Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Indlægaf Allmost_Famous » 14. nov 2016, 21:39

Muspel skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg har bagt lidt her til aften :D



:) ser godt nok lækkert ud. Venter du 112 gæster?
:cool:

Jeg løb tør for frosting. Der er ca 150 i det hele :nerve:

Men nej, det gør jeg ikke. Jeg skulle faktisk bare lige lave 25, men så hyggede sønnike og jeg os, og blev ved og ved og ved :lol: De er friske mange dage, så der er tid til at få dem afsat. De skal nok få ben at gå på.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Indlægaf Novella » 16. nov 2016, 19:56

Er der nogen, der har haft mod på at prøve at lave sådan en her? Det er en af de smukkeste kager jeg nogensinde har set, og den er måske i virkeligheden langt mere tilforladelig end jeg tror, men jeg forestiller mig, at man let crasher de der lyserøde moussekugler fuldstændig?

https://lakrids.nu/blogs/recipes/kirsebaerlakridskage
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Kager der smager - en flash, forklar, del opskrifter og spørge tråd

Indlægaf Muspel » 16. nov 2016, 22:20

Novella skrev:Er der nogen, der har haft mod på at prøve at lave sådan en her? Det er en af de smukkeste kager jeg nogensinde har set, og den er måske i virkeligheden langt mere tilforladelig end jeg tror, men jeg forestiller mig, at man let crasher de der lyserøde moussekugler fuldstændig?

https://lakrids.nu/blogs/recipes/kirsebaerlakridskage


Jeg vil tro, at tricket er at lave dem i silikoneforme, og så fryse dem. - og på med plastichandsker ( holder varmennog fingeraftryk væk) - poppe dem ud af formen og på kagen. Det tror jeg nu vil gå ok glat. MEN det er et rent kage-teoretisk bud. Jeg har ikke prøvet.
1

Tilbage til "Mad og drikke"