Irma døde forgæves

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25022
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30014

Irma døde forgæves

Indlægaf Wizzze » 12. apr 2024, 09:53

Coop er på røven, de må nu reddes af OK olie/benzin selskabet.

Sammenlægningen af SuperBrugsen og Kvickly til et nyt Coop format droppes
Chefen fyres og OK indsætter nogle af sine egne folk. Samme chef der lagde Irma i graven, fordi den nye Coop kæde, skulle være den store fælles ting, det bliver så ikke til noget

https://www.dr.dk/nyheder/penge/superbr ... gskib-doer

Hvad tror I vil Coop overleve, eller vi folk bakke op om 365, Brugsen og Kvickly ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Campanule
Indlæg: 221
Tilmeldt: 30. jan 2018, 18:27
Kort karma: 4
Likede indlæg: 94

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Campanule » 12. apr 2024, 10:09

Jeg tror i hvert fald ikke, ulykkerne stopper her for coop desværre
0
:banan:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9703
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7945

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Sophies-mor » 12. apr 2024, 10:17

De dropper Coop-kæden.
Bare brandærgerligt, hvis Coop går ned. For de har langt mere fokus på service end Salling kæden har.
Irma var for dyrt i forhold til varen. Og at de nu sælger Irma varer i Coop-kæden, synes jeg er tåbeligt. Men, folk hopper på det.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Akehurst2
Indlæg: 14248
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41125

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2024, 10:22

Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 15020
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1191
Likede indlæg: 25290

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf sigge » 12. apr 2024, 10:43

Jeg troede egentlig, at de havde overskud på SuperBrugsen og Kvickly, og det var Fakta/365 discount, der kontinuerligt kørte med underskud. Men jeg tror faktisk, det er en god idé at beholde de kendte navne Kvickly og SuperBrugsen i stedet for at finde på noget nyt. Det er næppe navnet/brandet, der giver underskud. F.eks. Kvickly Odder er nærmest et brand i sig selv, der trækker kunder fra store dele af oplandet, fordi de har formået at skabe en butik og et sortiment, folk gider at køre efter. De var meget kede af at skulle have nyt navn.

Som jyde har jeg ikke den store holdning til Irma-delen...
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4920
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6537

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Stars » 12. apr 2024, 10:43

Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Enten SuperBrugsen eller Kvickly, tænker jeg - afhængig af hvor meget non-food, der er plads til.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Moe
Indlæg: 4264
Tilmeldt: 9. sep 2022, 11:34
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1203

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Moe » 12. apr 2024, 10:52

Jeg tænker især, 365 og Kvickly har støtte fra hver deres målgruppe. Superbrugsen har lidt sværere ved konkurrencen, vil jeg tror.

Personligt er jeg begyndt at få smag for Rema 1000 og Lidl, men både Menu og Føtex står også tit for vare til undertegnede.
0
Homer: “Facts are meaningless. You can use facts to prove anything that’s even remotely true. Facts schmacts.”
fisken80
Indlæg: 22612
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf fisken80 » 12. apr 2024, 11:13

Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9007
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1530
Likede indlæg: 25761

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Madam Pomfrey » 12. apr 2024, 11:20

sigge skrev:Jeg troede egentlig, at de havde overskud på SuperBrugsen og Kvickly, og det var Fakta/365 discount, der kontinuerligt kørte med underskud. Men jeg tror faktisk, det er en god idé at beholde de kendte navne Kvickly og SuperBrugsen i stedet for at finde på noget nyt. Det er næppe navnet/brandet, der giver underskud. F.eks. Kvickly Odder er nærmest et brand i sig selv, der trækker kunder fra store dele af oplandet, fordi de har formået at skabe en butik og et sortiment, folk gider at køre efter. De var meget kede af at skulle have nyt navn.

