LCHF/keto-tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 05:29

Folk skal generelt bare blande sig udenom hvordan andre spiser. Jeg/vi spiser sjældent kød og særligt jeg mere og mere vegansk og jeg går meget op i råvarekvalitet, uforarbejdet fødevarer og functional food. Folk synes jo at det er noget værre hippie pis. Jeg taler ikke om kød ift om det er godt eller skidt med min søn, men han har aldrig været en der gad spise en bøf eller lignende store mængder kød og foretrækker grønt i stor stil. Det han kan lide afspejler sig jo i hvad vi får herhjemme og jeg går op i at han er med i køkkenet og han elsker at være med til at pakke Aarstidernes måltidskasser ud. Han spiser hvad der serveres når vi er ude, men kødet fylder meget lidt ift det grønne. Han er et mærkeligt og stakkels barn fordi han ikke gider have leverpostejsmadder med i madpakken :rulle: Bland. Jer. Udenom.

Whatever works for den enkelte og så skal man holde op med at prædike. Det er trættene uanset om man er vegetar, frikadelleelsker, lchf, paleo eller whatever.
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 12. okt 2018, 05:41

Rosa Espinosa skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Folk skal generelt bare blande sig udenom hvordan andre spiser. Jeg/vi spiser sjældent kød og særligt jeg mere og mere vegansk og jeg går meget op i råvarekvalitet, uforarbejdet fødevarer og functional food. Folk synes jo at det er noget værre hippie pis. Jeg taler ikke om kød ift om det er godt eller skidt med min søn, men han har aldrig været en der gad spise en bøf eller lignende store mængder kød og foretrækker grønt i stor stil. Det han kan lide afspejler sig jo i hvad vi får herhjemme og jeg går op i at han er med i køkkenet og han elsker at være med til at pakke Aarstidernes måltidskasser ud. Han spiser hvad der serveres når vi er ude, men kødet fylder meget lidt ift det grønne. Han er et mærkeligt og stakkels barn fordi han ikke gider have leverpostejsmadder med i madpakken :rulle: Bland. Jer. Udenom.

Whatever works for den enkelte og så skal man holde op med at prædike. Det er trættene uanset om man er vegetar, frikadelleelsker, lchf, paleo eller whatever.


Falstria :lol:

Men er helt enig. Har lidt ondt (i mangle på et bedre ord) af folk der er veganer eller vegetar, hold nu op de skal ligge ører til meget pjat fra andre mennesker pga. deres valg.


Ja og omvendt er der jo nogle få mega irriterende fundamentalistiske veganere og vegetarere derude som ødelægger det for de mange. Men sådan er det med alt.

Det er lidt tilbage til det der med at folk har så travlt med at have en mening om alt og den skal evig og altid ytres. Uanset hvad det måtte dreje sig om.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 12. okt 2018, 14:01

Rosa Espinosa skrev:Lige som med low-carb, low-fodmap, 5-2 kuren, faste, vegetarisme, veganisme, stenalderkost + flere, så er der altid fordele og ulemper, så man skal finde det der passer til ens krop og tankegang.

Og dette er ikke møntet på nogen i tråden overhovedet, men mere en generel ting ude i den virkelige verden, så er jeg træt af at forsvare at leve efter LCHF principperne. Jeg har levet on and off på LCHF de sidste 5 år, mindst, og det fungerer for mig. Jeg sover bedre, holder mig mæt længere, taber mig og er ikke så oppustet. Jeg fravælger ikke kulhydrater (der er lidt i LCHF også) for evigt, for kan og vil ikke undvære ting som lakridser, en almindelig burger osv. Det skal der også være plads til en gang imellem, det skal bare ikke tage overhånd. Personligt kan jeg ikke leve fanatisk på nogen måde når det kommer til mad, for det gør det for surt og så ender jeg bare med at leve af junk food, kage og chokolade, for det er nem mad.


Meget enig i det markerede! Men indlæggene her har da fået mig til at overveje, om jeg skal gå til læge og få taget nogle kontrolblodprøver, som så kan kontrolleres årligt eller noget i den stil for at se, om mine værdier skulle blive helt skæve.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28057

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. okt 2018, 06:04

Rosa Espinosa skrev:Det er blevet til minus 3,6 kg på de 6 dage æggefaste. Er ikke så oppustet længere, så der er helt sikkert forsvundet en masse væske.
Nu vil jeg fortsætte med striks LCHF, smide badevægten langt væk og så fokusere på at passe mit gamle tøj igen, som er fra da jeg havde min ideal vægt.


