Actifry-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Daphne » 30. sep 2017, 20:03

Majer skrev:Vi har også en 2i1 og desværre kan den ikke tilberede to ting på én gang. Det troede jeg også da vi købte den. Man skal først lave fritterne næsten færdige og når man sætter panden med kød på holder gryden blot fritterne varme indtil kødet er færdigt og man kan så lige give fritterne de sidste minutter. Så faktisk tager det længere tid at tilberede end hvis du bruger alm ovn og pande. Men man har selvfølgelig stadig friheden til at lave noget andet i mens. Dog bliver kødet rigtig godt i den, synes jeg.


Ja jeg blev også snydt - tænkte at det smarte i den røg, men jeg bruger den faktisk utroligt meget alligevel. Det tager bare længere tid, hvis både pande og gryde skal i brug, men ja - hænderne er fri til andet :)
Jeg er virkelig glad for den roterende pande - glæder mig til at de forhåbentligt laver en model med roterende skål - gerne uden hul/tårn i.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 30. sep 2017, 20:03

Jeg prøvede idag at smide hele kyllingbrystfileter i min.
Jeg havde sat den igang med halve stykker bacon og var gået igang med kyllingerne på en almindelig pande. Men efter de havde fået lidt stegeskorpe fik jeg den ide at smide dem med i actyfryen.

Det blev rigtig godt.

Jeg har før lavet kylling i kurven (jeg har xl Express'en med kurv) men her hvor de bare var smidt ned til armen syntes jeg faktisk blev bedre - måske fordi de blev stegt sammen med baconen
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Filipai » 30. sep 2017, 20:11

altså det endte med at fritterne tog samme tid, som det gør i vores ovn. 45 minutter til fritterne, og 30 minutter med kyllingen oveni. Det synes jeg gik helt fint. Kan godt se i den gruppe at tefal har sagt at varmen bliver lavere, men det fungerede fint her. Vi skal lige lære den at kende, og tog kyllingen ud og gav fritterne lidt mere alene.
Men ja, synes det er lidt falsk markedsføring. Er dog glad for købet alligevel, da vi ville have købt en lige meget hvad til at kunne lave bønnefritter, og rodfrugter, som jeg er træt af konstant at skulle rode i, når de er i ovnen.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 30. sep 2017, 20:15

Filipai skrev:altså det endte med at fritterne tog samme tid, som det gør i vores ovn. 45 minutter til fritterne, og 30 minutter med kyllingen oveni. Det synes jeg gik helt fint. Kan godt se i den gruppe at tefal har sagt at varmen bliver lavere, men det fungerede fint her. Vi skal lige lære den at kende, og tog kyllingen ud og gav fritterne lidt mere alene.
Men ja, synes det er lidt falsk markedsføring. Er dog glad for købet alligevel, da vi ville have købt en lige meget hvad til at kunne lave bønnefritter, og rodfrugter, som jeg er træt af konstant at skulle rode i, når de er i ovnen.

Jeg syntes det er så skønt med rodfrugterne der i.
Og til jul så prøv at lave de brunede kartofler og ligeledes brændte- salt- og lakrids-mandler
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Filipai » 30. sep 2017, 20:16

Studsgaard skrev:
Filipai skrev:altså det endte med at fritterne tog samme tid, som det gør i vores ovn. 45 minutter til fritterne, og 30 minutter med kyllingen oveni. Det synes jeg gik helt fint. Kan godt se i den gruppe at tefal har sagt at varmen bliver lavere, men det fungerede fint her. Vi skal lige lære den at kende, og tog kyllingen ud og gav fritterne lidt mere alene.
Men ja, synes det er lidt falsk markedsføring. Er dog glad for købet alligevel, da vi ville have købt en lige meget hvad til at kunne lave bønnefritter, og rodfrugter, som jeg er træt af konstant at skulle rode i, når de er i ovnen.