Som jyde har jeg ikke den store holdning til Irma-delen...



det ville give mening ihvertfald...
Mange brugsen butikker, og formodentligt også kvickly'er, er jo mere selvstændige købmænd, og med lokal bestyrelse med mere.
Vores brugs, som i.ø er glimrende og har god service, de har ihvertfald årlig generalforsamling, og alle der er medlem kan stille op til bestyrelsen.
Der præsenteres årligt regnskab, - hvor der altid er overskud på bundlinjen.

jeg er ganske glad for Brugsen, i vores og nabobyen, - begge byer har så også kun en 365 og en super brugsen.
men 365 er for mig "bare en butik" - det er ikke et sted jeg foretrækker at handle.
Og selvom det bare er et navn, så er jeg egentlig glad for at de ikke skifter til at skulle hedde coop, men at det stadig kommer til at hedde superbrugsen, - det var ikke et navneskift der for mig gav nogen form for mening. Brugsen, kvickly, og irma for den sags skyld er noget jeg langt bedre kan relatere til navnemæssigt, de har været der "altid" og er mange steder en del af lokalhistorien.
Vores brugsforening har vist mere end 100 år på bagen.
og for os vinder de også på coop appen, vi lægger størstedelen af vores kostbudget i coop prime, og de fleste af os er logget ind, så vi kan alle handle direkte på "madkontoen" og vi har et overblik over hvor mange penge vi bruger pr. måned

Hos os er udbuddet af dagligvarer jo begrænset, men Rema1000 er ved at søge tilladelse til at måtte bygge i udkanten af byen, - og jeg er ikke i tvivl om at det bliver en hård konkurrent til både 365 og Super Brugsen, - jeg er selv ret vild med Rema1000, de har generelt et godt vare udbud, gode tilbud, og interessante spotvarer.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16490
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30814

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf TinaW » 12. apr 2024, 11:26

Vores lokale SuperBrugsen er rigtig fin og synes bestemt personalet (de fleste i hvert fald) er servicemindede.
Men det er nok bare generelt noget andet, når man er sådan et lille samfund.
Vi har desuden kun den, en netto og så en dagli` Brugsen at vælge i mellem.
Handler i øvrigt mest i netto, men mere specielle varer køber jeg i Brugsen.
0
Akehurst2
Indlæg: 14248
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41125

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2024, 11:31

fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.


Pas - jeg har aldrig været i Coop. Vores er som sagt åbnet i den her uge, så jeg er ikke nået derover endnu.

Men jeg har aldrig brudt mig om SuperBrugsen. Jeg var en Irma-pige hele vejen igennem.
1
fisken80
Indlæg: 22612
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf fisken80 » 12. apr 2024, 11:31

Madam Pomfrey skrev:
sigge skrev:Jeg troede egentlig, at de havde overskud på SuperBrugsen og Kvickly, og det var Fakta/365 discount, der kontinuerligt kørte med underskud. Men jeg tror faktisk, det er en god idé at beholde de kendte navne Kvickly og SuperBrugsen i stedet for at finde på noget nyt. Det er næppe navnet/brandet, der giver underskud. F.eks. Kvickly Odder er nærmest et brand i sig selv, der trækker kunder fra store dele af oplandet, fordi de har formået at skabe en butik og et sortiment, folk gider at køre efter. De var meget kede af at skulle have nyt navn.

Som jyde har jeg ikke den store holdning til Irma-delen...



det ville give mening ihvertfald...
Mange brugsen butikker, og formodentligt også kvickly'er, er jo mere selvstændige købmænd, og med lokal bestyrelse med mere.
Vores brugs, som i.ø er glimrende og har god service, de har ihvertfald årlig generalforsamling, og alle der er medlem kan stille op til bestyrelsen.
Der præsenteres årligt regnskab, - hvor der altid er overskud på bundlinjen.

jeg er ganske glad for Brugsen, i vores og nabobyen, - begge byer har så også kun en 365 og en super brugsen.
men 365 er for mig "bare en butik" - det er ikke et sted jeg foretrækker at handle.
Og selvom det bare er et navn, så er jeg egentlig glad for at de ikke skifter til at skulle hedde coop, men at det stadig kommer til at hedde superbrugsen, - det var ikke et navneskift der for mig gav nogen form for mening. Brugsen, kvickly, og irma for den sags skyld er noget jeg langt bedre kan relatere til navnemæssigt, de har været der "altid" og er mange steder en del af lokalhistorien.
Vores brugsforening har vist mere end 100 år på bagen.
og for os vinder de også på coop appen, vi lægger størstedelen af vores kostbudget i coop prime, og de fleste af os er logget ind, så vi kan alle handle direkte på "madkontoen" og vi har et overblik over hvor mange penge vi bruger pr. måned

Hos os er udbuddet af dagligvarer jo begrænset, men Rema1000 er ved at søge tilladelse til at måtte bygge i udkanten af byen, - og jeg er ikke i tvivl om at det bliver en hård konkurrent til både 365 og Super Brugsen, - jeg er selv ret vild med Rema1000, de har generelt et godt vare udbud, gode tilbud, og interessante spotvarer.