Godt gået.

Jeg mangler proteiner til at holde mig mæt synes jeg, men jeg kan simpelthen ikke med æg når jeg er gravid. Det var det samme sidste gang. Jeg bruger ellers æg meget og tanken om en eggs benedict med laks og spinat er vidunderlig... men når jeg tænker på ægget vender alt sig i mig.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 17. okt 2018, 15:00

Rosa Espinosa skrev:Frokost i dag. Bolognese m/bønnepasta og broccoli vendt i hvidløg og smør. Nej jeg har ikke glemt dem i ovnen, de skal være sådan for at jeg vil spise broccoli :-D


Hvad er det der bønnepasta for noget?
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf NilleQ » 17. okt 2018, 16:52

Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.

Den er det bedste der findes af dem alle. Vi spiser den, og selv kanden kan lide den :)
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf Pandesteg » 17. okt 2018, 17:24

Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.


Er den virkelig keto?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2018, 06:07

NilleQ skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.

Den er det bedste der findes af dem alle. Vi spiser den, og selv kanden kan lide den :)


Jeg er også fan, selvom jeg ikke er på LCHF :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf kidkomb » 18. okt 2018, 07:16

LaMariposa skrev:
NilleQ skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.

Den er det bedste der findes af dem alle. Vi spiser den, og selv kanden kan lide den :)


Jeg er også fan, selvom jeg ikke er på LCHF :)

Uh, det lyder altså godt, den må jeg helt sikkert prøve!
Tak for inspirationen :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 18. okt 2018, 07:44

Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.


Hvad er kulhydratindholdet?
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2018, 08:50

PaleSeptember skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.


Hvad er kulhydratindholdet?


Fandt noget her. Det er ikke på det konkrete produkt, men det giver måske en meget god indikation:

https://gratiskalorietabel.dk/kalorier-i-boennepasta/
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 18. okt 2018, 08:58

LaMariposa skrev:
PaleSeptember skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.


Hvad er kulhydratindholdet?


Fandt noget her. Det er ikke på det konkrete produkt, men det giver måske en meget god indikation:

https://gratiskalorietabel.dk/kalorier-i-boennepasta/


Jeg kan ikke se siden, da jeg har installeret adblocker.

Men hvis der er over 5 g kulhydrat pr. 100 g, så er det jo ikke LCHF/keto.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16987
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf LaMariposa » 18. okt 2018, 10:20

PaleSeptember skrev:
LaMariposa skrev:
PaleSeptember skrev:
Rosa Espinosa skrev:Det er den her spaghetti som ligger nr.1 på billedet.


Hvad er kulhydratindholdet?


Fandt noget her. Det er ikke på det konkrete produkt, men det giver måske en meget god indikation:

https://gratiskalorietabel.dk/kalorier-i-boennepasta/


Jeg kan ikke se siden, da jeg har installeret adblocker.

Men hvis der er over 5 g kulhydrat pr. 100 g, så er det jo ikke LCHF/keto.


Der er 17 g pr. 100 gram ifølge den oversigt. Men det er jo bare på et random produkt, så det kan sagtens være, at det er misvisende.

Fandt noget mere her:
http://healthyskinnybitch.dk/pastaguide ... 8hechZ5PYU

Har lige kigget på det linsepasta, jeg har til at ligge herhjemme, og det har 54 gram kulhydrat pr. 100 gram.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf Hunkat » 18. jun 2021, 15:48

Jeg hiver lige denne her tråd op.

Vi har besluttet at prøve keto på baggrund af min mands læges anbefaling. Han har problemer med leveren, så vi skal stadig undgå rødt kød men vi er friske på at prøve noget nyt.

Er der nogen der stadig spiser efter LCFH/keto?
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18522

Re: LCHF/keto-tråden

Indlægaf PaleSeptember » 21. jun 2021, 07:55

Hunkat skrev:Jeg hiver lige denne her tråd op.

Vi har besluttet at prøve keto på baggrund af min mands læges anbefaling. Han har problemer med leveren, så vi skal stadig undgå rødt kød men vi er friske på at prøve noget nyt.

Er der nogen der stadig spiser efter LCFH/keto?


Jeg spiser stadig efter det i perioder, for jeg kan mærke, at min krop har det bedst, når jeg gør. Men jeg har godt nok svært ved i denne tid at holde mig fra nye kartofler og jordbær og mange andre ting. Min plan er dog at starte op igen fra i dag.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Mad og drikke"