Hvad er jeres månedlige madbudget?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Månedligt madbudget

< 1000kr
4
3%
1000-1500
9
8%
1500-2000
12
10%
2000-3000
24
20%
3000-4000
25
21%
4000-5000
19
16%
5000-6000
7
6%
6000-7000
6
5%
7000-8000
6
5%
8000+
8
7%
 
Afgivne stemmer: 120
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Lykke » 4. sep 2018, 09:17

Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:Jeg har lige opgjort vores husholdningskonto for august, og det er interessant læsning :nerve: :fløjt:

Mad og dagligvareindkøb: 4046,- kr.
Restaurant, cafe og take away: 2701,- kr.
Apotek: 127,- kr.
Taxa: 387,- kr.
Frisør 490,- kr.
Boligtilbehør 260,- kr.
Kiosk & Lotto 206,- kr.

I alt 8217,- kr.
budget 8500,- kr.
"overskud" 283,- kr.

Der er da plads til at knibe røven sammen, om ikke andet :lol: :tie:

Er det ikke fint nok? :gruble:


jo jo, det er indenfor budgettet og hvad vi har planlagt, men vi har nok dovnet lidt vel meget, og ladet andre lave maden denne måned. Vi plejer at ligge højere på mad/dagligvarer og lidt lavere på takeaway.

Nåå. Hvis vi ikke havde børn, ville vores restaurantbudget også ligge deromkring. Minimum! :genert:


Hvis vi havde børn, så mistænker jeg at Wolt permanent ville stationere et bud ved vores hoveddør :blush:

Det her er jo kun det der er betalt af husholdningskassen, hvad lommepengene har betalt snakker vi ikke om :fløjt:
ej heller at vi er på vej til 3½ uge med daglige restaurantbesøg, så vi burde nok have holdt lidt igen i August, men den disciplin eller omtanke havde vi ikke :genert:


Men det sker vel ikke bare sådan hov, så gik vi lige på restaurant og brugte 2000kr?

Ej jeg tror bare ikke jeg forstår det. I svømmer i penge, så jeg kan ikke lige forstå behovet for at spare.
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf fisken80 » 4. sep 2018, 09:28

Lykke skrev:
Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:Jeg har lige opgjort vores husholdningskonto for august, og det er interessant læsning :nerve: :fløjt:

Mad og dagligvareindkøb: 4046,- kr.
Restaurant, cafe og take away: 2701,- kr.
Apotek: 127,- kr.
Taxa: 387,- kr.
Frisør 490,- kr.
Boligtilbehør 260,- kr.
Kiosk & Lotto 206,- kr.

I alt 8217,- kr.
budget 8500,- kr.
"overskud" 283,- kr.

Der er da plads til at knibe røven sammen, om ikke andet :lol: :tie:

Er det ikke fint nok? :gruble:


jo jo, det er indenfor budgettet og hvad vi har planlagt, men vi har nok dovnet lidt vel meget, og ladet andre lave maden denne måned. Vi plejer at ligge højere på mad/dagligvarer og lidt lavere på takeaway.

Nåå. Hvis vi ikke havde børn, ville vores restaurantbudget også ligge deromkring. Minimum! :genert:


Hvis vi havde børn, så mistænker jeg at Wolt permanent ville stationere et bud ved vores hoveddør :blush:

Det her er jo kun det der er betalt af husholdningskassen, hvad lommepengene har betalt snakker vi ikke om :fløjt:
ej heller at vi er på vej til 3½ uge med daglige restaurantbesøg, så vi burde nok have holdt lidt igen i August, men den disciplin eller omtanke havde vi ikke :genert:


Men det sker vel ikke bare sådan hov, så gik vi lige på restaurant og brugte 2000kr?

Ej jeg tror bare ikke jeg forstår det. I svømmer i penge, så jeg kan ikke lige forstå behovet for at spare.


Det indtryk kan man helt ærligt godt få når man læser nogle af indlæggene. Og jeg kan simpelthen ikke forstå det. Men jeg er også ekstrem når det kommer til penge. Jeg ved hvad jeg har brugt, jeg tjekker min konto løbende og jeg dropper take away, hvis jeg kan se, at det ikke lige er i denne måned, der skal bruges flere penge på det.

