Økologi og/eller dyrevelfærd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Tænker du over økologi og/eller dyrevelfærd, når du handler dagligvarer?

Ja
58
81%
Nej
14
19%
 
Afgivne stemmer: 72
godtnavn
Indlæg: 11091
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1088
Likede indlæg: 12836

Re: Økologi og/eller dyrevelfærd

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2016, 19:03

AlmostFamous35 skrev:
godtnavn skrev:
AlmostFamous35 skrev:
Gourmandiet er ikke rigtigt øko...

På Østerbro ligger der også en forholdsvis ny slagter, der hedder spis min gris (de har alle typer kød). Deres dyr er øko/biodynamiske, kommer fra landmænd de kender og bliver skudt på marken, så man undgår stress ved slagtning. Og der er en masse andre fordele, prøv at læse http://spismingris.dk/ti-bud/

Kødet er amazing!!!


Deres smileyrapport sagde bare de var decideret klamme da vi var forbi for nogle måneder siden, håber det er blevet bedre. Men at kødet var 20 grader varmt gjorde at vi holdt os derfra. Ved du om de har fået en glad smiley siden?[/

De er ret nystartede og det der skete var, at de som forsøg havde nogle spegepølser hængende i butikken ifbm noget fermentering. Disse var ikke tiltænkt salg, men det havde de ikke fået skiltet med (de vidste ikke bedre). Så det var ikke kødet i disken, der var i butikstemperatur.

(Og når det så er sagt, så er der mange pølsemagere, der har røgvarer hængende i butikken. Der er bare delte meninger de "gamle håndværkere" og "akademikerne i Fødevarestyrelsen" imellem om, hvad der er det rette..

De har i øvrigt fin smiley nu:)


Fedt! Det fremgik ikke af rapporten, det lød som det var det var det kød de solgte fra disken, eller det tænkte jeg måske bare det var, og det synes jeg lød lige voldsomt nok. Vi må ind og kigge næste gang vi kommer forbi :)
1
AlmostFamous35
Indlæg: 241
Tilmeldt: 4. jan 2016, 08:41
Kort karma: 30
Likede indlæg: 372

Re: Økologi og/eller dyrevelfærd

Indlægaf AlmostFamous35 » 18. feb 2016, 09:16

godtnavn skrev:
AlmostFamous35 skrev:
godtnavn skrev:
AlmostFamous35 skrev:
Gourmandiet er ikke rigtigt øko...

På Østerbro ligger der også en forholdsvis ny slagter, der hedder spis min gris (de har alle typer kød). Deres dyr er øko/biodynamiske, kommer fra landmænd de kender og bliver skudt på marken, så man undgår stress ved slagtning. Og der er en masse andre fordele, prøv at læse http://spismingris.dk/ti-bud/

Kødet er amazing!!!


Deres smileyrapport sagde bare de var decideret klamme da vi var forbi for nogle måneder siden, håber det er blevet bedre. Men at kødet var 20 grader varmt gjorde at vi holdt os derfra. Ved du om de har fået en glad smiley siden?[/

De er ret nystartede og det der skete var, at de som forsøg havde nogle spegepølser hængende i butikken ifbm noget fermentering. Disse var ikke tiltænkt salg, men det havde de ikke fået skiltet med (de vidste ikke bedre). Så det var ikke kødet i disken, der var i butikstemperatur.

(Og når det så er sagt, så er der mange pølsemagere, der har røgvarer hængende i butikken. Der er bare delte meninger de "gamle håndværkere" og "akademikerne i Fødevarestyrelsen" imellem om, hvad der er det rette..

De har i øvrigt fin smiley nu:)


Fedt! Det fremgik ikke af rapporten, det lød som det var det var det kød de solgte fra disken, eller det tænkte jeg måske bare det var, og det synes jeg lød lige voldsomt nok. Vi må ind og kigge næste gang vi kommer forbi :)


Ja, det havde satme været klamt! Jeg ved, at de bøvler en del med Fødevarestyrelsen og den manglende præcished i rapporterne. Der er jo netop stor forskel på "al jeres kød ligger ved for høj temperatur" og "I skal sgu lige få sat en seddel på når I eksperimenterer med noget, I ikke har tænkt jer at sælge"
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Økologi og/eller dyrevelfærd

Indlægaf Wizzze » 19. feb 2016, 17:07

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Økologi og/eller dyrevelfærd

Indlægaf kidkomb » 19. feb 2016, 17:15

Wizzze skrev:http://mad.tv2.dk/2016-02-19-kaempestudie-disse-oekologiske-madvarer-goer-dig-mere-sund

interessant info, og gode pointer.

Jeg blev pludselig meget tilfreds med, at jeg ikke rigtig spiser æbler :P
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Mad og drikke"