Restaurantanmeldelser

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18049

Restaurantanmeldelser

Indlægaf Mi55y » 12. feb 2016, 16:37

Mangler vi ikke sådan en tråd?

Jeg forestiller mig, at man udover link til restauranten og selvfølgelig en beskrivelse af maden også kan komme omkring indretning, betjening og prisleje og så give fra 1-10 stjerner.

TS lægger ud med: http://www.memphisroadhouse.dk/ i Århus, som serverer soul food/BBQ a la sydstaterne.

Indretning: Indgangspartiet er meget lille, og da de også her udleverer take-out, kan det være svært at komme til og ud og ind af døren. Bordene står meget tæt, og der er tilsyneladende ikke nogen garderobe, så man føler sig lidt presset med vinterjakken. Desuden måtte vi rykke på vores bord, for at jeg overhovedet kunne komme ind og sidde op ad væggen. Men ellers er der hyggeligt og akustikken er OK.

Betjening: Vi havde bestilt bord, men det var ikke klar da vi kom. Vi blev derfor plantet på barstole i indgangen med menukort og en fadøl hver på husets regning. :gogo: Et kvarter senere var vores bord klar, og så var der ellers ikke noget at udsætte på betjeningen.

Maden: Jeg bestilte Beef Brisket, og det var awesome! Kødet smeltede på tungen og marinaden var enormt lækker! Min kæreste fik Combo Platter og valgte Kansas City Ribs og Beef Short Ribs. Han var også umådeligt tilfreds! Der følger coleslaw med til hver ret, og så kan man vælge en side dish - vi valgte begge fritter. Det bedste var næsten de BBQ-saucer, som står på bordet. Der var så vidt jeg husker 5 forskellige slags, og der står på hver flaske, hvad de især passer til. Vi brugte en af dem på vores fritter, og rørte faktisk slet ikke dyppelsen. Min kæreste fik chokoladekage til dessert, og han kunne eftersigende godt have spist en mere, hvis der var plads i maven. Jeg nøjedes med en af deres gin-drinks med grape, som smagte virkelig godt og frisk! Vi var SÅ mætte, da vi gik derfra, og jeg havde endda hverken spist op af kød eller fritter.

Prisleje: For to hovedretter, to fadøl, en dessert og en drink kom vi af med lige knap 600,-.

Vurdering: 9/10 - Vi kommer helt sikkert igen!
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Restaurantanmeldelser

Indlægaf LadyFox » 12. feb 2016, 17:02

Jeg håber det er okay at jeg smider en café ind! :D

https://www.facebook.com/munchiesspisested/
Munchies i Smedetoften i København NV.

Indretning: Caféen ligger i hvad der engang var en kiosk, så der er meget begrænset med plads, og sidde pladser. Om sommeren har de dog borde udenfor, så hvis man vil kunne regne med et bord er det bestemt en fordel at besøge stedet om sommeren - men der er smadder hyggeligt.

Betjening: De unge mennesker der arbejder der er smadder søde, og yder en god service og tager sig også tid til en sludder for en sladder om vind og vejr.

Maden: Det eneste jeg har spist der er deres okse burger, det til gengæld så også den bedste burger jeg nogensinde har købt. Menuen varierer fra uge til uge, så hvis man ikke er til de ting der findes på deres faste menu - så som brunch, burger og sandwich er det en god idé lige at holde lidt øje med deres facebook profil. Men det lyder som regel super lækkert det de har på menuen.

Prisleje: For to burgere + drikke, har vi betalt omkring 250 kroner.

Vurdering: 10/10 fordi jeg virkelig holder af burger.
1
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8916
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1045
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18049

Re: Restaurantanmeldelser

Indlægaf Mi55y » 22. feb 2016, 08:23

http://frascati.dk/
Italiensk restaurant lige ved København H

Indretning: Godt med plads - også om bordene. Mange vinduespladser.

Betjening: Opmærksom og autentisk, idet al personale tilsyneladende er italiensk. Kan give lidt sprogvanskeligheder, men ikke noget der ikke kunne klares med en gentagelse. Maden var meget hurtigt på bordet, men vi var også tidligt på den pga. en aftale kl. 19:00. Restauranten blev godt fyldt op, mens vi sad der, men der var stadig ingen problemer med at komme i kontakt med personalet, og regningen kom med det samme, da vi spurgte efter den.

Maden: Der blev omkring bordet bestilt lasagne og to pizzaer hhv. med salami og carpaccio. Lasagnen var helt som den skulle være. Pizzabundene var godt sprøde og havde den helt rette mængde tomat og ost. Salamien var lækker og god stærk. Dog var carpaccio-pizzaen overhældt med så meget olie, at det rent faktisk dryppede fra stykkerne - det var lidt for meget. Vi delte en flaske husets hvidvin til, som var helt fin.

Prisleje: Vi kom af med 675,- for tre hovedretter og en flaske vin.

Vurdering: 6/10 - Fint men ikke prangende. Kunne sagtens komme tilbage - især pga. beliggenheden.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Restaurantanmeldelser

Indlægaf Fru Sunshine » 22. feb 2016, 08:48

Restaurant Fellini, Vesteraa 13, 9000 Aalborg.
http://www.fellini.dk

Indretningen er hyggelig, om end det er småt og bordene står tæt. Akustikken gør dog, at det ikke er at problem at sidde og småsnakke uden at nabobordet kan høre alt.
Der er Fellini-billeder overalt.

Betjeningen er virkelig god. Smilende tjener, hurtig reaktion, maden kom med passende mellemrum og der blev taget afsked med håndtryk og "på gensyn" fra ejeren. Der var rigtig mange, der kom uden reservation. De måtte gå forgæves.
Forresten havde vi dårligt bestilt, før der dukkede en brødkurv op.

Maden: Vi fik begge tre retter.
Min forret bestod af gratinerede artiskokker og smagte forrygende. Min mand havde valgt gratinerede muslinger, der også smagte helt fantastisk.
Hovedretten: Jeg fik saltimbocca med hvidvinssauce og dagens garniture. Min mand fik tre slags grillet kød også med dagens garniture.
Garnituren bestod af en kartoffeltærte, blancherede rødbeder, auberginer i små stykker, blandet med mozzarella og friturestegt og så var der et par buketter broccoli med bechamelsauce.
Der er ikke noget som helst at sætte en finger på. Måske at saucen smagte så kraftigt, at der var mere end rigeligt, men det skal man jo ikke klage over.

Desserterne bestod af tiramisu til min mand og semifreddo med nødder til mig. Jeg smagte ikke på tiramisuen, da det ikke lige er min yndlingsdessert, men min semifreddo smagte godt. Dog synes jeg, at flødeskummet smagte sært. Der var vist noget citrus/mynte-noget i, og det var jeg ikke vild med, og så var jeg ikke så glad for konsistensen på alle de frosne nødder. Der var mange. Men smagen af isen var fortrinlig.
Vi fik hver sin cappucino til.
Noget af det, jeg elsker ved Fellini er, at når man bestiller kaffe, så kommer de med en stor portion chokolader af forskellig slags til fri afbenyttelse - og det fik vi også.
Jeg var bare så mæt, at jeg næsten ikke kunne rumme min lækre kaffe.

Prisen kender jeg faktisk ikke, for meget typisk min mand, gemte han regningen for mig :lol:
Men jeg kan da regne ud, at han nok er kommet af med omkring 800,- inklusive et glas rødvin til ham og et glas asti til mig.

Det er et rigtig dejligt sted, og vi kommer bestemt igen. 10/10.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Mad og drikke"