Danmarks bedste supermarked?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf paint » 8. nov 2018, 09:20

Wizzze skrev:Findes Coma virkelig stadig? :8:


Åbenbart. Men vist primært på Lolland Falster (ser det ud til) :gruble:

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Tilly » 8. nov 2018, 10:13

Der er måske flere lokale supermarkedskæder rundt omkring end man lige tænker over. Her i midtvestjylland er der en kæde der hedder ABC Lavpris, og den i Herning er i hvert fald utrolig populær.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf icelady » 8. nov 2018, 10:22

Jeg har 2 Rema1000, 3 Fakta, 2 Netto, en Aldi, en Føtex, en ABC og en Meny indenfor 15 minutters gang.


Rema 1000 er nok min favorit butik. :) Gode priser og en pæn og rummelig butik. (Dog kun den ene...i den anden føler jeg mig indespærret; for lidt plads på gangene.)

Det samme gør sig gældende med Netto; den ene er super åben og organiseret; den anden ligner lort og ting står hulter til bulter.

Aldi har for nylig moderniseret deres butik tæt på mig, så den ikke bare er blå og hvid og klinisk mere.

Fakta ligger 1 minuts gang fra mig; den er hyggelig, men det er nu mere personalet, der gør den hyggelig. :)


Meny og Føtex kommer jeg kun i, hvis de har gode tilbud. Eller jeg skal have alpe-ost, som Meny (pudsigt nok) er eneste butik i byen, der sælger.


Der er også en ABC, men udover deres tilbud, ligger deres priser på samme niveau som Netto, Fakta og Rema.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf thomassneum » 8. nov 2018, 10:38

fisken80 skrev:
thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?


Med stort set alle vare.
Billig økologi, billige basisvarer,osv.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf thomassneum » 8. nov 2018, 10:47

No1 skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?


Med stort set alle vare.
Billig økologi, billige basisvarer,osv.




Seriøst?

Jeg synes Netto er dyrere end Rema 1000 på flere forskellige varer. :gruble:


Ja, hold nu fast. Jeg kan da godt forstå du ikke har råd til at handle i netto. :lol2:

Pris.JPG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Med bov skal man mad lave, men...
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf fisken80 » 8. nov 2018, 11:04

thomassneum skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?


Med stort set alle vare.
Billig økologi, billige basisvarer,osv.


De er ikke billigere end Rema med de ting der. Nærmest tværtimod.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf fisken80 » 8. nov 2018, 11:06

thomassneum skrev:
No1 skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?


Med stort set alle vare.
Billig økologi, billige basisvarer,osv.




Seriøst?

Jeg synes Netto er dyrere end Rema 1000 på flere forskellige varer. :gruble:


Ja, hold nu fast. Jeg kan da godt forstå du ikke har råd til at handle i netto. :lol2:

Pris.JPG


Nu lægger jeg bl.a. mærke til, at agurken, der koster det samme hos Rema og Netto er udenlands hos sidstnævnte. Hos Rema får du en dansk agurk. Hvilket gør en ret markant forskel for mig, da jeg i høj grad går efter at købe dansk.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf thomassneum » 8. nov 2018, 11:25

fisken80 skrev:
De er ikke billigere end Rema med de ting der. Nærmest tværtimod.


Har jeg på noget tidspunkt sagt det? :gruble:
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf thomassneum » 8. nov 2018, 11:27

fisken80 skrev:
Nu lægger jeg bl.a. mærke til, at agurken, der koster det samme hos Rema og Netto er udenlands hos sidstnævnte. Hos Rema får du en dansk agurk. Hvilket gør en ret markant forskel for mig, da jeg i høj grad går efter at købe dansk.


