Ketchup tråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Rapfisk » 7. jul 2018, 18:18

Jeg spiser Heinz, men kunne utvivlsomt godt gå over til et andet mærke. Kan man egentlig stadig få det, der hedder Pølsemandens eller sådan noget?

Ellers leger jeg kritisk forbruger og betaler, hvad Heinz koster.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7099
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13322

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Rapfisk » 7. jul 2018, 18:19

LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LadyFox skrev:Så ingen ketchup i bruger og på biksemad? :forvirret: (som er ca. De to ting jeg bruger ketchup til)


Eller til pomfritter, jeg bliver helt ked af det ved tanken om de stakkel ketchupløse pomfritter...

Ok, til burger kan godkendes (havde glemt dem, fordi jeg næsten aldrig spiser det). Men ingensinde - gentager ingensinde - til biksemad eller pomme frites :D

Spiser du så bare biksemad uden noget?

Der skal da syltede rødbeder til biks :lun:
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23805
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 22053

Re: Ketchup tråden

Indlægaf dgd2007 » 7. jul 2018, 18:59

Wizzze skrev:Nej nej, man bruger gult guld, aka Remoulade til fritter! [...]

Der sagde De det sandeste ord, hr. Wizzze :)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19657
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46335

Re: Ketchup tråden

Indlægaf LadyFox » 7. jul 2018, 19:26

Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LadyFox skrev:Så ingen ketchup i bruger og på biksemad? :forvirret: (som er ca. De to ting jeg bruger ketchup til)


Eller til pomfritter, jeg bliver helt ked af det ved tanken om de stakkel ketchupløse pomfritter...

Ok, til burger kan godkendes (havde glemt dem, fordi jeg næsten aldrig spiser det). Men ingensinde - gentager ingensinde - til biksemad eller pomme frites :D

Spiser du så bare biksemad uden noget?

Der skal da syltede rødbeder til biks :lun:

Ikke på min biks da! :naughty:
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25011
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30006

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Wizzze » 7. jul 2018, 19:37

LadyFox skrev:
Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LadyFox skrev:Så ingen ketchup i bruger og på biksemad? :forvirret: (som er ca. De to ting jeg bruger ketchup til)


Eller til pomfritter, jeg bliver helt ked af det ved tanken om de stakkel ketchupløse pomfritter...

Ok, til burger kan godkendes (havde glemt dem, fordi jeg næsten aldrig spiser det). Men ingensinde - gentager ingensinde - til biksemad eller pomme frites :D

Spiser du så bare biksemad uden noget?

Der skal da syltede rødbeder til biks :lun:

Ikke på min biks da! :naughty:


Jo da! :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19657
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2450
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46335

Re: Ketchup tråden

Indlægaf LadyFox » 7. jul 2018, 19:48

Wizzze skrev:
LadyFox skrev:
Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LadyFox skrev:Så ingen ketchup i bruger og på biksemad? :forvirret: (som er ca. De to ting jeg bruger ketchup til)


Eller til pomfritter, jeg bliver helt ked af det ved tanken om de stakkel ketchupløse pomfritter...

Ok, til burger kan godkendes (havde glemt dem, fordi jeg næsten aldrig spiser det). Men ingensinde - gentager ingensinde - til biksemad eller pomme frites :D

Spiser du så bare biksemad uden noget?

Der skal da syltede rødbeder til biks :lun:

Ikke på min biks da! :naughty:


Jo da! :D


Siden hvornår er du blevet diktator over MIN biksemad? :gruble: :genert:
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Juki » 7. jul 2018, 19:49

Jeg bryder mig ikke så meget om ketchup :genert:

Altså jo, jeg kan godt lide det og vil også gerne have det i en burger, men jeg kan også sagtens undvære det til mange ting hvor det for andre er et must.

Biksemad fx. Nej tak, bearnise eller anden sovs til mig.
Pommes frites, hellere mayo/aioli, tak.

