Inspiration til lækker madpakke

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2020, 15:47

Manden og jeg har indgået en aftale om at jeg står for hans madpakke fremover mod at han står for ugentlig rengøring herhjemme - rimelig bonusaftale for mig, da jeg hader at gøre rent :fløjt:

MEN. Jeg tænker ikke han lader sig spise af (høhø) med en flad klapsammen med spegepølse hver eneste dag - har lovet det bliver en spændende og lækker madpakke.
Det skal både være til morgenmad og frokost og helst noget som kan spises i bilen, dvs uden tallerken og opvarmning i mikroovn osv.

Hit Me med jeres bedste ideer så han kan få en dejlig madpakke fremover (og jeg fortsat slipper for rengøring :P)

Jeg kunne også godt bruge nogle opskrifter på noget bagværk til frys, som ikke bliver kedeligt efter optøning - jeg synes tit at bagværk som pizzasnegle og pølsehorn er lidt tørre og triste hvis man spiser dem optøede uden at genopvarme dem?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23208

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Mani » 28. mar 2020, 17:33

Mine knejter er egentlig mest til flade rugbrødsklapsammener, men de er også ret vilde med f.eks. rester når vi får piroger. Vi laver dem primært med chili eller spinat fyld.
Ellers er det primært rester fra aftensmad de nupper med, hvis det ikke skal være klapsammen. De har ikke mulighed for at varme op heller.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2020, 19:06

Tak :) rugbrød skal stadig være en del af madpakken, bare ikke hver dag.
Jeg synes bare tit sådan noget koldt gærdejsbrød som pirogger er kedeligt dagen efter. Men overvejer at bage pizzasnurrer, så må vi se om de er spiselige efter en frysertur.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23208

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Mani » 28. mar 2020, 19:13

Pandesteg skrev:Tak :) rugbrød skal stadig være en del af madpakken, bare ikke hver dag.
Jeg synes bare tit sådan noget koldt gærdejsbrød som pirogger er kedeligt dagen efter. Men overvejer at bage pizzasnurrer, så må vi se om de er spiselige efter en frysertur.

Nej, jeg er heller ikke så glad for dem kolde. Men drengene vil virkelig gerne have dem til madpakke så længe der også er dressing tilovers.
Med tre teenage drenge er der sjældent nok til fryseren :lol:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23208

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Mani » 28. mar 2020, 19:16

Vi har i øvrigt også næsten altid tortillawraps liggende. De er gode til rester fra aftensmad sammen med grønt og en dressing. Men ved ikke om det duer i bilen - der er trods alt mulighed for at vaske fingre mv på skolen hvis det løber ud.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf AgentPixie » 28. mar 2020, 19:16

Hvis I har tid om morgenen, kan I jo fryse ubagte pølsehorn, pizzasnegle, pirogger eller whatever og bage dem om morgenen. Evt tø dem op natten over i køleskabet, så de kan bages hurtigere.
1
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. mar 2020, 19:21

Jeg plejer at lave en salat. Det er ikke altid det mest opfindsomme, men det er sundt og man kan variere alt efter hvad man bedst kan lide.

Min yndlings er spinat (i stedet for iceberg), gulerødder, peberfrugt, agurk og så mix af ristet pancetta- og chorizotern. Helst med noget ranch dressing til.

Til morgenmad kan man lave æggemuffins med noget grøntsager i. De er så bare bedst hvis man kan spise æg nedkølet, hvilket jeg personligt ikke er mega god til.

Ellers er der tortillas med forskelligt fyld og pastasalat. Flere på uni har også chili con carne som de spiser koldt. Den er jeg så ikke så god til :genert: .
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2020, 19:22

AgentPixie skrev:Hvis I har tid om morgenen, kan I jo fryse ubagte pølsehorn, pizzasnegle, pirogger eller whatever og bage dem om morgenen. Evt tø dem op natten over i køleskabet, så de kan bages hurtigere.


Det er det ikke tid til desværre - jeg kører på arbejde 5:20 :gab:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Skorstenen » 28. mar 2020, 20:34

Æggemuffins er geniale til morgenmad i bilen. De smager godt, de er sunde og de mætter!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2020, 20:54

Skorstenen skrev:Æggemuffins er geniale til morgenmad i bilen. De smager godt, de er sunde og de mætter!


God ide! Hvordan laver du dem?
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Skorstenen » 28. mar 2020, 21:03

Pandesteg skrev:
Skorstenen skrev:Æggemuffins er geniale til morgenmad i bilen. De smager godt, de er sunde og de mætter!


God ide! Hvordan laver du dem?


Jamen det er jo egentlig bare en æggemasse, jeg plejer at bruge æg, hytteost, lidt mælk og så salt og peber.
Dette hælder jeg i en muffinform (kun ca 1/3), når det så har fået lidt i ovnen, putter jeg fx bacon eller skinke samt måske peberfrugt eller en rest brocoli i, og mere æggemasse. På den måde, falder fyldet ikke helt til bunds. Lidt mere i ovnen, og så noget revet ost på. :) Fyldet skal helst være mørt/stegt inden det kommer i.
4
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Undtagelsen » 29. mar 2020, 04:48

Skorstenen skrev:
Pandesteg skrev:
Skorstenen skrev:Æggemuffins er geniale til morgenmad i bilen. De smager godt, de er sunde og de mætter!


God ide! Hvordan laver du dem?


Jamen det er jo egentlig bare en æggemasse, jeg plejer at bruge æg, hytteost, lidt mælk og så salt og peber.
Dette hælder jeg i en muffinform (kun ca 1/3), når det så har fået lidt i ovnen, putter jeg fx bacon eller skinke samt måske peberfrugt eller en rest brocoli i, og mere æggemasse. På den måde, falder fyldet ikke helt til bunds. Lidt mere i ovnen, og så noget revet ost på. :) Fyldet skal helst være mørt/stegt inden det kommer i.


Eller for en muffinform med et stykke bacon og sæt det i ovnen, så baconen bliver stegt - ikke helt færdig.
Hæld derefter æggemassen i og steg færdig i ovnen.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16116

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Urtekussen » 29. mar 2020, 05:23

Hvor høj varme og varmluft/alm ovn til æggemuffins? Kan de evt laves om aftenen og spises kolde?
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Pandesteg » 29. mar 2020, 21:22

Tak for alle jeres gode bud, kom gerne med flere :)

Til i morgen har jeg pakket en hjemmebagt bolle med hhv smøreost og cheddarost og en lille kakao. Frokost blev 1/2 rugbrød med jægerpølse og en halv med oksespegepølse, en lille portion pastasalat med grøn pesto og edamamebønner og 2 gnave-gulerødder.
Og så en banan, hjemmelavede saltmandler, en hjemmebagt chokolademuffin og en lille slags müslibar til snack.

Årets wifey lige her :wave:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Inspiration til lækker madpakke

Indlægaf Stars » 29. mar 2020, 21:27

Nå ja - hvis der er kylling tilbage fra aftensmaden er kyllingesandwich et hit. I en bolle eller ciabatta: salat, karrydressing og bacon eller rød pesto, avokado og cheddar.
Flæskestegssandwich.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Mad og drikke"