Jeg er sikker på at du kan finde en dansk agurk i Netto. ;)
Har du tid, så kan du jo hoppe rundt og shoppe de billigste danske produkter i alle de forskellige butikker. Men jeg tror bare de fleste tager sig til takke med at handle ét sted. :)
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Pjeps » 8. nov 2018, 11:53

Jeg er ret glad for Remas koncept i forhold til madspild. Jeg kan købe pakker med pålæg der er delt op, så man ikke tager hul på hele pakken. De kører ofte med enkelt stks tilbud i stedet for køb 5 og spar 8 kr. De 2 Rema jeg benytter, er både rummelige og rene/pæne, jeg skal dog køre lidt længere.
5
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Wizzze » 8. nov 2018, 12:51

No1 skrev:
thomassneum skrev:
fisken80 skrev:
thomassneum skrev:1. Netto - (Come on.. billigst er bare svært at konkurrere med)
2. Irma - Hyggeligste butik med et godt men snævert udvalg.
3. Menu - Butikken som altid har alt hvad du skal bruge. Er lidt i den dyre ende, men sikke et udbud og høj service.
4. Fakta/Lidl - bruges kun når jeg er i sommerhus, eller lige skal tjekke noget ud. Ingen af dem er specielt imponerende, selvom Lidl faktisk har gjort en del for kundeoplevelsen.

Men generelt så tror jeg folk i højeste grad er styret af hvad som er "lettest", tættest på og billigst. :)


Netto billig? Med hvad?


Med stort set alle vare.
Billig økologi, billige basisvarer,osv.




Seriøst?

Jeg synes Netto er dyrere end Rema 1000 på flere forskellige varer. :gruble:


Ifølge den seneste prismåling er Aldi nu de billigste, og har skubbet Rema ned som nummer 2, Lidl er nummer 3 hvorefter fakta og Netto kæmper om de næste pladser
0
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf fisken80 » 8. nov 2018, 12:53

thomassneum skrev:
fisken80 skrev:
Nu lægger jeg bl.a. mærke til, at agurken, der koster det samme hos Rema og Netto er udenlands hos sidstnævnte. Hos Rema får du en dansk agurk. Hvilket gør en ret markant forskel for mig, da jeg i høj grad går efter at købe dansk.


Jeg er sikker på at du kan finde en dansk agurk i Netto. ;)
Har du tid, så kan du jo hoppe rundt og shoppe de billigste danske produkter i alle de forskellige butikker. Men jeg tror bare de fleste tager sig til takke med at handle ét sted. :)


Sikkert, men den er dyrere end i Rema, det var det, der var min pointe.
Og nu jeg tænker efter, så er det faktisk sket, at jeg ikke har kunnet finde sæsongrønt i dansk udgave i Netto. Det har jeg ikke oplevet i Rema.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3355
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2920

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf thomassneum » 8. nov 2018, 13:21

fisken80 skrev:
Sikkert, men den er dyrere end i Rema, det var det, der var min pointe.
Og nu jeg tænker efter, så er det faktisk sket, at jeg ikke har kunnet finde sæsongrønt i dansk udgave i Netto. Det har jeg ikke oplevet i Rema.


Priserne går op og ned igennem de forskellige supermarkeder.
Tror du vil få mere ud af bare at gå efter de gennemsnitlige billige. :) - Hvis altså det er et parametre.

Min pointe om Netto var bare at de ligger som et af de billigste tilbud, samlet. Hvem som er absolut billigst, det er lidt af en omskiftelig affære.
Men jeg tror nu også at flere parametre spiller ind samlet. Nærhedkriterie, vaner, udbud, kultur, pris osv. - Der er jo ikke noget supermarked som er "bedst". Der er en masse meninger om hvad folk bedst kan lide.. :D
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf RavenClaw » 11. nov 2018, 12:29

Jeg foretrækker Rema, men nu handler jeg udelukkende i Føtex, fordi det ligger bedre ift. min bopæl og arbejdsplads. Rema åbner få hundrede meter fra mit hjem til næste år, så der skifter jeg nok tilbage til den tid.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Danmarks bedste supermarked?

Indlægaf Slettet bruger » 11. nov 2018, 12:34

paint skrev:Rema 1000, er vist mere udbredt i Jylland end i København. Det er kun når jeg er på Vesterport Station, at jeg går derind. Der i hvert fald ingen Rema i mit nabolag.
Netto, er simpelthen for ringe, efterhånden. Dårlig skiltning (priser), varer der ligger og roder, konstant proppet med varebure, som står henslængt i de (i forvejen) smalle gange.


Det kunne måske have en del at sige hvis Rema 1000 ikke er særlig udbredt i København imens Netto og Faktaerne er. For supermarkederne i København er elendige i forhold til bare lidt uden for København. Kvadratmeterne er for dyre, og deraf bliver supermarkederne generelt helt til hest.
1

Tilbage til "Mad og drikke"