Og jeg vil hellere spare lidt mere op end brænde penge af på unødvendige ting, derfor er vores forbrug af slik, kager, chips og den slags også ret lavt.
Dermed ikke sagt, at andre ikke må brænde så mange penge af de lyster, men hvis man synes det er for meget og man gerne vil spare mere op, hvorfor gør man det så ikke bare?
Jeg tror det er forsøget på af fraskrive sig ansvaret, jeg stejler på. Netop den der, ej hov, nu skete det sørme igen. Men jeg læser sikkert mere ind i det end man skal.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Madam Pomfrey » 4. sep 2018, 11:35

fisken80 skrev:Dermed ikke sagt, at andre ikke må brænde så mange penge af de lyster, men hvis man synes det er for meget og man gerne vil spare mere op, hvorfor gør man det så ikke bare?
Jeg tror det er forsøget på af fraskrive sig ansvaret, jeg stejler på. Netop den der, ej hov, nu skete det sørme igen. Men jeg læser sikkert mere ind i det end man skal.


Jeg kan godt følge din tanke..
Men så længe man har rigeligt råd til det, og på ingen måde lider nød på andre skaler, ikke har ubetalte regninger osv.
Så er det jo bare fråds ifht livskvalitet. Jeg ville selv elske at have råd til den form for / mængde af fråds, jeg prioriterer at mine drenge og jeg har råd til fråds, som i at der er råd til sjov og hygge, uden at det har nogle konsekvenser for os rent økonoisk set.
Men vi kunne da helt sikkert godt ha brugt 1000 kr langt mere fornuftigt, end at tage ud og spise samt gå i biffen bagefter - men det gør mig glad at bruge mine penge på den måde, fordi det skaber gode oplevelser for os, det giver noget ekstra kvalitet i vores hverdag og liv, det skaber nogle (andre) minder og historier.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf fisken80 » 4. sep 2018, 12:00

Madam Pomfrey skrev:
fisken80 skrev:Dermed ikke sagt, at andre ikke må brænde så mange penge af de lyster, men hvis man synes det er for meget og man gerne vil spare mere op, hvorfor gør man det så ikke bare?
Jeg tror det er forsøget på af fraskrive sig ansvaret, jeg stejler på. Netop den der, ej hov, nu skete det sørme igen. Men jeg læser sikkert mere ind i det end man skal.


Jeg kan godt følge din tanke..
Men så længe man har rigeligt råd til det, og på ingen måde lider nød på andre skaler, ikke har ubetalte regninger osv.
Så er det jo bare fråds ifht livskvalitet. Jeg ville selv elske at have råd til den form for / mængde af fråds, jeg prioriterer at mine drenge og jeg har råd til fråds, som i at der er råd til sjov og hygge, uden at det har nogle konsekvenser for os rent økonoisk set.
Men vi kunne da helt sikkert godt ha brugt 1000 kr langt mere fornuftigt, end at tage ud og spise samt gå i biffen bagefter - men det gør mig glad at bruge mine penge på den måde, fordi det skaber gode oplevelser for os, det giver noget ekstra kvalitet i vores hverdag og liv, det skaber nogle (andre) minder og historier.


Jeg er helt enig. Det er heller ikke en kritik af, at folk bruger penge på mad og luksus. Det er mere fordi jeg undrer mig over, at man, hvis man synes man bruger for mange penge på at gå ud og spise, og egentlig gerne vil spare op, så ikke bare går mindre ud og spiser.
Jeg kan egentlig godt forstå, at det kan være svært at spare på ens daglige husholdning, hvis man har vænnet sig til at bruge x-antal kroner. Det ville jeg også selv være en smule udfordret på.
Men at gå ud og spise er trods alt en ret aktiv beslutning, som man ret nemt kunne lade være med at tage.

Det er nok lidt lige som jeg undrer mig, når mine kolleger siger, at de sparer mange penge ved at bruge nemlig.com. For selvom varerne er lidt dyrere der, så sparer de mange penge på ikke at impulskøbe nonfood-varer. Jeg fatter ikke, hvordan man ikke kan undlade at impulskøbe nonfood-varer. For mig er det bare at undlade at putte dem i kurven. Hvis man er sådan almindeligt velfungerende burde det, i mine øjne, være det letteste i verden.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Mi55y » 4. sep 2018, 13:16

Vi er to voksne og vores budget for dagligvarer og restaurantbesøg er 3.000,-. Vi ligger dog som regel på 2.700,- hvoraf de 5-800,- er til at spise ude. Oveni kommer så min frokostordning på job, som jeg betaler minimumsbeløbet ift. skat for. Vist nok omkring 300.
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Wizzze » 4. sep 2018, 13:26

Lykke skrev:
Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:
Zinde skrev:
Wizzze skrev:Jeg har lige opgjort vores husholdningskonto for august, og det er interessant læsning :nerve: :fløjt:

Mad og dagligvareindkøb: 4046,- kr.
Restaurant, cafe og take away: 2701,- kr.
Apotek: 127,- kr.
Taxa: 387,- kr.
Frisør 490,- kr.
Boligtilbehør 260,- kr.
Kiosk & Lotto 206,- kr.

