Spisning i Reykjavik?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Spisning i Reykjavik?

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 18:14

Vi har været så heldige at vinde en tur til Island i maj. En del er planlagt på forhånd.
MEN vi skal finde ud af en frokost + 2 aftensmad i Reykjavik selv.

Vi vil gerne, at aftensmaden fredag er noget nemt og gerne lidt billigt, da vi alligevel først ankommer fredag aften efter tur ved vestfjordene, besøg hos sponsor osv, så vi er nok trætte.

Lørdag skal vi have frokost og aftensmad, og er her vi lidt mere eventyrlystne både ift. madens type og prisen, uden vi dog har råd til flere tusinde kr for mad. Men vi hører gerne en masse inputs, og så kan vi jo selv sortere og prioritere :)
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf HappyPaww » 14. mar 2016, 19:25

Grillmarkedet, http://m.grillmarkadurinn.is/en/ eller deres fiskerestaurant http://fiskmarkadurinn.is

super lækre restauranter, både på madsiden og atmosfæren/indretningen :)
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 19:31

Hele :D Sægreifinn! Jeg har også spist på Thrir Frakkar som ligger oppe i nærheden af Hallgrimskirkja. Det var sjovt - de serverede hval, søpapegøje, svartfugl og hákarl (tørret, fermenteret, saltet, pisket, udblødt, frossen grønlandshaj). Sidstnævnte smager som en mellemting mellem roquefort og marineret sild. Man skal nok være islænding for rigtigt at værdsætte det. Men interessant at opleve.

De har også en fortræffelig kagekultur i Island - der er flere konditorier på bla Laugavegur.
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf Novella » 14. mar 2016, 19:38

Hamborgarafabrikkan er måske også et besøg værd, hvis det skal være nogenlunde tjept og su-egnet. Jeg har ikke selv været der, men min lokale spion taler henført om det.
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf Karkluden » 14. mar 2016, 19:43

Novella skrev:Hamborgarafabrikkan er måske også et besøg værd, hvis det skal være nogenlunde tjept og su-egnet. Jeg har ikke selv været der, men min lokale spion taler henført om det.

Det kunne i hvert fald være et bud fredag. Der ankommer vi som sagt kun lige i tid til noget mad efter lang dag med oplevelser fredag, flyrejse og oplevelser torsdag osv..

Vi har et lidt større budget, fordi jeg er blevet færdiguddannet, men da vi også sparer op til flytning, så satser vi ikke lige på at bruge 10000 kr, men vi har til gengæld også fået rejsen, ophold osv gratis :D Så lidt finere kan det godt blive lørdag :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf HappyPaww » 14. mar 2016, 19:54

Novella skrev:Hamborgarafabrikkan er måske også et besøg værd, hvis det skal være nogenlunde tjept og su-egnet. Jeg har ikke selv været der, men min lokale spion taler henført om det.

Vi prøvede den, men var ikke just imponerende.. Ok, men det måler sig ikke mod de gourmetburgerjoints vi efterhånden har herhjemme :)
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf didas » 14. mar 2016, 20:02

Aktu Taktu! :love: En Burgerkæde der laver virkelig gode burgere. Kunne være et godt bud til fredag.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Spisning i Reykjavik?

Indlægaf Karkluden » 15. mar 2016, 21:35

Tak for alle jeres bud :D De bliver gemt.
Vi har nu fået hotellet at vide, og skal på Centerhotel Tingholt, hvilket dels skulle være et virkelig godt hotel - det ser virkelig lækkert ud, og dels ligger rigtig godt ift. alle jeres anbefalinger :love:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Mad og drikke"