Næsten slut med danske champignon?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf HerErJeg » 10. maj 2018, 04:53

Den store producent Egehøj på Fyn lukker og slukker.
Jeg tror alle kender de fine bakker med dannebrog på siden. Fremtiden må blive polske produkter, for er der ellers andre som kan forsyne markedet?
https://landbrugsavisen.dk/stort-gartne ... ter-jobbet
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf Wizzze » 10. maj 2018, 05:14

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf Fru Himmelblå » 10. maj 2018, 05:20

Jeg håber sandelig ikke, at de danske forsvinder
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf Daine » 10. maj 2018, 06:12

Jeg kan ikke fordrage champignon, hverken danske eller udenlandske, så jeg kommer ikke til at mangle det :D Men det er synd for medarbejderne, 50 er mange der skal ud at finde nyt i et område hvor ufaglærte ikke er i høj kurs. Jeg håber de får god hjælp til feks omskoling.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf 1234 » 10. maj 2018, 06:16

Daine skrev:Jeg kan ikke fordrage champignon, hverken danske eller udenlandske, så jeg kommer ikke til at mangle det :D Men det er synd for medarbejderne, 50 er mange der skal ud at finde nyt i et område hvor ufaglærte ikke er i høj kurs. Jeg håber de får god hjælp til feks omskoling.

Men tror du ret mange af dem er voksne fastansatte.
Mine søstre arbejdede på et andet sted der dyrkede champignon og der var det mest teenagere og studerende der arbejdede. Kun nogle få fast ansatte.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf Daine » 10. maj 2018, 06:26

1234 skrev:
Daine skrev:Jeg kan ikke fordrage champignon, hverken danske eller udenlandske, så jeg kommer ikke til at mangle det :D Men det er synd for medarbejderne, 50 er mange der skal ud at finde nyt i et område hvor ufaglærte ikke er i høj kurs. Jeg håber de får god hjælp til feks omskoling.

Men tror du ret mange af dem er voksne fastansatte.
Mine søstre arbejdede på et andet sted der dyrkede champignon og der var det mest teenagere og studerende der arbejdede. Kun nogle få fast ansatte.

Jeg ved kun hvad ham fra 3F udtaler i artiklen og der er bare nævnt at de er 50 ansatte og at det er svært for ufaglærte at få arbejde i området. Jeg har ikke kendskab til virksomheden som sådan :) Jeg kunne også forestille mig, at der var (en del?) østeuropæere ansat, det er ihf ikke usædvanligt på gartnerier, og de skal selvfølgelig hjælpes videre.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf fisken80 » 10. maj 2018, 06:28

Daine skrev:Jeg kan ikke fordrage champignon, hverken danske eller udenlandske, så jeg kommer ikke til at mangle det :D Men det er synd for medarbejderne, 50 er mange der skal ud at finde nyt i et område hvor ufaglærte ikke er i høj kurs. Jeg håber de får god hjælp til feks omskoling.


Langt hovedparten er østeuropæere, og de finder sandsynligvis ret nemt et nyt job i landbruget. Det er faktisk værre for byen Veflinge, fordi det betyder, at de flytter væk fra området og dermed mister brugsen en relativt stor del af deres omsætning, fordi de her arbejdere primært har handlet lokalt modsat områdets øvrige beboere, der kun handler småting i deres lokale brugs.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Næsten slut med danske champignon?

Indlægaf IrmaPigen » 11. maj 2018, 06:53

Køb øko. Der er flere danske producenter.
1

Tilbage til "Mad og drikke"