Gæstemad der skuffer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4848
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 188
Likede indlæg: 6416

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Stars » 21. maj 2019, 12:27

Fræksak skrev:Jeg kan lide stort set alt (undtagen lever og bladselleri, men det er sjældent jeg får det serveret må jeg sige), men selvfølgelig kan der være forskel på, hvor gode folk er til at lave mad og om man lige har ens smag.

Jeg mindes kun, at jeg er blevet oprigtigt skuffet en enkelt gang. Vi var inviteret til fødselsdag lørdag aften kl. 19, så jeg havde set frem til middagsmad af en art. Da værtinden glad bød på fødselsdagsboller og lagkage, havde jeg svært ved at finde en grimasse, der kunne passe. Altså jeg elsker begge dele, men jeg ville godt nok gerne lige have været informeret om, at det havde været smart med en rugbrødsmad hjemmefra. Det er lidt nederen at være lidt gammelsulten og glæde sig til varm mad og et godt glas vin, og så kommer værtinden stolt ind fra køkkenet med hvide boller og lagkage :lol:. Hvordan det slet ikke var faldet hende ind, at det måske ikke var så smart at servere lørdag aften kl. 19, er mig en gåde :-D.


De plejer at spise aftensmad kl. 17, så det passer med aftenkaffe kl. 19? :-D
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 12:30

En barnedåb, hvor menuen til frokost var brød med leverpostej, spegepølse og røræg med bacon. Derefter kage (som jeg ikke spiser). Der var jeg også ret skuffet... :/
1
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf dykkersild » 21. maj 2019, 12:33

Jeg spiser ikke oksebøffer og stege og bernaise. Gæt hvor mange gange jeg har spist tilbehør; for alle elsker jo en god bøf med sauce - NEEEJJJJJ TAAAAKK!
1
Myth
Indlæg: 565
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:10
Kort karma: 15
Likede indlæg: 730

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Myth » 21. maj 2019, 12:44

Jeg synes slet ikke man kan være bekendt, at være skuffet over maden hvis man er inviteret. Generelt når jeg inviterer folk første gang, spørger jeg da om der er noget de ikke kan lide/tåle og på den måde får jeg ihvertfald ikke serveret noget de ikke vil spise. Er de så skuffet over menuen er det deres problem (har dog aldrig oplevet det, tværtimod). Synes i lige så høj grad det handler om selskabet som maden. Som i mine øjne ikke behøver være over super lækker fem stjernet.
8
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Flora » 21. maj 2019, 13:04

Jeg er engang blevet lovet bøf bearnaise og fik i stedet serveret kyllingenuggets og frostgrøntsager. Værten havde ikke lige fået handlet. Der blev jeg lidt skuffet :wacko:
2
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 13:16

Myth skrev:Jeg synes slet ikke man kan være bekendt, at være skuffet over maden hvis man er inviteret. Generelt når jeg inviterer folk første gang, spørger jeg da om der er noget de ikke kan lide/tåle og på den måde får jeg ihvertfald ikke serveret noget de ikke vil spise. Er de så skuffet over menuen er det deres problem (har dog aldrig oplevet det, tværtimod). Synes i lige så høj grad det handler om selskabet som maden. Som i mine øjne ikke behøver være over super lækker fem stjernet.

Skuffelse er vel en følelse og derfor som sådan ikke noget, man kan styre ud fra en vurdering af, om man kan "være det bekendt"?

Sålænge man ikke siger noget og er sød og høflig, så tænker jeg, at skuffelsen i sig selv må have lov at være det, den nu er: En følelse af, at man havde håbet på noget andet...
13
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ado » 21. maj 2019, 13:23

Myth skrev: Synes i lige så høj grad det handler om selskabet som maden. Som i mine øjne ikke behøver være over super lækker fem stjernet.



Det behøver det på ingen måde at være. Man kan i den grad glæde mig med en virkelig god frikadelle eller karbonade. Jeg er vokset op med det, og synes ligefrem det kan være befriende, hvis folk serverer den type mad. Men jeg bliver skuffet, hvis karbonaden er blød i paneringen, eller hvis frikadellen er krydret med frikalet.
Al mad kan være lækkert. Også hverdagsmad/husmandskost. Det skal bare - som med al anden mad - laves ordentligt.
6
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf fisken80 » 21. maj 2019, 13:42

Ata skrev:En anden skuffelsesret: Hotdogs! Synes hvidt brød og pølser er noget skodmad, så kan ikke helt se fidusen i hotdogs.

Vil til gengæld gerne have smørrebrød! Det elsker jeg! :love:


Som hovedret ville jeg nok også lure lidt, medmindre det var et grill-arrangement, og selv der ville jeg finde det ret fesent.
Men som skrub-af mad er det virkelig det bedste. Men det er også fordi jeg ikke kan lide suppe som ellers ofte har været serveret som natmad i min familie. Nu er de gået over til hotdogs og jeg elsker det.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6173
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 746
Likede indlæg: 14661

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ata » 21. maj 2019, 13:48

fisken80 skrev:
Ata skrev:En anden skuffelsesret: Hotdogs! Synes hvidt brød og pølser er noget skodmad, så kan ikke helt se fidusen i hotdogs.

