Handler du ved bageren?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf 1234 » 23. maj 2018, 05:05

Nogen supermarked har også brød og kager fra rigtige bagere. Mine forældres lokale bager at i hvert fald lukket sin egen butik med leverer så ud til 30 butikker.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Straniera » 23. maj 2018, 05:14

Jeg bager ofte selv, men jeg handler også hos bagere, dog ikke dem, der bruger brødblandinger. Bake off køber jeg ikke.
0
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Aquadorable » 23. maj 2018, 05:18

Vi handler ugentligt hos Lagkagehuset, der er vores lokale bager. Som minimum rugbrød, men der ryger ofte andet med også. Synes det er dyrt, men kvaliteten er fin.
0
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Wizzze » 23. maj 2018, 05:18

Der er jo også "bagere" som bare bruger melmix, de får i store sække, og så er det bare at tilsætte vand og starte æltemaskinen, og så er der både til morgenbrød, franskbrød osv. og det hele smager ens. Dens slags bagere er gået ind i priskonkurrencen med supermarkederne og bake-off, men den kamp vinder man ikke. De bagere som overlever og tjener penge, er dem som laver gode ting som folk er villige til at bevæge sig efter, det er noget som smager og er specielt, men det er jo begrænset hvad en bager + måske en læræing/svend kan nå at producere at unika varer hver dag, så det er også noget med at begrænse udvalget, men det er også farligt, for folk i dag, forventer jo at kunne vælge frit på alle hylder, som i supermarkedet. Jeg misunder ikke bagerfaget.
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Rapfisk » 23. maj 2018, 05:40

Nogen må jo gøre det med alle de forretninger, der dukker op alle vegne. Jeg gør ikke. Jeg bruger Føtex' bager, når jeg skal have morgenbrød med på arbejde, og ellers prøver jeg at holde mig væk - også af hensyn til min figur.

Tidligere bagte jeg rugbrød selv. Nu køber jeg bake-off fra Rema, og man kan godt smage forskel, men det er nu aldeles udmærket alligevel.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Mani » 23. maj 2018, 06:03

Jeg køber kun rugbrød ved vores supermarkedsbager - resten er jeg helst fri for.
Vores almindelige bager ligeså. Men når jeg er i nærheden ligger jeg gerne en mindre formue her: http://frumollersmolleri.dk/velkommen-t ... dbutikken/ - det er brød & kager med gods i og som smager :dåne:

Jeg gider ikke rigtig Langenæsbageren & Lagkagehuset.
Senest rettet af Mani 23. maj 2018, 06:04, rettet i alt 1 gang.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Annione » 23. maj 2018, 06:04

Nej. Det har jeg ikke gjort i mange år.
Nu kommer jeg så heller ikke til det igen - det matcher på ingen måde mit budget.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf vibbsen » 23. maj 2018, 06:20

Ja, det gør jeg. Når vi er her i København er lagkagehuset min faste brød-pusher....Og jeg kan snildt bruge 200 på brød. Uden a blinke vel og mærke. Til gengæld synes jeg at mange af de andre "rigtige" bagere skuffer fælt. En enkelt gang ville jeg forkæle min kollegaer med brød fra en "rigtig bager" og kørte til den lokale guldbager....Det var dyrt....Og det var ringe. Og jeg også fået brød i to-good-to-go poser fra "rigtige" bagere hvor jeg har tænkt "Godt jeg ikke har betalt fuld pris"

I bund og grund betyder det ikke så meget for mig om der er tale om brød-mix brød eller ej...Hvis bare det smager ordentligt.

Så jeg er bestemt heller ikke for fin til at spise rundstykker fra Føtex. Eller fra Rema1000 som får leveret brød fra Bavinchi bagerne. Nettos brød rører jeg til gengæld ikke. Det er virkelig dårligt bake-off.

Føtex' brød er iøvrigt ikke bake-off...Men bliver leveret hver morgen. De laver kun f.eks. pølsehorn og den slags i butikken. Jeg vil dog tro at alt andet brød er brødblanding. Men det smager udemærket alligevel.

