Gæstemad der skuffer

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Mangoness » 20. maj 2019, 17:42

Ado skrev:Gennemstegt oksekød. Gennemstegt kød, der absolut ikke skal gennemsteges.
Frikaletter. Jeg elsker frikadeller. Ikke frikaletter.


Hvad er frikaletter? :gruble:

Når jeg søger på Google, kommer der risklatter og klatkager frem:

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Pjeps » 20. maj 2019, 17:42

Jeg blev engang inviteret til noget kød( husker ikke hvad det var) og verdens bedste hjemmelavede flødekartofler - de fløde kartofler var lavet på frost kartoffelskiver og mornay sovs. Der blev jeg skuffet.

Og så generelt når folk ikke evner at bruger krydderier.
2
:ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2019, 17:43

Mangoness skrev:Hvad er frikaletter? :gruble:

Når jeg søger på Google, kommer der risklatter og klatkager frem:


Frikadeller med Frikalet.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf HappyPaww » 20. maj 2019, 17:48

Pjeps skrev:Jeg blev engang inviteret til noget kød( husker ikke hvad det var) og verdens bedste hjemmelavede flødekartofler - de fløde kartofler var lavet på frost kartoffelskiver og mornay sovs. Der blev jeg skuffet.

Og så generelt når folk ikke evner at bruger krydderier.

De “flødekartofler” er seriøst det mest nasty :shock: Frostkartofler er jo forstegt i fritureolie!
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Panton » 20. maj 2019, 17:55

Da jeg læste overskriften tænkte jeg at det kunne jeg da ikke lige svare på. Men nu når jeg har læst alle de foregående indlæg, så jo, I nævner dem jo i flæng. Gud hvor er jeg egentligt besværlig når det kommer til stykket. Jeg er nok bare aldrig blevet udfordret eller serveret noget, som jeg helst vil springe over :D
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Mangoness » 20. maj 2019, 17:59

DetSorteCirkus skrev:
Mangoness skrev:Hvad er frikaletter? :gruble:

Når jeg søger på Google, kommer der risklatter og klatkager frem:


Frikadeller med Frikalet.


Ah på den måde :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf fisken80 » 20. maj 2019, 18:13

Artem skrev:Sushi eller andet eksotisk som vegetarmad.


Er vegetarmad eksotisk? Altså jeg ville selv blive slemt skuffet, for jeg er et kødøre, men ligefrem eksotisk tænker jeg nu ikke vegetarmad er. Og egentlig heller ikke sushi, det er da sådan rimelig mainstream.
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. maj 2019, 18:18

fisken80 skrev:
Artem skrev:Sushi eller andet eksotisk som vegetarmad.


Er vegetarmad eksotisk? Altså jeg ville selv blive slemt skuffet, for jeg er et kødøre, men ligefrem eksotisk tænker jeg nu ikke vegetarmad er. Og egentlig heller ikke sushi, det er da sådan rimelig mainstream.


Det er vel individuelt.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Studsgaard » 20. maj 2019, 18:23

Når svigerfar griller. - Alt er sort og gennemstegt :tie:

Når kød er gennemstegt og tørt.

Og så generelt når mad er stærkt. Jeg er ikke ret god til bare en smule stærk mad. Det brænder og jeg får det helt utilpads
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ado » 20. maj 2019, 18:23

Kartoffelsalat lavet med glaskartofler. :tie:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ata » 20. maj 2019, 18:25

Pjeps skrev:Jeg blev engang inviteret til noget kød( husker ikke hvad det var) og verdens bedste hjemmelavede flødekartofler - de fløde kartofler var lavet på frost kartoffelskiver og mornay sovs. Der blev jeg skuffet.

Og så generelt når folk ikke evner at bruger krydderier.

Ej men altså - nogle mennesker har ingen kulinarisk dannelse! :ad!:

Men ok - min kæreste kalder mig også for en madimperialist, fordi jeg har så mange meninger om, hvordan man laver mad rigtigt. :genert:
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf hotlips » 20. maj 2019, 18:31

Det kommer an på om man er hverdagsgæst eller fest gæst.

Her er der tit folk der spiser med til hvad vi nu skal have, men jeg holder på at det skal være festmad hvis det er til fest, jeg har fået serveret ting som kylling fra grillen og landgangsbrød, for ikke at tale om de afskyelige pizzavarianter jeg fornemmer der åbenbart regnes for okay at servere til fest, især hvis der er børn.

Jeg vil nok foretrække at folk har gjort et reelt forsøg og fejlet end at de ikke har gider prøve og man så får pasta eller noget andet juks, og det kommer ikke til at forekomme her.
0
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf TomKah » 20. maj 2019, 18:31

Wizzze skrev:
TomKah skrev:Jeg kan ikke fordrage flæskesteg, så det og flæskestegssandwich er det jeg gruer mest for.

Til gengæld kan jeg sagtens finde på at lave bolognese med kyllingelever som gæstemad. Jeg fortæller som regel ikke der er lever i, før den er spist, men ok de fleste jeg kender ved at der er lever i bolognese herhjemme.


Kan man tigge en opskrift? Elsker kyllingelever :savl:

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/ ... -bolognese
Vi bruger dog rødvin, ikke hvidvin. Kogetid min 3 timer.

Men man kan ikke smage leveren. Mine børn spiser ikke indmad, men for dem er bolognese ikke god uden lever.
1
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Ata » 20. maj 2019, 18:56

fisken80 skrev:
Artem skrev:Sushi eller andet eksotisk som vegetarmad.


Er vegetarmad eksotisk? Altså jeg ville selv blive slemt skuffet, for jeg er et kødøre, men ligefrem eksotisk tænker jeg nu ikke vegetarmad er. Og egentlig heller ikke sushi, det er da sådan rimelig mainstream.

Det kommer nok an på, hvor man bor og hvem man omgås. For mine svigerforældre i vestjylland er det meget eksotisk begge dele...
1
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Gæstemad der skuffer

Indlægaf Artem » 20. maj 2019, 19:59

Ata skrev:
fisken80 skrev:
Artem skrev:Sushi eller andet eksotisk som vegetarmad.


Er vegetarmad eksotisk? Altså jeg ville selv blive slemt skuffet, for jeg er et kødøre, men ligefrem eksotisk tænker jeg nu ikke vegetarmad er. Og egentlig heller ikke sushi, det er da sådan rimelig mainstream.

Det kommer nok an på, hvor man bor og hvem man omgås. For mine svigerforældre i vestjylland er det meget eksotisk begge dele...

Tror både det handler om landsdel, alder og køn.

Hvor det er mit indtryk at kvinder generelt er til mere eksotisk mad og det med at droppe kød.
For jeg kan se det på job, hvor de yngre kvinder har fået indført at der skal være en vegetar ret hver dag.

Omvendt er det sådan at mine mandlige kollegaer på +40 år der ikke er på madordningen, ofte bestiller frokost når der er de mere gamle traditionelle retter på menuen. Som tarteletter, flæskesteg, lasagne, byg selv burger osv. Hvilket jeg også selv ser som de gode dage.
Der står virkelig ofte retter på menuen som jeg aldrig har hørt om før og ikke ved hvad er. Men for det meste er det trods alt spiseligt, og ofte så er der også en alternativ ret når de er ude i de mere specielle ting. Ja og ellers er der altid smørrebrød.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Mad og drikke"