Slikspiseri

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8734
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Slikspiseri

Indlægaf Artem » 5. dec 2018, 14:36

Jeg køber aldrig selv slik.
Men det sker at jeg spiser lidt ved andre eller hvis det bliver delt på job.
Mine forældre har altid en slikskål til at stå og når jeg besøger dem i weekenden kan det godt ske at jeg spiser et stykke eller to. Men er faktisk sjældent jeg gør det.
Spiser generelt mest slik her i december, da der er flere slikskåle fremme her.
Så i december er det måske en gang i ugen i snit, mens det resten af året er en gang i måneden i snit.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Skvatman
Indlæg: 1230
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1922

Re: Slikspiseri

Indlægaf Skvatman » 5. dec 2018, 14:53

Spiser egenligt sjældent slik, og når jeg gør, er det koncentreret omkring weekenderne. Ungerne spiser fredagsslik, og selv der har jeg ikke behovet. Konen, der imod... (må nok hellere stoppe her, hvis hun skulle læse tråden en dag) Men hun passer meget godt ind i resultaterne fra undersøgelsen, bortset fra vi bor i Aarhus :)

Men det er vel ikke anderledes end den alkoholkultur vi danskere (også) har. I de kredse jeg er i, er det helt normalt at vi lige propper en flaske vin op eller en øl når vi ses. Og det er lige meget om det er en hverdags aften.

Folk jeg kender i udlandet, har det overhovedet ikke på samme måde.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Slikspiseri

Indlægaf zembra1986 » 5. dec 2018, 15:05

Der sniger sig slik ind stort set hver dag for tiden og på en "god uge" spiser jeg det ellers "kun" 3-4 dage :genert:

Kvinde, 32 år, midtjyde og ikke-akademiker.
0
MissB
Indlæg: 2379
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 256
Likede indlæg: 2196

Re: Slikspiseri

Indlægaf MissB » 5. dec 2018, 16:09

Jeg passer ind ud over ikke at være akadmiker.

Men altså... er det Region H eller København de har målt?
0
Akehurst2
Indlæg: 14187
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40725

Re: Slikspiseri

Indlægaf Akehurst2 » 5. dec 2018, 16:35

Misantropen skrev:Jeg synes det virker vulgært at spise så meget slik at det ligefrem er tænkt ind i alt man foretager sig(som hende i artiklen)

No offence, men jeg kan ikke forholde mig til det. Det ligger så fjernt fra mig at drikke sodavand og spise slik dagligt. Eller at det er en fast del af mange ting, fx måltider, tv-kiggeri osv.

Jeg kan godt lide slik og sodavand så det er ikke for at lyde hellig. Det har bare aldrig været en fast del af min kost eller hverdag.

Bor i Østjylland. Spiser slik når jeg har lyst(ofte en bestemt tid hver måneden..) eller ved særlige lejligheder.


Jeg synes også, hendes forhold virker meget overdrevet, som det er beskrevet. Fra morgenstunden, hele tiden og hver dag.

Af slik spiser jeg nærmest udelukkende chokolade (og lakrids, hvis det er overtrukket med chokolade), og det kunne jeg da godt gøre hver dag, men det er for usundt og jeg kan ikke vægtmæssigt holde til det. Og selvom det er svært (umuligt...) for mig helt at holde mig fra chokolade, så er det bestemt ikke svært for mig at undgå at spise det hver dag, flere gange om dagen. Jeg kan også sagtens have det i huset uden at spise det.

Er kvindelig akademiker fra København.
1
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Slikspiseri

Indlægaf DenBruneMunk » 5. dec 2018, 17:01

ohhh, sådan en omgang skumgummi julebamser ved kaffemaskinen :)
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Slikspiseri

Indlægaf Santa » 5. dec 2018, 17:07

Jeg passer meget godt ind i undersøgelsen.....dog ikke fra morgenstunden!

Men altså, hvad helvede! Vi lever i en tid, hvor der - på trods af vores a-religiøse tilgang til livet - er utrolig stor fokus på synd. Den standard vi sætter for os selv er meget høj.
Man skal være veluddannet, i god form, velklædt, smuk, have en god karriere, søde børn, et smukt rent hjem, følge med i politik og kultur, rejse og have et lykkeligt parforhold med spændende sex.
Jeg samler bæ op efter min hund, jeg passer mit arbejde, jeg overholder færdselsloven, jeg smiler til sure gamle damer og snotunger i netto, jeg drikker ikke alkohol udover anbefalingerne, jeg betaler mine regninger og jeg griner af chefens vitser - så jeg vil sq have lov til at skeje ud med slik.
DET gider jeg ikke have dårlig samvittighed over.
Nå!
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17194
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41810

Re: Slikspiseri

Indlægaf LaMariposa » 5. dec 2018, 17:15

Kvindelig akademiker bosat i Storkøbenhavn. Spiser ikke ret tit slik, da min mave ikke tåler alt det sukker. Har egentlig heller ikke lyst til det, er meget mere til hjemmebagt kage :D
0
:lun: Be brave
ajnaM
Indlæg: 10022
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1057
Likede indlæg: 27372

Re: Slikspiseri

Indlægaf ajnaM » 5. dec 2018, 17:19

Jeg er en 34-årig, kvindelig akademiker, og jeg passer normalt 100% på den. Men jeg har det sidste halve år skruet markant ned for sukkeret og har kun spist slik enkelte gange siden. Desværre er alle gangene inden for de sidste 2 uger. :D
1
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Slikspiseri

Indlægaf Selma156 » 5. dec 2018, 19:44

Jeg er 27 år, kvinde, uddannet fra DMJX (ikke akademiker) og bor i København.

Jeg er omringet af et par gode blandselv-bikse, hvor slikket dog som regel koster 10 kr. pr. 100 gram. Nogle gange får jeg blandselv cravings, men det sker måske én gang om måneden. Og så spiser jeg slik, hvis det står fremme nogen steder - på arbejdet fx. Jeg er en værre snacker og indtager nok noget knapt så sundt næsten hver dag, men det har jeg det fint med. Jeg er stoppet med at ryge, har skåret ned på alkohol og får spist en del grønt.

Jeg vil tro, at jeg i snit spiser slik en gang om ugen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"