Dining Week 2016

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Dining Week 2016

Indlægaf dykkersild » 18. feb 2016, 07:35

Vi skal ikke på flere iår da vi skal ud og spise dyrt i næste uge - men hvis et byggeprojekt arter sig - så kan det være at vi lige falder over Fleish i weekenden. Jeg har kun været der til drinks og snacks indtil videre.
0
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Dining Week 2016

Indlægaf Akehurst2 » 22. feb 2016, 11:38

Vi var kun på en enkelt Dining Week i år - føler mig som flere lidt mæt af konceptet.

Vi var på Jean Claude - menuen lød god og vi ville gerne teste den, når nu den ligger i vores hood.

Var ganske fint tilfreds. Sød betjening og hyggeligt indrettet, rar og afslappet stemning selvom vi var den tidlige seating - fik slet ikke fornemmelsen af at det skulle jappes igennem.

Maden var god og lige tilpas portionsstørrelse til at man var mæt uden at være overmæt, og der var i øvrigt rigtig godt brød til, som de gerne fyldte efter. Kartoffelporresuppe, svinekotelet med svampe, røsti-kartofler og pebersauce og så poire belles Hélène til dessert. Pæren var lidt bøvlet at spise og man kunne høre larm fra alle borde, da de forsøgte at få den skåret over med en ske - men den var god, så det bærer man gerne over med :-D

Tror helt bestemt, det er et sted, vi kommer tilbage til uden for Dining Week.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Dining Week 2016

Indlægaf Hunkat » 22. feb 2016, 11:53

Jeg var på Ravnsborg Vinbar og PS bar & grill.

Ravnsborg var rigtig fin men jeg synes vinmenuen var for dyr, selv for Dinning Week og især for en vinbar. 275 kr. Vi valgte en flaske i stedet for, det var næsten 100 kr. billigere per person. Maden var lækker og betjeningen var venlig og opmærksom. Vi havde en gæst med brækket ben og de havde været flinke nok til at finde et bord hvor vi ikke var i risiko for at blive snublet over.

PS var også god, der var lidt mere af maden der ikke lige faldt i min smag, men hovedretten, perlehøne, var virkelig skøn, helt fantastisk faktisk. Der var ikke så god akustik og jeg er ikke fan af højborde. Det trak lidt ned.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59497

Re: Dining Week 2016

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2016, 12:29

Jeg var på Els med forældrene i tirsdags. Det er virkelig et hyggeligt og stemningsfuldt sted, omend vores tjener var lidt anonym i det og desværre ikke særlig god til at foreslå alkoholfrie drikkevarer til min far.
Maden var traditionel gourmet, men det var også sådan, det skulle være, og der var nok af den. Aftenens højdepunkt var hovedretten, hvor kødet nærmest kunne skæres med bagsiden af kniven :savl:
Desserten var en friskrevet æblekage, og det var da meget sjovt at prøve og noget, jeg godt selv kunne finde på at lave.

-Carpaccio af røget sværdfisk med citronette, parmesan, salat, smør & hjemmebagt landbrød.

-Dansk kalvefilet med kartoffelkage & Marsalasauce.

-Friskrevet æblekage med makroner & portvin.

Mine forældre var på Von Plessen (Hotel Phoenix) med min mors kusine i forgårs. Bortset fra at torskeforretten var lidt vel anonym, var det lige så godt, som da vi sidste år var der udenfor Dining Week. Betjeningen er virkelig, virkelig god derinde. Vinmenuen skulle have været meget generøs med løbende opfyldning.

-Terrin af torsk serveret med kapers, rødløg og sennepsskum

-Unghanebryst serveret med bagte gulerødder, grønkål og svampecreme

-Chokoladetærte med ristede nødder og vaniljeiscreme
0
Lykke
Indlæg: 6927
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Dining Week 2016

Indlægaf Lykke » 22. feb 2016, 14:49

Jeg tror jeg dropper konceptet. Bor i Odense og var afsted i lørdags. Stod i kø, pellegrinoen var varm og stod allerede på bordet. Vi ventede i 40
Min på forretten. Vi ville gerne have et lækkert glas rødvin til hovedretten, det fik vi bare hældt op uden nærmere præsentation.
Jeg havde fået endestykket af kødet til hovedret. Detmed ret tørt og sejt.
Der blev ikke spurgt til drikkevarer til desserten. Arg!
Så nu gider jeg det ikke mere. Det er mit liv for kort til, og jeg vil hellere betale det dobbelte og så få mega god service.
1

Tilbage til "Mad og drikke"