I alt 8217,- kr.
budget 8500,- kr.
"overskud" 283,- kr.

Der er da plads til at knibe røven sammen, om ikke andet :lol: :tie:

Er det ikke fint nok? :gruble:


jo jo, det er indenfor budgettet og hvad vi har planlagt, men vi har nok dovnet lidt vel meget, og ladet andre lave maden denne måned. Vi plejer at ligge højere på mad/dagligvarer og lidt lavere på takeaway.

Nåå. Hvis vi ikke havde børn, ville vores restaurantbudget også ligge deromkring. Minimum! :genert:


Hvis vi havde børn, så mistænker jeg at Wolt permanent ville stationere et bud ved vores hoveddør :blush:

Det her er jo kun det der er betalt af husholdningskassen, hvad lommepengene har betalt snakker vi ikke om :fløjt:
ej heller at vi er på vej til 3½ uge med daglige restaurantbesøg, så vi burde nok have holdt lidt igen i August, men den disciplin eller omtanke havde vi ikke :genert:


Men det sker vel ikke bare sådan hov, så gik vi lige på restaurant og brugte 2000kr?

Ej jeg tror bare ikke jeg forstår det. I svømmer i penge, så jeg kan ikke lige forstå behovet for at spare.


Det farlige ved cafe og takeaway er at jo det sker sådan lidt hov, fordi man ikke lige har tid, ikke har overskud til at gå i gang med mad efter en lang dag, eller bare fordi man er doven. Lyspunktet er at cafe/takeaway ikke koster 2.000kr. Den slags restaurantbesøg er lidt mere planlagte og betales typisk med lommepenge, på samme måde som koncertbilletter, eller en weekendtur ville.

Vi har ikke behov for at spare, og skulle behovet opstå så er der masser af "nice to have" som hurtig kan tilpasses, uden der kommer til at gøre ondt. Men selvom der ikke er behov for at spare, er det meget godt at følge lidt med i hvordan pengene bruges, så man er bevidst om sit forbrug. Med tanke på hvor meget vi skal spise ude når vi snart rejser, burde vi nok have holdt lidt igen i tiden op til. Et problem? nej, men en lille øjeåbner til os selv, og måske kunne det inspirere andre i tråden. Vi bruger mange penge, det ved vi godt, og det er et bevidst valg, vi troede bare at fordelingen var lidt anderledes end den viste sig at være i aug.
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Wizzze » 4. sep 2018, 13:39

fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:
fisken80 skrev:Dermed ikke sagt, at andre ikke må brænde så mange penge af de lyster, men hvis man synes det er for meget og man gerne vil spare mere op, hvorfor gør man det så ikke bare?
Jeg tror det er forsøget på af fraskrive sig ansvaret, jeg stejler på. Netop den der, ej hov, nu skete det sørme igen. Men jeg læser sikkert mere ind i det end man skal.


Jeg kan godt følge din tanke..
Men så længe man har rigeligt råd til det, og på ingen måde lider nød på andre skaler, ikke har ubetalte regninger osv.
Så er det jo bare fråds ifht livskvalitet. Jeg ville selv elske at have råd til den form for / mængde af fråds, jeg prioriterer at mine drenge og jeg har råd til fråds, som i at der er råd til sjov og hygge, uden at det har nogle konsekvenser for os rent økonoisk set.
Men vi kunne da helt sikkert godt ha brugt 1000 kr langt mere fornuftigt, end at tage ud og spise samt gå i biffen bagefter - men det gør mig glad at bruge mine penge på den måde, fordi det skaber gode oplevelser for os, det giver noget ekstra kvalitet i vores hverdag og liv, det skaber nogle (andre) minder og historier.


