Selleri i kødsovs?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Hvilken selleri?

Bladselleri
24
40%
Knoldselleri
9
15%
Selleri? Prøver du at dræbe mig!
18
30%
Bruger ikke selleri men derimod... (forklar i tråden)
5
8%
Jeg er nysgerrig efter hvad andre har valgt/lyserød rumgorilla
4
7%
 
Afgivne stemmer: 60
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf Krølle » 1. feb 2016, 22:29

Persnikedy skrev:
2SHY skrev:Der skal da ikke selleri af nogen art i kødsovs? :gruble: Ikke som vi laver den i hvert fald (hakket oksekød, løg, hvidløg, salt, peber, oregano, tomatpure, hakkede tomater og evt en bouillon terning hvis man er til den slags)


Jeg adlyder bare opskriften :-D

Min mor kom vist altid selleri i sin kødsovs, men jeg spiste altid udenom dem :genert:


Det er ikke meningen, du skal kunne "spise udenom" - det skal snittes fint og koges/smattes så godt, at det ikke rigtig er identificerbart længere. Det samme gælder gulerødderne.

Brug evt trykkoger for at undgå at simrekoge i flere timer.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf Persnikedy » 1. feb 2016, 22:45

Krølle skrev:
Persnikedy skrev:
2SHY skrev:Der skal da ikke selleri af nogen art i kødsovs? :gruble: Ikke som vi laver den i hvert fald (hakket oksekød, løg, hvidløg, salt, peber, oregano, tomatpure, hakkede tomater og evt en bouillon terning hvis man er til den slags)


Jeg adlyder bare opskriften :-D

Min mor kom vist altid selleri i sin kødsovs, men jeg spiste altid udenom dem :genert:


Det er ikke meningen, du skal kunne "spise udenom" - det skal snittes fint og koges/smattes så godt, at det ikke rigtig er identificerbart længere. Det samme gælder gulerødderne.

Brug evt trykkoger for at undgå at simrekoge i flere timer.


Som jeg nævner tidligere i tråden var sellerien i min kødsovs skåret så fint at det kunne forvæksles med grønne riskorn. Jeg kan så tilføje at den kogte i 4½ time.
Min mor gad ikke bruge tid på det og fik spiste udenom dengang side de var på størrelse med en 5´er, hvilket er grunden til at jeg spiste udenom. Selleri skal bare ikke være i så store stykker, men min mor mener noget andet
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf Krølle » 1. feb 2016, 22:56

Min erfaring er, at det er ligemeget hvor små stykker, det er skåret i, hvis man ikke starter med at få lavet en godt sammenkogt grøntsagsblanding og sørger for at arbejde den samlede masse godt igennem undervejs. Kogetid gør det ikke alene, smagen kan sagtens blive flad og ligegyldig, hvis man ikke lægger arbejde i at tæve den temmelig meget undervejs :genert:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf Fru Sunshine » 2. feb 2016, 20:08

Selleri er noget fanden har skabt i arrigskab, og det skal ikke i nærheden af min kødsovs.
J
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf Pyjamas » 2. feb 2016, 21:55

Hvis jeg alligevel har selleri hjemme, putter jeg det gerne i, og jeg er både til knold- og bladselleri.
Oftest laver jeg kødsovs af løg, hvidløg, gulerødder, peberfrugt og hakkede tomater. Plus resten :deer:
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Selleri i kødsovs?

Indlægaf HappyHippo » 2. feb 2016, 22:34

Bladselleri hvis jeg har det, ellers en tsk sellerisalt
0

Tilbage til "Mad og drikke"