Spise i Aarhus?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Spise i Aarhus?

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. mar 2016, 18:08

Selvom jeg har boet her i tre år, er jeg ikke så eventyrlysten, når det kommer til at prøve nye ting. :D Derfor mangler jeg stadig at prøve mange spisesteder i Aarhus. Men nu kommer mine forældre altså i weekenden, og jeg vil ikke være bekendt at slæbe dem med på Mackies for tredje gang. :D

De er ikke ret nysgerrige og lidt kræsne. Kan godt lide schnitzler og den slags - det kan jeg ikke.

Det skal være så billigt som muligt og selvfølgelig lækkert. Steder som OliNico dur ikke, da de ikke kan sidde ved sådanne borde. Vi bor også lidt langt fra midtbyen, så maden bliver trist, hvis den skal transporteres som take-away.

Jeg har selv overvejet Memphis Roadhouse, som jeg ikke selv bryder mig særligt om, men som alle andre elsker. Har I andre forslag?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf lulu-p » 15. mar 2016, 18:21

Hvad med flammen? Det er grill-buffet, så de fleste kan finde noget de kan lide. Det er ok veltillavet.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf flicka » 15. mar 2016, 20:37

Jeg kan kun anbefale restaurant Komfur og Pondus.

Pondus er min favorit - rigtig lækker mad :savl:
Komfur er kærestens favorit - lækker mad og klart mere hyggelig end Pondus som er rigtig nordisk og minimalistisk.
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7595
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 759
Likede indlæg: 21226

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Nesnay » 15. mar 2016, 20:51

Også en anbefaling til Komfur herfra. Maden er lækker, og der er superhyggeligt på den rustikke måde. Betjeningen er også god, men meget uformel.

Prislejet er bestemt i den rimelige ende (2 retter 250, 3 retter 300), og maden er ikke så avanceret, at den skulle kunne skræmme den ældre generation :)
1
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Lone » 15. mar 2016, 22:52

Den nye italienske, Gäst kunne være et bud
Klassisk 65 eller Klassisk Fisk
Jeg kender også en del, der er glade for Juliette - selv er jeg ikke sådan helt pjattet med den, men den er fin nok
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Hurrze » 16. mar 2016, 04:35

Casablanca eller flammen. Casablanca har jeg selv været på. Har godt nok ikke været på flammen, men har hørt rigtig meget godt om stedet :)
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Muspel » 16. mar 2016, 17:29

Ches Tony på trøjborg er overraskende velbesøgt og hyggelig. Det er græsk mad uden så mange dikkedarer. Og relativt billigt. Og store portioner ;)
Så hvis du bor i nordenden af byen et det et bud. Nemt at parkere. Og hey. I kan fortsætte i biografen ;)
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Vixen » 16. mar 2016, 18:05

Restaurant Pinden i skolegade er sådan et schnitzel-agtigt sted, hvor man også kan få stegt flæsk med kartofler og persillesovs og andet i den dur. Der er charmerende og lidt "brunt" samt meget rimelige priser.

Den Rustikke var i flere år min absolutte yndlingsrestaurant, men de er faldet lidt i standard - nu er de "bare" rigtig gode. De kører med dag-til-dag menu, men altid noget fisk og noget andet kød. Betjeningen er altid fremragende.

Der er også Marco Polo i Vestergade, som serverer rigtig god italiensk mad, på en ret standard manér. Der er ikke så mange dikkedarer. :)

Nå ja, og hvis/når du så engang selv skal ud og udforske lidt mere, så tag på Sct Pauls Apothek i Jægergårdsgade! Konceptet er gourmetmad med cocktails mixet af Danmarks bedste bartendere. Det er i den dyrere ende, men det er simpelthen en vidunderlig oplevelse!
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Maoam » 17. mar 2016, 07:05

Lone skrev:Den nye italienske, Gäst kunne være et bud
Klassisk 65 eller Klassisk Fisk
Jeg kender også en del, der er glade for Juliette - selv er jeg ikke sådan helt pjattet med den, men den er fin nok


Maden på Gäst var ikke god, da jeg var der. Fx var pastaen rå.

