Madpakkefif til voksen

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Søhest
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. sep 2015, 05:58
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Madpakkefif til voksen

Indlægaf Søhest » 8. mar 2016, 07:46

Jeg er ved at køre godt og grundigt død i mine madpakker (eller mangel på samme) og lidt for ofte kantinebesøg sætter efterhånden sine spor på vægten ... :blush:

Så jeg søger inspiration til billigt, lækkert (og gerne sundt) madpakkeindhold. :savl:

Jeg er afsted fra lige efter morgenmaden til aftensmads-tid, så det er også gerne fif til mellemmåltider.

Rester fra aftensmaden har vi sjældent, rugbrød er ok men jeg spiser ofte rugbrød om morgenen og kunne godt tænke mig at få flere grøntsager fremfor brød i madpakken .. :gruble:
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf Hunkat » 8. mar 2016, 07:59

Gulerødder med humus er superlækkert og fuld af gode mættende proteiner.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf godtnavn » 8. mar 2016, 16:10

Rester fra aftensmaden kan jo også bruges indirekte, altså f.eks. koge ekstra pasta så man kan lave en pastasalat til madpakken, eller koge ekstra kartofler og lave en kartoffelsalat med f.eks. broccoli og feta. Jeg gør mig meget i salater med mættende ting i i madpakken. Lidt nødder, en grovbolle til at gnave, nogle gulerødder og den slags er ofte mine snackmåltider :)
1
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf oOxXxOo » 8. mar 2016, 16:26

Jeg laver altid lidt ekstra aftensmad, så jeg har til madpakke den følgende dag. I dag har jeg f.eks. spist et stykke rugbrød m. falafel, tahindressing og rest grøntsager fra igår til frokost. (Igår fik jeg fladbrød m. stegte grøntsager, falafel og tahindressing) Men ellers så kan du jo bare have en dag hvor du laver ting til madpakken (madpakkebrød med fyldt af grønt og kød) falafler eller andre grøntsagsdeller som du kan tage med (hvis du behandler maden ordentlig kan den sagtens holde sig 3-4 dage i køleskabet)

Jeg gider ikke de typiske rugbrødsmadder, så det passer mig fint at lave "ekstra" aftensmad eller at lave madpakken ud fra det hvad jeg skal spise til aftensmad så at sige. Jeg kan også finde på at lave en avocadocreme/hummus eller anden "dressing", og så lave grøntsager/salat til frokost.
For mig fungere det upåklageligt.

(for mig alene kunne jeg handle ind for 150-200 kr. om ugen (da jeg ikke spiste økologisk) og til det havde jeg både morgenmad, frokost og aftensmad)

af mellemmåltider der bager jeg gerne nogle havre/ruggryns boller m. tranebær, dadler og appelsin juice og en smule (spelt)mel, bagepulver, og vanilie. Dejlig sød lille snack fyldt med fibre. Knækbrød m. ost eller pålæg er også godt som mellemmåltid.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf Fru Sunshine » 8. mar 2016, 16:36

Jeg excellerer for tiden i en humuslignende bønnedip med gulerodsstave og små brødstænger.
Eller i almindelig humus.

Jeg kan også godt lide dåsetun blandet med friskost med det samne tilbehør.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5598
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22810

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf POCKETKITTEN » 8. mar 2016, 18:36

Hvad med madmuffins? Der kan bages til mange dage, og de kan vel fryses ned. :)
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf Alphilia » 8. mar 2016, 20:21

Jeg laver af og til æggewraps - 2 æg der piskes sammen og steges til en tynd omelet. Rulles (afkølet) sammen med skinke/laks og noget grønt. Mætter ret godt!

Tunsalat af tun, hytteost, syltede agurker, rødløg, citron med rugbrød og/eller grøntsager

Snittet kål, lidt hakkede mandler, lidt blåbær/anden frugt, ½ avocado og en klat hytteost er den nemme udgave hos mig - knasende, sprødt, sødt, og sundt. Evt med noget røget laks
1
StripesAddict
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 2. sep 2015, 15:58
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1046

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf StripesAddict » 8. mar 2016, 21:06

Stenalderbrødsmuffin - evt. med hakket chokolade og tørret frugt, er gode som en snack.
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf dykkersild » 9. mar 2016, 09:17

Jeg spiser rigtig meget avocado - det er super sundt og pakket ind fra starten. Æg har jeg næsten også altid med - det kan spises med masser af groft grønt - det mætter godt.
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3749
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 553
Likede indlæg: 8167

Re: Madpakkefif til voksen

Indlægaf Anilara » 10. mar 2016, 14:57

Jeg laver tit sandwiches. Bruger ofte chilidressing og en form for pesto som smørelse, lidt løg, agurk, peberfrugt og evt. salat som grønt og så en skive ost og noget kødpålæg som oftest. Eller tunsalat i. Eller laks og spinat i.
Ellers kan jeg også lave en god pastasalat med adskillige grøntsager dagen inden. Der hakker jeg grøntsager nok til to dages madpakker. Tilføjer tit peanuts og feta til og laver en let karrydressing. Steger evt lidt kylling.
0

Tilbage til "Mad og drikke"