Gourmet i København.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Gourmet i København.

Indlægaf Akehurst2 » 20. aug 2018, 15:32

Mette skrev:
Akehurst2 skrev:
Mette skrev:
IrmaPigen skrev:Må indrømme, jeg synes man skal op i et lidt højere prisleje for at få det jeg vil betegne som "gourmet.

Så Kiin Kiin der har en stjerne er ikke gourmet? :lol:


Det synes jeg i hvert fald det er - og menuen er lige netop under de 1000 kr., men hvis man også vil have noget at drikke (andet end postevand), så er jeg enig i, at det svært at finde gourmet til under 1000 kr. Det bliver jo i hvert fald ikke på Kiin Kiin.

Jeg efterspurgte en menu til under 1000 :)
Men Kiin har jeg været på så mange gange, så er ude efter noget nyt.


Jeg var selv lidt i tvivl om du mente menu inkl. eller ekskl. drikkevarer, men hvis det kun er maden, så er det jo meget nemmere at finde noget lækkert i den prisklasse.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Gourmet i København.

Indlægaf Wizzze » 20. aug 2018, 15:39

IrmaPigen skrev:Må indrømme, jeg synes man skal op i et lidt højere prisleje for at få det jeg vil betegne som "gourmet".


Jeg synes at Relæ er gourmet, trods at det "kun" koster 500 eller 900kr. for den lille og store menu, og Michelin folkene mener åbenbart det samme siden de har givet dem en stjerne :D

Jeg har også prøvet at betale langt over 1000kr for en menu på en fransk restaurant, med alle de fine luksus råvarer, men hvor tilberedningen og anretningen var helt hen i vejret og på inden måde kunne kaldes gourmet. Så pris vil jeg ikke mene nødvendigvis har noget med gourmet at gøre. Det bør være en indikation, kræver man 6-9 eller 1200 kroner for en menu, så skal der altså være noget guf bag. Men bare bruge penge og bruge dyre råvarer behøver ikke betyde gourmet, det kan bare være spild :tie:
3
Do as I say! :whip:
Mette
Indlæg: 1274
Tilmeldt: 28. aug 2015, 11:43
Kort karma: 77
Likede indlæg: 1816

Re: Gourmet i København.

Indlægaf Mette » 20. aug 2018, 16:45

Akehurst2 skrev:
Mette skrev:
Akehurst2 skrev:
Mette skrev:
IrmaPigen skrev:Må indrømme, jeg synes man skal op i et lidt højere prisleje for at få det jeg vil betegne som "gourmet.

Så Kiin Kiin der har en stjerne er ikke gourmet? :lol:


Det synes jeg i hvert fald det er - og menuen er lige netop under de 1000 kr., men hvis man også vil have noget at drikke (andet end postevand), så er jeg enig i, at det svært at finde gourmet til under 1000 kr. Det bliver jo i hvert fald ikke på Kiin Kiin.

Jeg efterspurgte en menu til under 1000 :)
Men Kiin har jeg været på så mange gange, så er ude efter noget nyt.


Jeg var selv lidt i tvivl om du mente menu inkl. eller ekskl. drikkevarer, men hvis det kun er maden, så er det jo meget nemmere at finde noget lækkert i den prisklasse.

Det svære er at finde et sted der serverer mange små retter ;)
0

Tilbage til "Mad og drikke"