Jeg er enig.
Hvis jeg stod i spidsen for Coop og havde helt frie tøjler, så var det første jeg gjorde at lukke 365. Det er uden sammenligning den dårligste af samtlige dagligvarebutikker. Udvalget er simpelthen elendigt. Jeg kommer der udelukkende efter helt bestemte tilbud.
Det er også ret tydeligt når jeg handler på vej hjem fra arbejde sidst på dagen og er i Netto og 365. Netto er propfyldt med kunder og der er typisk kø ved tre kasser og scan selv. I 365 er der én kasse åben og to i kø, og det er højt sat. Tit kan jeg gå lige igennem.
I Netto læsset folk varer på båndet. I 365 står de typisk med maks fem ting. Jeg tror simpelthen aldrig, at jeg har set en kunde i min 365 med en fyldt indkøbsvogn. Det ser jeg hver gang i Netto.

At holde 365 i live er som at forsøge at genoplive en mand, der har været død i to dage.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22612
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf fisken80 » 12. apr 2024, 11:33

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.


Pas - jeg har aldrig været i Coop. Vores er som sagt åbnet i den her uge, så jeg er ikke nået derover endnu.

Men jeg har aldrig brudt mig om SuperBrugsen. Jeg var en Irma-pige hele vejen igennem.


Ja okay. Jeg ved jo godt, at Irma for mange har været næsten helt kultisk. Jeg har bare aldrig helt forstået det.
Men jeg er nysgerrig på, hvad det er ved SuperBrugsen du ikke bryder dig om.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4920
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6537

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Stars » 12. apr 2024, 11:36

Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.


Pas - jeg har aldrig været i Coop. Vores er som sagt åbnet i den her uge, så jeg er ikke nået derover endnu.

Men jeg har aldrig brudt mig om SuperBrugsen. Jeg var en Irma-pige hele vejen igennem.



Coop ved Codan-huset ligner en pæn, nyombygget SuperBrugs.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Akehurst2
Indlæg: 14248
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1272
Likede indlæg: 41125

Re: Irma døde forgæves

Indlægaf Akehurst2 » 12. apr 2024, 11:39

fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:
fisken80 skrev:
Akehurst2 skrev:Det er så vildt - vores Irma var efter en månedlang nedlukning netop i denne uge genåbnet som en Coop og vil de nu lave den om til en SuperBrugsen eller hvad har de tænkt sig?

Det vil i hvert fald være uheldigt, hvis den lukker igen, for folk vænner sig jo af med at bruge den.

Og hvad med alle de Irma-varer, de lovede at bevare?

Åh, hvor er jeg træt. Jeg kan ikke udstå SuperBrugsen.


Hvad er forskellen på Coop og SuperBrugsen?

Jeg kan nemlig rigtig godt lide SuperBrugsen, men jeg vil tro det afhænger af, hvem der er uddeler og hvilket personale der er ansat. Den jeg bruger mest har stor fokus på service og de har stort udvalg af nærmest alt.


Pas - jeg har aldrig været i Coop. Vores er som sagt åbnet i den her uge, så jeg er ikke nået derover endnu.

Men jeg har aldrig brudt mig om SuperBrugsen. Jeg var en Irma-pige hele vejen igennem.


Ja okay. Jeg ved jo godt, at Irma for mange har været næsten helt kultisk. Jeg har bare aldrig helt forstået det.
Men jeg er nysgerrig på, hvad det er ved SuperBrugsen du ikke bryder dig om.


Kultisk er måske så meget sagt, men vi købte altid alle vores dagligvarer der, så det er den butik, vi var vant til og som havde de varer, vi kunne lide.

Jeg synes ikke SuperBrugsens varer er særligt spændende og når jeg en sjælden gang imellem skulle derind kunne jeg aldrig finde noget og de havde ikke det, jeg ville have.
0

Tilbage til "Mad og drikke"