Men, kan man fryse mynte til mojito? For planen var at den skulle leverer mojito til min fødselsdag :)

Har aldrig selv lavet mojito så måske er det et dumt spørgsmål :lol:
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Fryse mynte til mojito?

Indlægaf Sophies-mor » 30. mar 2016, 11:16

Du kan godt lave mynte på frost, MEN så skal du lige være opmærksom på, at bladene ikke beholder deres fine grønne farve.
Alternativt, ovntørre dem og så løsfryse?
:gruble:

Og så skal du være sikker på, at det er en spisemynte.
Vi har fx. laurbær i haven, som IKKE kan spises. Og jeg mener at have hørt, at det er det samme med andre krydderurtebuske :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Fryse mynte til mojito?

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2016, 11:24

Sophies-mor skrev:Du kan godt lave mynte på frost, MEN så skal du lige være opmærksom på, at bladene ikke beholder deres fine grønne farve.
Alternativt, ovntørre dem og så løsfryse?
:gruble:

Og så skal du være sikker på, at det er en spisemynte.
Vi har fx. laurbær i haven, som IKKE kan spises. Og jeg mener at have hørt, at det er det samme med andre krydderurtebuske :gruble:


Det er en øko mynte fra supermarkedet jeg har plantet om, med det resultat at den nu er enorm :) Så deter spisemynte. Men det er et problem den ikke holder farven tænker jeg, tørret mynte har jeg altid fundet en smule skuffende. Omvendt kan vi heller ikke spise så meget myntedressing :lol: Hvad filan skal jeg så finde på med den :gruble:
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Fryse mynte til mojito?

Indlægaf Sophies-mor » 30. mar 2016, 11:27

godtnavn skrev:
Sophies-mor skrev:Du kan godt lave mynte på frost, MEN så skal du lige være opmærksom på, at bladene ikke beholder deres fine grønne farve.
Alternativt, ovntørre dem og så løsfryse?
:gruble:

Og så skal du være sikker på, at det er en spisemynte.
Vi har fx. laurbær i haven, som IKKE kan spises. Og jeg mener at have hørt, at det er det samme med andre krydderurtebuske :gruble:


Det er en øko mynte fra supermarkedet jeg har plantet om, med det resultat at den nu er enorm :) Så deter spisemynte. Men det er et problem den ikke holder farven tænker jeg, tørret mynte har jeg altid fundet en smule skuffende. Omvendt kan vi heller ikke spise så meget myntedressing :lol: Hvad filan skal jeg så finde på med den :gruble:

Til en mojito der kan du efter min mening (til de blade, der alligevel skal mases osv.) bruge de ovn/frysetørrede og så komme lidt flere friske blade i.

Men ellers:
I gryderetter, lammefrikadeller osv.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Fryse mynte til mojito?

Indlægaf HappyPaww » 30. mar 2016, 19:29

Du skal ikke tørre dem - men fryse dem. Det andet vil jo blive som tørre teblade i drinken :gruble:
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Fryse mynte til mojito?

Indlægaf godtnavn » 30. mar 2016, 21:08

Jeg har frosset en portion nu, vaskede dem, tørrede dem godt i køkkenrulle og frøs dem i en fryseboks, så må jeg se hvordan de er efter frysning. Ellers må der bare blive de mojito der lige er til i friske blade på dagen om halvanden måneds tid :)
2

Tilbage til "Mad og drikke"