Hvordan spiser du en appelsin?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Fru Sunshine » 20. nov 2018, 20:49

Pillet og delt i både eller presset til juice. Hurra for slowjuiceren.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Lurende Peber » 20. nov 2018, 20:52

Daine skrev:Skrællet, pillet og delt som en mandarin.

This!
I øvrigt er jeg endnu ikke vokset fra at (prøve på at) skrælle appelsiner o.lign så skrællen ligner et elefanthovede for det uskyldige øje...... :blush:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf sigge » 21. nov 2018, 07:04

Hjemme hos min farmor var det altid på denne måde: Et lille låg skåret af, 1-2 sukkerknalder proppet ned i og så suger man saften ud af den.

Nu lever min farmor ikke mere, og det var en tradition, der hang sammen med hende, så jeg gør det ikke hjemme hos mig selv. Så nu skærer jeg skrællen af med en kniv og skærer appelsinen ud i mundrette bidder, som anrettes på en lille tallerken og spises med en kagegaffel. Jeg hader at få nassede fingre, og jeg hader i endnu højere grad, når lugten af appelsin eller klementin hænger på mine fingre i flere timer, som den gør, når man har skrællet dem med fingrene. Ved at skære skallen af minimerer jeg afsmitningen på mine hænder, og så er det til at leve med.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21850

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Purple Haze » 21. nov 2018, 07:20

Sustentaculum skrev:Jeg spiser helst ikke appelsin. Ikke på grund af smagen, men det er simpelthen så besværligt. Jeg gider ikke det der hvide snask, så ender altid med at bruge uanede mængder af tid. Min kæreste forbarmer sig nogengange over mig, og ordner en tid mig, så bliver jeg meget glad, for det smager jo dejligt. - i så fald er det som en mandarin, skrællet og i både :)


This!
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2018, 07:47

landsbytossen skrev:Pillet og skilt ad og så lidt salt på :savl:

Det lyder da originalt :D
Kunne være man skulle prøve ... og så får du selvfølgelig tæv hvis det var en joke! :gammel:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Muspel » 21. nov 2018, 08:36

sigge skrev:Hjemme hos min farmor var det altid på denne måde: Et lille låg skåret af, 1-2 sukkerknalder proppet ned i og så suger man saften ud af den.

Nu lever min farmor ikke mere, og det var en tradition, der hang sammen med hende, så jeg gør det ikke hjemme hos mig selv. Så nu skærer jeg skrællen af med en kniv og skærer appelsinen ud i mundrette bidder, som anrettes på en lille tallerken og spises med en kagegaffel. Jeg hader at få nassede fingre, og jeg hader i endnu højere grad, når lugten af appelsin eller klementin hænger på mine fingre i flere timer, som den gør, når man har skrællet dem med fingrene. Ved at skære skallen af minimerer jeg afsmitningen på mine hænder, og så er det til at leve med.



Jeg gør som Sigge (altså den sidste version)

... eller når jeg er hjemme hos min far, så piller han den for mig. Se DET er en god forældre!
2
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf sigge » 21. nov 2018, 08:39

Muspel skrev:
sigge skrev:Hjemme hos min farmor var det altid på denne måde: Et lille låg skåret af, 1-2 sukkerknalder proppet ned i og så suger man saften ud af den.

Nu lever min farmor ikke mere, og det var en tradition, der hang sammen med hende, så jeg gør det ikke hjemme hos mig selv. Så nu skærer jeg skrællen af med en kniv og skærer appelsinen ud i mundrette bidder, som anrettes på en lille tallerken og spises med en kagegaffel. Jeg hader at få nassede fingre, og jeg hader i endnu højere grad, når lugten af appelsin eller klementin hænger på mine fingre i flere timer, som den gør, når man har skrællet dem med fingrene. Ved at skære skallen af minimerer jeg afsmitningen på mine hænder, og så er det til at leve med.



Jeg gør som Sigge (altså den sidste version)

... eller når jeg er hjemme hos min far, så piller han den for mig. Se DET er en god forældre!


Min far og søster piller klementiner for mig - og der er endda en kollega, der har gjort det for mig et par gange, fordi jeg har fortalt om mine issues med lugt på fingrene. :blush:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf landsbytossen » 21. nov 2018, 08:41

dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Pillet og skilt ad og så lidt salt på :savl:

Det lyder da originalt :D
Kunne være man skulle prøve ... og så får du selvfølgelig tæv hvis det var en joke! :gammel:

Det er ikke en joke.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf dgd2007 » 21. nov 2018, 08:46

landsbytossen skrev:
dgd2007 skrev:
landsbytossen skrev:Pillet og skilt ad og så lidt salt på :savl:

Det lyder da originalt :D
Kunne være man skulle prøve ... og så får du selvfølgelig tæv hvis det var en joke! :gammel:

Det er ikke en joke.

OK, jeg prøver næste gang vi har appelsiner i huset.

Billede
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf ExCoastal » 21. nov 2018, 10:04

Vi er jo selvforsynende med appelsiner, og det irriterer mig en del, at så mange går til spilde. Det er lige op over, at vi kan plukke appelsiner, der ikke er vildt sure, og så er der mindst 200, der er modne på samme tid. Vi har fået træet skåret tilbage ret meget, men jeg synes, at der stadig er næsten lige mange.

Vi laver juice (den nemmeste måde at teste om de er modne), og piller dem og spiser dem i både. Og vi bruger dem til at rense affaldskværnen i køkkenvasken, vi deler dem i 4 stykker og putter et stykke ned i kværnen ad gangen.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf lillebjoern » 21. nov 2018, 12:18

Jeg drikker det meget gerne som juice eller spiser den i både. Jeg orker meget sjældent at sidde og pille den, for der er jo bare saft og snask over det hele bagefter.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf cola » 21. nov 2018, 12:26

Jeg skære det gule skræl af med en kniv, så der stadig er det hvide tilbage, så spiser jeg det hvide og når det er gjort giver jeg appelsinen til en anden :-) (kan ikke lide appelsin)
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Charly » 21. nov 2018, 12:35

I juiceform. Alt andet fungerer ikke for mig. De er besværlige at pille, konsistensen er ubehagelig osv. osv.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf Charly » 21. nov 2018, 12:35

Lemonella skrev:Det hvide lag på appelsiner, kan altså sagtens spises. Det er jo ikke bittert som på en citron, eller en grape. Jeg spiser det og synes ikke det er spor ulækkert. Er skrællen ekstra tyk og det hvide også ekstra tykt, så gnaver jeg da glad og gerne det hvide af og spiser. Det smager fint. :)

Men det er bare ikke rart at tygge på!
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20420
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvordan spiser du en appelsin?

Indlægaf paint » 21. nov 2018, 14:11

Jeg putter den i munden. Er det ikke sådan man gør? :panik:

(som en mandarin, Skrælle skrælle, dele og putte i munden)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra

Tilbage til "Mad og drikke"