Det eneste jeg køber bake-off er i Lidl....Deres Øko kernerugbrød koster 15 kroner. Og de har en skivemaskine så man selv kan skive sit brød. Størrelsen på lige præcis det brød passer perfekt til madpakken og så koster et friskt skiveskåret rugbrød mindre end en pose Schulstad rugbrød i skiver som jeg synes bliver tørt i løbet af 0 komma 5 og nemt koster mere....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
HappyHippo
Indlæg: 2538
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 171
Likede indlæg: 4394

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf HappyHippo » 23. maj 2018, 06:30

Ja, men ikke så tit. Dog elsker jeg chokorug fra lagkagehuset.
0
honeybee
Indlæg: 255
Tilmeldt: 15. aug 2015, 20:21
Kort karma: 20
Likede indlæg: 250

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf honeybee » 23. maj 2018, 06:34

Ja - vil tro det sker cirka 1 gang om ugen i gennemsnit. Min by har to virkelig lækre bagerier, som jeg skifter lidt imellem.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Æble » 23. maj 2018, 06:47

Synes kvaliteten af bagerbrød er ringe og køber det derfor ikke. Det samme med supermarkedbrød.

Eneste undtagelse (her lokalt) er Lagkagehuset, hvor vi køber rugbrød fast og evt kage/brød hvis vi skal bruge det. Og 7elevens croissanter.

Min mand køber Nettos brød og kager, men jeg gider ikke spise det.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Pax Romana » 23. maj 2018, 06:59

FormerlyKnownAs skrev:
Daine skrev:Hvis Føtex bager tæller med som en “bager”, så har jeg købt hos dem en del. Men jeg handler meget sjældent hos vores lokale bager, jeg er ikke så vild med deres brød og kager. Køber ind imellem en (alm) birkes, det er det.


Men det er bake-off er det ikke? :gruble:
https://www.foetex.dk/mere-foetex/vores-friske-varer/vores-egen-bager/c/vores-egen-bager
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5419
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 665
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13981

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf RavenClaw » 23. maj 2018, 07:00

Ja, det gør jeg.

Her i byen og i min barndomsby har vi et par bagerier, der er familiebagerier, så de er gået i arv mellem generationerne. De går alle op i, at det skal være de gamle traditioner og opskrifter. Den ene har et princip, at de bliver rigeligt rige på at gøre det, de elsker, så der koster en jordbærtærte kun 59 kr., og den har mere fyld end normalt :love:

Edit: Se lige et stykke, jeg fik den anden dag!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af RavenClaw 23. maj 2018, 10:19, rettet i alt 1 gang.
6
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf IrmaPigen » 23. maj 2018, 07:05

Lykke skrev:Meget sjældent.
Jordbærtærten ved Lagkagehuset til 105kr er ok, men ikke mere end det. Og så var den drysset med mandler af en helt vild dårlig kvalitet.

Hvis vi havde et lækkert bageri ville jeg klart købe mere. I København kan de finde ud af at lave ordentligt bagværk som også er økologisk. Her i Odense har vi Guldbageren og andre i den stil. Det bliver bare aldrig godt.


Jeg er heller ikke specielt imponeret af Lagkagehuset længere. De er blevet virkelig dyre, og mange af deres brød er blevet ultrasmå i forhold til prisen. Deres øko udvalg er også meget småt.

Jeg savner Det Rene Brød på Nørrebro efter jeg ikke som sådan bor på Nørrebro længere. Det måtte godt komme sådan en i Solrød Strand.

Nu køber jeg mest øko boller på frost. Spiser dog ikke ret meget af den slags brød, typisk kun den ene morgen i weekenden.

Af og til køber jeg Kanelstænger hos Føtex bager, når jeg giver morgenbrød til kollegaerne.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Handler du ved bageren?

Indlægaf Pax Romana » 23. maj 2018, 07:09

Den lokale bager har ikke særligt godt brød efter min smag.
Handler som regel stort ind en gang om ugen i Bilka. Så køber mest brød der.
Ellers har jeg et stort flot cafeteria på min arbejdsplads hvor jeg kan få lige hvad jeg lyster.
Og Kuffen bager ofte hjemmelavet brød og kager. :savl:
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.

Tilbage til "Mad og drikke"