Te tråden.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 20:13

Jeg har egentlig aldrig været vild med varme drikke, jeg hader smagen og lugten af kaffe, så det lærer jeg aldrig at drikke. Førhen drak jeg lipton jordbær eller skovbær te. Lige indtil den dag en god ven havde en rigtig god te med hjem fra London til mig - nu kan jeg simpelthen ikke drikke lipton te længere, og jeg nærmest samler på rigtig gode lækre teer.
Når jeg er ude at rejse skal jeg altid have lokal te med hjem ( lige bortset fra Grækenland , det er rædselsfuldt deres te).

Jeg er til sort te med aroma, gerne gode blandinger. Der må gerne være lidt grøn te i blandingen , eller hvid. Men aldrig ren grøn te, det bliver for urtevammelt. Og aldrig te med ingefær, det er simpelt hen en kombi der ikke falder i min smag. Sjældent rene sorte teer, men jeg har dog en fra Fortnum &Mason jeg er ret vild med.

Pt er min favorit te , Gudhjems te fra Bornholms tehus. Heldigvis har jeg en kollega der har familie der g tit kommer til øen.

Jeg har en hel skuffe fuld af div. Teer fra alle mulige steder. Og en god te buddy, som er ligeså fjollet med te som jeg. Og når vi har købt en ny variant, pakker vi en smagsprøve til den anden :lol: lige pt er jeg i gang med smage de mange teer jeg købte i Canada :savl:

Hvilke typer te drikker du mest ?
Hvilken te er din yndlings?
Te vaner?
Anbefal gerne gode tebutikker og teer !
Hvilken te kan du virkelig ikke lide.
2
:ninja:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Te tråden.

Indlægaf BlueBunny » 21. jan 2019, 20:35

Jeg er kaffe drikker.
MEN den sidste måneds tid er jeg begyndt at komme på en cafe der bare har styr på sin te, så nu har jeg købt en tesi og en stor bøtte te. For der er bare noget over processen som er så fint.

Chaplon hvid og grøn kvæde hedder den. Den er fantastisk. Og også prøvet flere fra samme mærke de var også gode
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Te tråden.

Indlægaf FrøkenM » 21. jan 2019, 20:43

Jeg drikker kun te og er faldet fuldstændig for Perchs teer. Jeg har desværre endnu ikke lært at lave te med løs te, men de har også mange gode i brevform, som jeg heldigvis kan få tanket op på når jeg flyver til Københavns Lufthavn.

Jeg er særligt glad for deres Hvid Tempel, Chai og helt almindelig klassisk Earl Grey :love:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 20:47

BlueBunny skrev:Jeg er kaffe drikker.
MEN den sidste måneds tid er jeg begyndt at komme på en cafe der bare har styr på sin te, så nu har jeg købt en tesi og en stor bøtte te. For der er bare noget over processen som er så fint.

Chaplon hvid og grøn kvæde hedder den. Den er fantastisk. Og også prøvet flere fra samme mærke de var også gode


Hvor kan man købe den te, den lyder spændende. Især hvis de har nogle varianter med sort te ?
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 20:49

FrøkenM skrev:Jeg drikker kun te og er faldet fuldstændig for Perchs teer. Jeg har desværre endnu ikke lært at lave te med løs te, men de har også mange gode i brevform, som jeg heldigvis kan få tanket op på når jeg flyver til Københavns Lufthavn.

Jeg er særligt glad for deres Hvid Tempel, Chai og helt almindelig klassisk Earl Grey :love:


Jeg er svært begejstret for deres eventyr te. Og så har jeg lavet min egen blanding, som også er ret fod.

Hvorfor eller hvad sker der når du laver te med løse blade ? Det er vel det samme, en teske op i et filter, lad trække det antal minutter der står på pakken (plus/minus alt efter om man kan lide den stærk eller mild).
0
:ninja:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Te tråden.

Indlægaf Artem » 21. jan 2019, 20:52

Jeg drikker mest te på job.
På mit nuværende job har vi ikke så fancy te, hvor min foretrukne er Frellesen Grøn te hyldeblomst.

På mit tidligere job havde vi Kusmi te det er virkelig godt, hvor jeg nærmest synes de alle er gode.

Det eneste te jeg ikke rigtig er til, er en helt normal Earl grey som er for bitter til mig.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 21:00

Artem skrev:Jeg drikker mest te på job.
På mit nuværende job har vi ikke så fancy te, hvor min foretrukne er Frellesen Grøn te hyldeblomst.

På mit tidligere job havde vi Kusmi te det er virkelig godt, hvor jeg nærmest synes de alle er gode.

Det eneste te jeg ikke rigtig er til, er en helt normal Earl grey som er for bitter til mig.


Jeg er ret vild med Kusmi skovbær, har kun smagt nogle få stykker af dem.
0
:ninja:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19041

Re: Te tråden.

Indlægaf Flora » 21. jan 2019, 21:00

Jeg drikker for det meste denne:
Billede

Drikker kun te om aftenen, så vil ikke have noget med koffein i. Denne er uden og smager virkelig godt, særligt med en sjat mælk i. Jeg køber den i Søstrene Grene.
3
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Te tråden.

Indlægaf Pyjamas » 21. jan 2019, 21:00

Jeg drikker rigtig meget te, og jeg køber det helst i en tebutik. Jeg elsker at se de mange bøtter med forskellige blandinger, og i min tebutik er de søde til at hjælpe mig på vej.
Jeg er mest glad for sort og grøn te.

