Hvor har du sidst spist? Tips og anmeldelser til spisesteder i det ganske land.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Hvor har du sidst spist? Tips og anmeldelser til spisesteder i det ganske land.

Indlægaf Alphilia » 12. jun 2018, 21:16

Engang, et sted fandtes en tråd hvor man kunne anmelde de restauranter/caféer man havde spist på. Både maden, drikkelse, betjening, pris osv.
Det synes jeg var ret god inspiration, derfor kommer der nu en lignende.
Håber I vil være med :)

Skriv lidt om:
Stedet; navn, beliggenhed
Maden
Drikkevarerne
Betjeningen
Prisleje
Andet

... eller hvad der ellers skal fremhæves.
5
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvor har du sidst spist? Tips og anmeldelser til spisesteder i det ganske land.

Indlægaf Alphilia » 13. jun 2018, 12:34

Bazaar
Dronningens Tværgade, indre København

Maden:
Stedet gør det i mellemøstlige småretter.
Vi valgte alle 3 “Den grønne Bazaar” og fik i 2 omgange 10 småretter, alle vegetariske.
Det var veltilberedt, let og lækkert og vi blev alle fint mætte.
Vil man gerne have kød er der også en menu med 15 småretter. Endelig kan man også selv sammensætte hvad man vil have.
Personligt synes jeg det er ret hyggeligt at sidde og dele noget forskelligt.
Drikkevarer: Et fint udvalg af diverse vine, mine medspisere fik en italiensk orangevin der efter sigende var god.
Jeg fik 2 af stedets mocktails som var ganske hæderlige.

Atmosfæren og betjeningen var fin. Der var god luft mellem bordene og fin akustik.
Betjeningen var opmærksom uden at være for meget.
Prismæssigt ligger maden omkring 300-400 kr (de ovennævnte menuer).

Rigtig fint sted til en afslappet middag ude på en hverdag
3
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvor har du sidst spist? Tips og anmeldelser til spisesteder i det ganske land.

Indlægaf Ado » 13. jun 2018, 13:57

Traktørstedet Ludvigslyst - Silkeborg.

Maden er fabelagtig sammensat. De benytter sig i stor stil af lokale og økologiske råvarer.
Vi valgte dagens to-retters menu, som er i deres hænder. Retterne varierer fra uge til uge. Vi fik sprødstegt skærisingsfilet i en hummerbisque og med stegt salat til forret og lammeculotte med kartofler, sauce og garniture til hovedret. Pris: 265,- pr. person.

Vi hoppede videre til deres ostetallerken til 120,- pr. person. Fem lækre oste med knækbrød og div. hjemmesylt.

Og så sluttede vi af med deres dessert. En åndssvag lækker rabarbertrifli. 75, - pr. person.

Det der hev prisen op for vores vedkommende var vinene. De er ikke billige på stedet. Men til gengæld er de guddommelige.


Atmosfæren og rammerne er møghyggelig. Gammeldags-fransk-agtig-stil. Omgivelserne er priceless. Stedet ligger direkte ud til Silkeborgsøerne. Og personalet er opmærksom og smilende.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvor har du sidst spist? Tips og anmeldelser til spisesteder i det ganske land.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 13. jun 2018, 14:03

Stedet; The Burger i Ringsted Outlet
Maden: Jeg fik en Hot n' spicy, tror jeg den hed. Det var en super lækker burger. Men der var faktisk en del der lød lækre, så jeg tror lige vi skal forbi igen en dag :D
Drikkevarerne: "Den største cola jeg kan få" var vist det jeg sagde. Det blev en iskold Coke som pludselig var væk.
Betjeningen: Maden kom så hurtigt at vi næsten troede tjeneren var gået forkert.
Prisleje: Det var vist ganske normalt til den slags steder.
Vi har ikke spist der før, men stedet var hyggeligt både inde og ude, og ret oplagt hvis man alligevel har været i outlet.
1

Tilbage til "Mad og drikke"