Men jeg elsker tomater ellers og bruger gerne tomatpuré(fra dåse) i fx toast.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Pyjamas » 7. jul 2018, 20:01

Jeg foretrækker Beauvais og køber ikke selv andet. Jeg synes, den er på tilbud konstant og i enorme beholdere, så jeg bemærker sjældent, at den er dyr i forhold til andre mærker.
Både mit barn og jeg bryder os ikke om mayonnaise, remoulade og pommes frites-sauce, så der, hvor den spise er normal, spiser vi ketchup. Til friterede rødspættefileter bl.a. :-D
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14737
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19104

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Flora » 7. jul 2018, 20:07

LadyFox skrev:
Wizzze skrev:
LadyFox skrev:
Rapfisk skrev:
LadyFox skrev:
dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:
LadyFox skrev:Så ingen ketchup i bruger og på biksemad? :forvirret: (som er ca. De to ting jeg bruger ketchup til)


Eller til pomfritter, jeg bliver helt ked af det ved tanken om de stakkel ketchupløse pomfritter...

Ok, til burger kan godkendes (havde glemt dem, fordi jeg næsten aldrig spiser det). Men ingensinde - gentager ingensinde - til biksemad eller pomme frites :D

Spiser du så bare biksemad uden noget?

Der skal da syltede rødbeder til biks :lun:

Ikke på min biks da! :naughty:


Jo da! :D


Siden hvornår er du blevet diktator over MIN biksemad? :gruble: :genert:


Du var muligvis fuld den dag, men for et par måneder siden afholdt vi en afstemning og det blev enstemmigt vedtaget, at Wizzze i al evighed skulle have fuldt diktatorskab over din biksemad. Ja, det var en smule syret, men sådan blev det altså. Deal with it. :-D
6
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Pyjamas » 7. jul 2018, 20:33

Falstria skrev:
Pyjamas skrev:Jeg foretrækker Beauvais og køber ikke selv andet. Jeg synes, den er på tilbud konstant og i enorme beholdere, så jeg bemærker sjældent, at den er dyr i forhold til andre mærker.
Både mit barn og jeg bryder os ikke om mayonnaise, remoulade og pommes frites-sauce, så der, hvor den spise er normal, spiser vi ketchup. Til friterede rødspættefileter bl.a. :-D


Nej nej nej nej nej! Fandme ikke til rø'spætter!
Der skal remo til.


Du skulle prøve det. Ketchup er også godt på frikadellemadder!
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8741
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7210

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Artem » 7. jul 2018, 21:40

Wizzze skrev:Hvor mange når egentlig at bruge en hel 1+ kg. ketchup uanset mærke?
Ligesom FKA ender vi altid med at smide ketchup ud, ja faktisk alle dressinger/saucer, det eneste vi næsten altid kommer i bund med er sennep :gruble:

Nemt. Der ryger vil mindst sådan en flaske om måneden.
Nu er jeg jo en singlemand, hvor der ikke bliver lavet sauce. Så når jeg steger noget kød, så skal der jo godt med ketchup til pomfritterne eller pastaen.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jul 2018, 05:09

Jeg kan ikke smage forskel, og mit forbrug er yderst begrænset, så jeg køber bare det, der er på tilbud, hvilket som regel er Beauvais heroppe.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Indlæg: 22402
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52673

Re: Ketchup tråden

Indlægaf fisken80 » 8. jul 2018, 07:33

Men altså remolade smager jo virkelig ikke godt... og så har den en grim farve...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23805
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 22053

Re: Ketchup tråden

Indlægaf dgd2007 » 8. jul 2018, 12:17

LadyFox skrev:Spiser du så bare biksemad uden noget?

Njaeh, nu ved jeg ikke hvad I mener med "biksemad"? Hvis det er sådan noget færdigret eller cafeteria-agtigt, så spiser jeg det meget sjældent, men det ville nok være noget rødbeder og chili/sennep ...
Normalt, hvis det er det hjemmelavede af noget fra i går, så krydrer man det jo under opvarmingen.
Men nej, bestemt ikke ketchup :lol:

Kom dog i tanke en enkelt ting mere: sådan gammeldags spaghetti, der kan det godt gå.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ketchup tråden

Indlægaf Juki » 8. jul 2018, 12:21

fisken80 skrev:Men altså remolade smager jo virkelig ikke godt... og så har den en grim farve...

Nogle remoulader smager glimrende, men som med alt andet er der forskel på smag, konsistens og kvalitet.

Hvis farven er for grim kan du evt. prøve at ændre den med gurkemeje. Eller frugtfarve :santa2:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Mad og drikke"