Bedste købe-vaniljeis?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Sjg » 17. dec 2015, 20:54

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:
Jeg foretrækker normalt også en is med smag (jordbær, lakrids eller banan), men sammen med kage tror jeg det bliver lidt for forvirrende hvis den ikke er 'ren'.

Det tror jeg du har ret i. Hvis du har mod på det kan du jo lave det selv? Det er super nemt og lige den her opskrift kræver ikke man rører i det for at undgå iskrystaller :)

1/2 liter fløde piskes til flødeskum med kornene fra en vaniliestang og røres sammen med en dåse kondenseret mælk. Ind i fryseren og vent til den er frosset :gogo: Den er meget rig i smagen og rigtig god :)


Det lyder da åndssvagt nemt! Jeg har aldrig forsøgt mig med is, fordi den hjemmelavede jeg har fået rundt omkring, plejer at være fyldt med iskrystaller. Eller meget 'tør' i det, så den ikke rigtig vil smelte i munden. Så har tænkt, at det er en videnskab jeg ikke behøvede at sætte mig ind i :lol2:

Men hvor køber man kondenseret mælk? :genert: Er det sådan noget dåsenoget?

Ja, det er det. :gogo:
Senest rettet af Sjg 18. dec 2015, 14:25, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Pussikat82 » 17. dec 2015, 21:01

Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf 2SHY » 17. dec 2015, 21:02

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:
Jeg foretrækker normalt også en is med smag (jordbær, lakrids eller banan), men sammen med kage tror jeg det bliver lidt for forvirrende hvis den ikke er 'ren'.

Det tror jeg du har ret i. Hvis du har mod på det kan du jo lave det selv? Det er super nemt og lige den her opskrift kræver ikke man rører i det for at undgå iskrystaller :)

1/2 liter fløde piskes til flødeskum med kornene fra en vaniliestang og røres sammen med en dåse kondenseret mælk. Ind i fryseren og vent til den er frosset :gogo: Den er meget rig i smagen og rigtig god :)


Det lyder da åndssvagt nemt! Jeg har aldrig forsøgt mig med is, fordi den hjemmelavede jeg har fået rundt omkring, plejer at være fyldt med iskrystaller. Eller meget 'tør' i det, så den ikke rigtig vil smelte i munden. Så har tænkt, at det er en videnskab jeg ikke behøvede at sætte mig ind i :lol2:

Men hvor køber man kondenseret mælk? :genert: Er det sådan noget dåsenoget?

Hov jeg missede den her :genert: Men ja det er virkelig super nemt. Hvis bare man ikke pisker fløden til smør så kan man ikke gøre noget forkert :) Og det er rigtig dejligt at man ikke skal have en ismaskine eller ud og røre i isen hver halve time for at undgå iskrystaller.

Rema plejer gerne at have kondenseret mælk til omkring 15 kr sådan godt og vel :) De forvandles i øvrigt til rigtig lækker karamel hvis man koger en dåse i et par timer eller noget i den stil (men man kan dog også købe dem færdigkogte nu) :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf superboa » 17. dec 2015, 22:07

Jeg råber med i Hansens is koret :savl:
1
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Æske » 17. dec 2015, 22:22

Jeg vil gerne slå et slag for Vebbestrups vaniljeis!
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Whoosh » 17. dec 2015, 23:00

2SHY skrev:Det er super nemt og kan varieres i en uendelighed med nødder, bær, lakrids, chokolade, revet marcipan (det gør den lidt grynet men smager fantastisk), karamel eller hvad man nu er til :)

Jeg mangler plads i fryseren til at forsøge at lave en med karamel og kandiserede pekannødder :love: Men ingredienserne er skam i huset :slem:

:ivrig:
1/2 fløde pisket til flødeskum, 1 dåse kondenseret mælk, 1 pakke grofthakket Oreos.
Nøj! :savl:
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Tobywan » 18. dec 2015, 06:51

Pussikat82 skrev:Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:


Jeg kan snildt køre sådan en bøtte :D

og enig i øvrigt. Hansens er den bedste.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Pussikat82 » 18. dec 2015, 10:36

Tobywan skrev:
Pussikat82 skrev:Hansens. Det er sådan en, man ikke spiser kæmpe portioner af, så den rækker faktisk længere, end man skulle tro. Måske fordi den er ret sød og/eller fordi den smager rigtig meget af vanilje. Jeg er vild med den :love:


Jeg kan snildt køre sådan en bøtte :D

og enig i øvrigt. Hansens er den bedste.


Imponerende :-D
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf computermus » 18. dec 2015, 11:20

Æske skrev:Jeg vil gerne slå et slag for Vebbestrups vaniljeis!

Den er jeg med på. Den er bare så god. :worship:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 18:21

Hansens er smådyr, fordi den er så god.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Daine » 18. dec 2015, 19:33

Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. dec 2015, 20:10

Vebbestrups is er også lækker.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Æske » 18. dec 2015, 20:39

Daine skrev:Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:

Man må aldrig gå ned på is :cool:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Daine » 18. dec 2015, 20:43

Æske skrev:
Daine skrev:Det ender med, at jeg selv laver en is og derudover køber både Hansens og en Vebbestrup, så er jeg da helgarderet! :lol:

Man må aldrig gå ned på is :cool:


Så sandt som det er sagt! :D
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Bedste købe-vaniljeis?

Indlægaf Tiger » 19. dec 2015, 12:03

Ballademager skrev:
Tiger skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Hvilken, helts ren, vaniljeis skal jeg købe? Jeg skal til nytår have brownies til dessert og jeg vil rigtig gerne have en god vaniljeis til. Men hvilken en er bedst?

Jeg kan købe den i Meny, Fakta, Føtex, Kvickly eller Rema1000. Andre butikker har jeg ikke i nærheden.

Jeg synes den italienske (Bologna) fra Rema er rigtig lækker :) Masser af fine vaniliekorn i og masser af god smag. Man skal ikke blive forskrækket over at den er lidt gul i farven. De får sorbet udgaverne i tilbudsavisen mellem jul og nytår men om de får de andre også - det ved jeg ikke


Jeg synes den fra Rema smager af frossen råcreme :tie: De andre varianter med fx vanilie og kirsebær eller lign. er fine nok :)

Hansen vil jeg også foreslå :)


Er is ikke per definition frossen råcreme? :D

Men ellers er jeg helt med på Hansens, den er vildt god :P


Smagen af den is er vammelklam og har intet med vanilleis at gøre. Det var den bedste måde at beskrive forkert konsistens og smag på :tie: :-D
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)

Tilbage til "Mad og drikke"