Jeg er helt enig. Det er heller ikke en kritik af, at folk bruger penge på mad og luksus. Det er mere fordi jeg undrer mig over, at man, hvis man synes man bruger for mange penge på at gå ud og spise, og egentlig gerne vil spare op, så ikke bare går mindre ud og spiser.
Jeg kan egentlig godt forstå, at det kan være svært at spare på ens daglige husholdning, hvis man har vænnet sig til at bruge x-antal kroner. Det ville jeg også selv være en smule udfordret på.
Men at gå ud og spise er trods alt en ret aktiv beslutning, som man ret nemt kunne lade være med at tage.

Det er nok lidt lige som jeg undrer mig, når mine kolleger siger, at de sparer mange penge ved at bruge nemlig.com. For selvom varerne er lidt dyrere der, så sparer de mange penge på ikke at impulskøbe nonfood-varer. Jeg fatter ikke, hvordan man ikke kan undlade at impulskøbe nonfood-varer. For mig er det bare at undlade at putte dem i kurven. Hvis man er sådan almindeligt velfungerende burde det, i mine øjne, være det letteste i verden.


DR har et program der hedder noget med spise og spare, hvor de følger alm. familier og deres forbrug/indkøbsvaner. Det er meget slående hvor gode butikkerne er til at "overtale" os, til at bruge mere, når vi besøger dem :tie:
Den disciplin du udviser er imponerende, og skal man leve for et stramt budget, nødvendig. Men når man ikke behøver tænke over hvad prisen er, men kan gå efter hvad lysten siger lige nu og her, så er butikker farlige, fordi de er gode til at påvirke lysten :blush:
Vi "bekæmper" dette, ved at tjekke tilbudsaviserne og lave indkøbslister, og ja så via Nemlig eller coop på nettet. Men selv med indkøbssedlen, og tilbud i fokus, så falder vi i, som så mange andre :genert: Derfor er det en god ide at holde butiksbesøg til et minimum.
2
Do as I say! :whip:
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf fisken80 » 4. sep 2018, 15:22

Wizzze skrev:
fisken80 skrev:
Madam Pomfrey skrev:
fisken80 skrev:Dermed ikke sagt, at andre ikke må brænde så mange penge af de lyster, men hvis man synes det er for meget og man gerne vil spare mere op, hvorfor gør man det så ikke bare?
Jeg tror det er forsøget på af fraskrive sig ansvaret, jeg stejler på. Netop den der, ej hov, nu skete det sørme igen. Men jeg læser sikkert mere ind i det end man skal.


Jeg kan godt følge din tanke..
Men så længe man har rigeligt råd til det, og på ingen måde lider nød på andre skaler, ikke har ubetalte regninger osv.
Så er det jo bare fråds ifht livskvalitet. Jeg ville selv elske at have råd til den form for / mængde af fråds, jeg prioriterer at mine drenge og jeg har råd til fråds, som i at der er råd til sjov og hygge, uden at det har nogle konsekvenser for os rent økonoisk set.
Men vi kunne da helt sikkert godt ha brugt 1000 kr langt mere fornuftigt, end at tage ud og spise samt gå i biffen bagefter - men det gør mig glad at bruge mine penge på den måde, fordi det skaber gode oplevelser for os, det giver noget ekstra kvalitet i vores hverdag og liv, det skaber nogle (andre) minder og historier.


Jeg er helt enig. Det er heller ikke en kritik af, at folk bruger penge på mad og luksus. Det er mere fordi jeg undrer mig over, at man, hvis man synes man bruger for mange penge på at gå ud og spise, og egentlig gerne vil spare op, så ikke bare går mindre ud og spiser.
Jeg kan egentlig godt forstå, at det kan være svært at spare på ens daglige husholdning, hvis man har vænnet sig til at bruge x-antal kroner. Det ville jeg også selv være en smule udfordret på.
Men at gå ud og spise er trods alt en ret aktiv beslutning, som man ret nemt kunne lade være med at tage.

Det er nok lidt lige som jeg undrer mig, når mine kolleger siger, at de sparer mange penge ved at bruge nemlig.com. For selvom varerne er lidt dyrere der, så sparer de mange penge på ikke at impulskøbe nonfood-varer. Jeg fatter ikke, hvordan man ikke kan undlade at impulskøbe nonfood-varer. For mig er det bare at undlade at putte dem i kurven. Hvis man er sådan almindeligt velfungerende burde det, i mine øjne, være det letteste i verden.