Vil til gengæld gerne have smørrebrød! Det elsker jeg! :love:


Som hovedret ville jeg nok også lure lidt, medmindre det var et grill-arrangement, og selv der ville jeg finde det ret fesent.
Men som skrub-af mad er det virkelig det bedste. Men det er også fordi jeg ikke kan lide suppe som ellers ofte har været serveret som natmad i min familie. Nu er de gået over til hotdogs og jeg elsker det.

Jeg synes, natmad er et mærkeligt koncept, så der må I godt spise jeres hotdogs. :-D
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Sangius » 21. maj 2019, 13:56

Pølser. Med mindre det er nogle gode kvalitetspølser.

Alt med kartoffelmos. Jeg synes kartoffelmos tager smagen ud af alt. Det kan med fordel ALTID erstattes med ris :D
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Fræksak » 21. maj 2019, 14:04

Sangius skrev:Pølser. Med mindre det er nogle gode kvalitetspølser.

Alt med kartoffelmos. Jeg synes kartoffelmos tager smagen ud af alt. Det kan med fordel ALTID erstattes med ris :D



Lidt OT, men jeg er SÅ enig ang. kartoffelmos! Har aldrig hørt om andre der havde det på samme måde. Det er sådan set ikke fordi jeg ikke kan lide det, men fx forsvinder sauce fuldstændig i kartoffelmos og smager pludselig af ingenting (og højst lidt af kartoffelmos). Jeg bytter også altid ud med ris, hvis jeg kan komme til det :-D
1
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf fisken80 » 21. maj 2019, 14:06

Ata skrev:
fisken80 skrev:
Ata skrev:En anden skuffelsesret: Hotdogs! Synes hvidt brød og pølser er noget skodmad, så kan ikke helt se fidusen i hotdogs.

Vil til gengæld gerne have smørrebrød! Det elsker jeg! :love:


Som hovedret ville jeg nok også lure lidt, medmindre det var et grill-arrangement, og selv der ville jeg finde det ret fesent.
Men som skrub-af mad er det virkelig det bedste. Men det er også fordi jeg ikke kan lide suppe som ellers ofte har været serveret som natmad i min familie. Nu er de gået over til hotdogs og jeg elsker det.

Jeg synes, natmad er et mærkeligt koncept, så der må I godt spise jeres hotdogs. :-D


Man bliver småsulten hen på de små timer, det er genialt med lidt mad at gå hjem på. Og til arrangementer der er startet ved 12-13 tiden giver det endnu bedre mening, så udgør det jo aftensmaden.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf fisken80 » 21. maj 2019, 14:09

Rosa Espinosa skrev:Kan ikke lige komme i tanke om noget mad der har skuffet, men noget der har skuffet mig, var hvis der ikke var mad nok, eller man bliver inviteret til aftensmadtid og de først der går i gang med maden. Man er jo sulten :whine:


Åh det sidste er jeg så enig i. Jeg har flere gange oplevet det ved min svigermor. Typisk er de lige startet med at lave mad når man kommer (på det tidspunkt man er inviteret til) og så står man der med en mave der rumler højt og ved der mindst går en time endnu.
Men det er sjovt, for min kæreste kan omvendt ikke snuppe, at vi næsten altid går til bords kort efter vi er kommet når vi er hos min mor. Han synes det er vildt mærkeligt, at maden kommer på bordet så hurtigt.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf dykkersild » 21. maj 2019, 14:23

Myth skrev:Jeg synes slet ikke man kan være bekendt, at være skuffet over maden hvis man er inviteret. Generelt når jeg inviterer folk første gang, spørger jeg da om der er noget de ikke kan lide/tåle og på den måde får jeg ihvertfald ikke serveret noget de ikke vil spise. Er de så skuffet over menuen er det deres problem (har dog aldrig oplevet det, tværtimod). Synes i lige så høj grad det handler om selskabet som maden. Som i mine øjne ikke behøver være over super lækker fem stjernet.


Det er jeg enig i - mine grydretter tager tit mange timer og der er lagt meget arbejde i - mere end bare klask, klask så er der mad.

Og jeg plejer også lige at tjekke "nye gæster" om der er noget de absolut ikke spiser. Jeg serverer aldrig noget jeg ikke selv spiser, så ingen okseting hos mig.
0
Bluemoon
Indlæg: 106
Tilmeldt: 7. jul 2016, 12:44
Kort karma: 14
Likede indlæg: 276

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Bluemoon » 21. maj 2019, 14:38

Vegetarmad ville jeg blive ret skuffet over.
1

Tilbage til "Mad og drikke"