Komfur vil jeg også anbefale.
Senest rettet af Maoam 17. mar 2016, 11:11, rettet i alt 1 gang.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Patience » 17. mar 2016, 07:29

Olive I mejlgade kunne være et bud. Maden er virkelig dejlig og det er ikke dyrt. Og så må man medbringe vin selv, så det holder også prisen på et fornuftigt leje.
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Persnikedy » 17. mar 2016, 10:30

Sct Oluf, nøøøøj det er godt.
Man får 2 ting at vælge imellem til forret, 2 ting til hovedret og 2 ting til dessert, også laver de de 2 ting til UG.

Jeg plejer at spise der med en ven og der bliver det ca 500kr for 2x3retter med drikkevare
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Vixen » 17. mar 2016, 10:34

Persnikedy skrev:Sct Oluf, nøøøøj det er godt.
Man får 2 ting at vælge imellem til forret, 2 ting til hovedret og 2 ting til dessert, også laver de de 2 ting til UG.

Jeg plejer at spise der med en ven og der bliver det ca 500kr for 2x3retter med drikkevare


Jeg har været trofast gæst på Sct Oluf siden jeg flyttede til byen for snart 7 år siden, men min seneste oplevelse var simpelthen dårlig. Der var iskoldt derinde, så vi frøs og fik aldrig varmen. Betjeningen var uhøflig og akavet.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Persnikedy » 17. mar 2016, 12:04

KinderBueno skrev:
Persnikedy skrev:Sct Oluf, nøøøøj det er godt.
Man får 2 ting at vælge imellem til forret, 2 ting til hovedret og 2 ting til dessert, også laver de de 2 ting til UG.

Jeg plejer at spise der med en ven og der bliver det ca 500kr for 2x3retter med drikkevare


Jeg har været trofast gæst på Sct Oluf siden jeg flyttede til byen for snart 7 år siden, men min seneste oplevelse var simpelthen dårlig. Der var iskoldt derinde, så vi frøs og fik aldrig varmen. Betjeningen var uhøflig og akavet.


Jeg var der i slut februar og der var der ingen problemer, hvornår var du der sidst?
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf Vixen » 17. mar 2016, 13:27

Persnikedy skrev:
KinderBueno skrev:
Persnikedy skrev:Sct Oluf, nøøøøj det er godt.
Man får 2 ting at vælge imellem til forret, 2 ting til hovedret og 2 ting til dessert, også laver de de 2 ting til UG.

Jeg plejer at spise der med en ven og der bliver det ca 500kr for 2x3retter med drikkevare


Jeg har været trofast gæst på Sct Oluf siden jeg flyttede til byen for snart 7 år siden, men min seneste oplevelse var simpelthen dårlig. Der var iskoldt derinde, så vi frøs og fik aldrig varmen. Betjeningen var uhøflig og akavet.


Jeg var der i slut februar og der var der ingen problemer, hvornår var du der sidst?


Samme, faktisk. Og det er ikke første gang, jeg har studset over den samme tjener (en midaldrende mand), men det kan jo også bare være et spørgsmål om kemi. Jeg var der med min moster og mormor, og især min mormor var forvirret og stresset over ham, fordi han semi-bed af hende, da hun forsigtigt spurgte ind til maden. Men ja. Smag og behag, vel. :)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Spise i Aarhus?

Indlægaf OberstNasig » 17. mar 2016, 15:30

Hvis dine forældre er til dansk mad, som det lyder som om, så vil jeg foreslå Sjette Frederiks kro http://www.casablancaaarhus.dk/sjette-frederiks-kro/. Den ligger i Risskov, så det kan kombineres med en gåtur i de smukke omgivelser.
0

Tilbage til "Mad og drikke"