DR har et program der hedder noget med spise og spare, hvor de følger alm. familier og deres forbrug/indkøbsvaner. Det er meget slående hvor gode butikkerne er til at "overtale" os, til at bruge mere, når vi besøger dem :tie:
Den disciplin du udviser er imponerende, og skal man leve for et stramt budget, nødvendig. Men når man ikke behøver tænke over hvad prisen er, men kan gå efter hvad lysten siger lige nu og her, så er butikker farlige, fordi de er gode til at påvirke lysten :blush:
Vi "bekæmper" dette, ved at tjekke tilbudsaviserne og lave indkøbslister, og ja så via Nemlig eller coop på nettet. Men selv med indkøbssedlen, og tilbud i fokus, så falder vi i, som så mange andre :genert: Derfor er det en god ide at holde butiksbesøg til et minimum.


Vi har ikke engang et særlig stramt budget. Jeg er bare ekstremt bevidst om, at jeg ikke vil købe billigt lort i supermarkederne (eller andre steder) der bare ender med at stå og fylde og samle støv. Og langt det meste af nonfood-varerne er sgu noget bras.
Det eneste jeg en sjælden gamg er til falds for er bøger. Men selv der skal jeg lige overveje en ekstra gang om det er en bog jeg vil betale for. Og ofte ender jeg med at droppe det og så vente på, at den kommer på biblioteket eller mine ebogstjenester.

Men jeg er også hende, der slet ikke forstod det den dag jeg oplevede en veninde købe for flere hundrede kroner skrammel (i mine øjne) i Tiger-butikken. Jeg forstå det simpelthen ikke.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11499
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf PaleSeptember » 4. sep 2018, 15:42

Har vi ikke haft en masse af de her tråde før? Og afstemningen kan man jo egentlig ikke bruge til noget, da den ikke siger noget om, hvor mange man er i husstanden.

Vi er 2 voksne, og vi sætter 3500 ind på husholdningskontoen hver måned. Dette dækker al mad, take out (ikke restaurantbesøg), husholdningsartikler, vin, sodavand, slik, chips og den slags. Reelt bruger vi nok snarere 4000 kr om mdn.

Kattemad (gosh den post er stor) er ved siden af, og det samme er diesel/benzin (også en stor post).
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf godtnavn » 4. sep 2018, 18:23

PaleSeptember skrev:Har vi ikke haft en masse af de her tråde før? Og afstemningen kan man jo egentlig ikke bruge til noget, da den ikke siger noget om, hvor mange man er i husstanden.).


En afstemning hvor man stemte hvor meget man brugte per person i hustanden ville give lidt mere mening :)
0
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Jedi » 4. sep 2018, 19:38

Jeg bor alene, skal selv stå for måltidet på arbejdet (enten medbragt eller købe), spiser 1-2 måltider ude om ugen og har gæster til mad en enkelt gang om ugen max.
Jeg er sprunget i aarstiderne hullet og får en kasse til 300,- om ugen, hvilket lover 4 måltider men i realiteten giver mig 7-8. Derudover vil jeg tro, jeg har udgifter for tilsvarende om ugen i rene madudgifter. Ved siden af kommer så måltiderne ude, som kan variere noget alt efter sted og om jeg giver. Samlet set vil jeg tro, jeg bruger 4000/mrd.
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad er jeres månedlige madbudget?

Indlægaf Tata » 5. sep 2018, 16:12

Vi ligger lige omkring de 8000+ , sådan har det ligget fast, mad er bare en høj prioritet for os, vi hygger os max, når vi spiser. Vi køber alt øko, min kæreste træner vildt meget, er en slags mutant, der spiser cirka for 5 (det er f. mange kartøvler!). Vi spiser vist generelt bare meget, jeg har en syg forbrænding. Derudover kan vi godt lide at gå ud at spise et par gange om måneden mindst, vi er alt, alt for gode til at blive enige om, at spise på fiskerestauranten i nærheden af vores sommerhus, de laver de mest hjernedøde luksus stjerneskud m. lyngrøget laks på og skaldyrstårn (det kommer så ud over de 8000), spiser meget sushi, diverse takeaway og lign. (det er også noget med afstresning, ikke at skulle stå for madlavning) køber kvalitets-te/kaffe, chokolade, god vin osv.

Pt. prøver vi at skære lidt ned for takeaway i en periode og spise hjemmelavet, for sundhedens skyld, men det kommer da helt sikkert også til at medføre nogle besparelser.

Så kommer mad til kattene og vovsen udover (stor post med 2 katte på nyrediæt og 1 hund på allergidiæt), og benzin, og alle de andre fornødenheder, til det bette hjem :P
0
Timian :lun:

Tilbage til "Mad og drikke"