Jeg syntes det er så skønt med rodfrugterne der i.
Og til jul så prøv at lave de brunede kartofler og ligeledes brændte- salt- og lakrids-mandler

Kan lide hverken det ene eller det andet :genert:
Men kan da være jeg så kan overtale at lave det til min mand, når det kan gøres nemt :D
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tricolette » 12. dec 2018, 09:05

Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Skorstenen » 12. dec 2018, 09:12

Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?


Ikke umiddelbart - går det ikke bare hurtigere i Express modellen?

Jeg afventer juleudsalget, min Actifry døde i sidste måned og jeg savner den. Jeg vil vælge en med højt rør, jeg manglede meget at kunne lave "våde" retter i den. Og så tror jeg at jeg vil have med snackkurv til fx fiskefilet, cheese tops og den slags.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 12. dec 2018, 09:20

Jeg vil ligesom skorstenen anbefale en med høj rør.
Og gerne kurv. Vi er meget glade for vores kurv og bruger den tit.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Studsgaard » 12. dec 2018, 09:22

Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?

Vores er Express xl udgaven og den er vi rigtig glade for.
Kan klart anbefale den. Og husk endelig at få en kurv med dertil
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tricolette » 12. dec 2018, 09:27

Skorstenen skrev:
Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?


Ikke umiddelbart - går det ikke bare hurtigere i Express modellen?

Jeg afventer juleudsalget, min Actifry døde i sidste måned og jeg savner den. Jeg vil vælge en med højt rør, jeg manglede meget at kunne lave "våde" retter i den. Og så tror jeg at jeg vil have med snackkurv til fx fiskefilet, cheese tops og den slags.

Studsgaard skrev:
Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?

Vores er Express xl udgaven og den er vi rigtig glade for.
Kan klart anbefale den. Og husk endelig at få en kurv med dertil


Højt rør - hvad mener I med det? :gruble:
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Skorstenen » 12. dec 2018, 11:53

Tricolette skrev:
Skorstenen skrev:
Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?


Ikke umiddelbart - går det ikke bare hurtigere i Express modellen?

Jeg afventer juleudsalget, min Actifry døde i sidste måned og jeg savner den. Jeg vil vælge en med højt rør, jeg manglede meget at kunne lave "våde" retter i den. Og så tror jeg at jeg vil have med snackkurv til fx fiskefilet, cheese tops og den slags.

Studsgaard skrev:
Tricolette skrev:Trækker lige en gammel tråd frem. :genert:

Jeg sidder og overvejer at give mig en OBH Nordica ActiFrey Express i julegave - nogle herinde som har erfaring med den?

Vores er Express xl udgaven og den er vi rigtig glade for.
Kan klart anbefale den. Og husk endelig at få en kurv med dertil


Højt rør - hvad mener I med det? :gruble:


Der er jo hul i midten, hvori man kan sætte rørearmen fast. Men på min den gamle model, sev væsken ned under gryden og gjorde den beskidt. Når der er sådan et højt rør, skulle det ikke sive. Agtigt..... :genert: :genert:
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Skorstenen » 12. dec 2018, 11:56

Her kan du se modellerne!

http://www.gotfred.com/actifry.html
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Sophies-mor » 26. dec 2018, 18:43

Lakridsmandler i AF.
Nogle, der har en god opskrift?

Har lige lavet efter en
Mandler i AF 10 min.
Tilsæt olie og lakridspulver.
Kør 2-3 min.

De smager ikke meget af lakrids og jeg kom rigeligt I, synes jeg selv.
Kan godt lide dem, når lakridsen smager igennem.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Tricolette » 14. jan 2019, 08:34

Har lige modtaget Tefal Actifry 2-in-1 - så den skal afprøves i aften :)
1
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Actifry-tråden

Indlægaf Skorstenen » 17. jan 2019, 14:08

Tricolette skrev:Har lige modtaget Tefal Actifry 2-in-1 - så den skal afprøves i aften :)


Tillykke med din nye baby!
Jeg har også fået mig min ønskeactifry - Snacking Express. Jeg fik ham ned i 500 kr, da armen var blevet stjålet. Den kunne jeg så købt på Tefals hjemmeside for 120 kr incl porto.
0

Tilbage til "Mad og drikke"