Pt er min favorit chili truffle https://www.kaffe-the.dk/produkt/chili-truffel/ og hyldeblomst/hindbær https://www.kaffe-the.dk/produkt/okolog ... -hindbaer/
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4816

Re: Te tråden.

Indlægaf milisa » 21. jan 2019, 21:01

Min te er afhængig af tid på døgnet. Om morgenen er det ren sort te. Gerne en god Assam eller Darjeeling. Efter et måltid skal det helst være en eller anden blanding med noget frugtigt el. lign. Og om aftenen noget mildt og behageligt.

Jeg er vokset op i nærheden af Aabenraa, så jeg drikker nærmest kun te fra Carstensens tehandel. Min absolut favorit er hans mojnblanding, som især er god om aftenen. Han har også en fremragende flødete, som også er en god aftente. Hans forårste og sønderjyske blanding er gode frokostteer...
2
Tally-ho
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Te tråden.

Indlægaf BlueBunny » 21. jan 2019, 21:01

Pjeps skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er kaffe drikker.
MEN den sidste måneds tid er jeg begyndt at komme på en cafe der bare har styr på sin te, så nu har jeg købt en tesi og en stor bøtte te. For der er bare noget over processen som er så fint.

Chaplon hvid og grøn kvæde hedder den. Den er fantastisk. Og også prøvet flere fra samme mærke de var også gode


Hvor kan man købe den te, den lyder spændende. Især hvis de har nogle varianter med sort te ?

Jeg har købt den på cafe sweet moments i Stenløse, men googlede den for at finde billede og kan se den fås flere steder. Virkelig god. Hun lærte mig, hende der har cafeen at der skal bruges ret lidt til et krus. En strøget teske og man skal kunne se kanten på teskeen. Trækketid 3 min. Og vandet ca 80-83 grader, ellers kan den blive bitter. En hel kunstart :love:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 21:05

Pyjamas skrev:Jeg drikker rigtig meget te, og jeg køber det helst i en tebutik. Jeg elsker at se de mange bøtter med forskellige blandinger, og i min tebutik er de søde til at hjælpe mig på vej.
Jeg er mest glad for sort og grøn te.

Pt er min favorit chili truffle https://www.kaffe-the.dk/produkt/chili-truffel/ og hyldeblomst/hindbær https://www.kaffe-the.dk/produkt/okolog ... -hindbaer/

Ja, det er det bedste at komme indi en tebutik, og bare dufte til en masse teer.
0
:ninja:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Te tråden.

Indlægaf Pjeps » 21. jan 2019, 21:06

BlueBunny skrev:
Pjeps skrev:
BlueBunny skrev:Jeg er kaffe drikker.
MEN den sidste måneds tid er jeg begyndt at komme på en cafe der bare har styr på sin te, så nu har jeg købt en tesi og en stor bøtte te. For der er bare noget over processen som er så fint.

Chaplon hvid og grøn kvæde hedder den. Den er fantastisk. Og også prøvet flere fra samme mærke de var også gode


Hvor kan man købe den te, den lyder spændende. Især hvis de har nogle varianter med sort te ?

Jeg har købt den på cafe sweet moments i Stenløse, men googlede den for at finde billede og kan se den fås flere steder. Virkelig god. Hun lærte mig, hende der har cafeen at der skal bruges ret lidt til et krus. En strøget teske og man skal kunne se kanten på teskeen. Trækketid 3 min. Og vandet ca 80-83 grader, ellers kan den blive bitter. En hel kunstart :love:


Jeg så engang i godmorgen Danmark hvordan man lavede en rigtig kop Mascha te, DET var endnu mere en kunstart, desværre smager det bare af opvaskevand :genert:
1
:ninja:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9549

Re: Te tråden.

Indlægaf FrøkenM » 21. jan 2019, 21:09

Pjeps skrev:
FrøkenM skrev:Jeg drikker kun te og er faldet fuldstændig for Perchs teer. Jeg har desværre endnu ikke lært at lave te med løs te, men de har også mange gode i brevform, som jeg heldigvis kan få tanket op på når jeg flyver til Københavns Lufthavn.

Jeg er særligt glad for deres Hvid Tempel, Chai og helt almindelig klassisk Earl Grey :love:


Jeg er svært begejstret for deres eventyr te. Og så har jeg lavet min egen blanding, som også er ret fod.

Hvorfor eller hvad sker der når du laver te med løse blade ? Det er vel det samme, en teske op i et filter, lad trække det antal minutter der står på pakken (plus/minus alt efter om man kan lide den stærk eller mild).

Du har helt ret. Det kan godt tænkes jeg bare skal begynde at lave te på den måde. Der er mange jeg godt kunne tænke mig at prøve men aldrig får taget mig sammen til :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Te tråden.

Indlægaf Alphilia » 21. jan 2019, 21:14

Jeg er kommet lidt ud af vanen med at drikke te, men kan godt lide det - hvis det er ordentlig te!

Jeg er ikke så meget til sort te, men gerne grøn og hvid eller urtete. Gerne lidt blomsteragtig/frugtagtig uden at være for parfumeret. Kvædete er godt.
Mynte/pebermyntete har jeg også altid.
Jeg er (også) opvokset med Carstensen te fra Åbenrå, men her i hovedstaden er jeg glad for Tante T og Østerlandsk tehus.
Ift brev-te er jeg fan af “nu”
1

Tilbage til "Mad og drikke"