Hvor tit drikker du sodavand?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2018, 08:19

DenBruneMunk skrev:
Fru Sunshine skrev:
billiebean skrev:Jer der drikker meget sodavand, er det så light-udgaven?

Jeg drikker stadig sukkerudgaven. Dels fordi jeg ikke kan med light-smagen, men også fordi det har en præventiv effekt. Jeg ser nærmest en cola som en dessert og det får mig automatisk til at holde igen.

Jeg gør. Jeg kan ikke ret godt lide sukkersodavand, og jeg kan heller ikke tåle det ret godt.
Jeg får dumpning (koldsved, hjertebanken og uendelig træthed) og så kan det jo være lige meget.
For andre hedder det diabetes type 2 :)

Jeg har ikke diabetes, så nej, det gør det ikke.

Engang imellem klæder det folk vanvittig godt, kun at udtale sig om noget, de har forstand på. Det kunne du lære noget af.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf DenBruneMunk » 11. maj 2018, 12:13

Fru Sunshine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Fru Sunshine skrev:
billiebean skrev:Jer der drikker meget sodavand, er det så light-udgaven?

Jeg drikker stadig sukkerudgaven. Dels fordi jeg ikke kan med light-smagen, men også fordi det har en præventiv effekt. Jeg ser nærmest en cola som en dessert og det får mig automatisk til at holde igen.

Jeg gør. Jeg kan ikke ret godt lide sukkersodavand, og jeg kan heller ikke tåle det ret godt.
Jeg får dumpning (koldsved, hjertebanken og uendelig træthed) og så kan det jo være lige meget.
For andre hedder det diabetes type 2 :)

Jeg har ikke diabetes, så nej, det gør det ikke.

Engang imellem klæder det folk vanvittig godt, kun at udtale sig om noget, de har forstand på. Det kunne du lære noget af.

Du har helt ret, for jeg har diabetes og de symptomer, så det kunne klæde dig selv rigtig godt, skulle du ikke tænke lidt over den udtalelse og tænke rigtigt godt over det næste gang du formoder uden at vide.

edit: dumping syndrom? Det er så mavesækken den er gal i. og du skrev fejlagtigt dumpning, som lønslaver er udsat for. Symptomerne er tæt på hinanden, her er det så insulin udskillelsen, og for dig sukkeret i mavesækken, så ikke så nært slægtet.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf Fru Sunshine » 11. maj 2018, 15:43

DenBruneMunk skrev:
Fru Sunshine skrev:
DenBruneMunk skrev:
Fru Sunshine skrev:
billiebean skrev:Jer der drikker meget sodavand, er det så light-udgaven?

Jeg drikker stadig sukkerudgaven. Dels fordi jeg ikke kan med light-smagen, men også fordi det har en præventiv effekt. Jeg ser nærmest en cola som en dessert og det får mig automatisk til at holde igen.

Jeg gør. Jeg kan ikke ret godt lide sukkersodavand, og jeg kan heller ikke tåle det ret godt.
Jeg får dumpning (koldsved, hjertebanken og uendelig træthed) og så kan det jo være lige meget.
For andre hedder det diabetes type 2 :)

Jeg har ikke diabetes, så nej, det gør det ikke.

Engang imellem klæder det folk vanvittig godt, kun at udtale sig om noget, de har forstand på. Det kunne du lære noget af.

Du har helt ret, for jeg har diabetes og de symptomer, så det kunne klæde dig selv rigtig godt, skulle du ikke tænke lidt over den udtalelse og tænke rigtigt godt over det næste gang du formoder uden at vide.

edit: dumping syndrom? Det er så mavesækken den er gal i. og du skrev fejlagtigt dumpning, som lønslaver er udsat for. Symptomerne er tæt på hinanden, her er det så insulin udskillelsen, og for dig sukkeret i mavesækken, så ikke så nært slægtet.

Dumpning, dumping - det er det samme. Er du uenig i det, må du tage dem med kirurgen, medicineren og diætisterne på Mølholm. :rulle:
Desuden er det dig, der udledte noget hen i vejret ævl. Ikke mig.

:wave:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 16:30

kartoffelpizza skrev:Det er lidt sjovt. Jeg er overrasket over hvor mange der drikker juice, vin og kaffe dagligt/hyppigt.

Fordi det også kan være en dårlig vane eller fordi det kommer bag på dig at det er så udbredt/almindeligt?
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf Juki » 11. maj 2018, 23:26

kartoffelpizza skrev:
Juki skrev:
kartoffelpizza skrev:Det er lidt sjovt. Jeg er overrasket over hvor mange der drikker juice, vin og kaffe dagligt/hyppigt.

Fordi det også kan være en dårlig vane eller fordi det kommer bag på dig at det er så udbredt/almindeligt?

Begge dele. Jeg synes det er en lige dårlig vane at drikke juice/vin/mælk/kaffe/andet end vand ofte som at drikke sodavand. Ikke at jeg selv er fri for det :lol: jeg drikker både for meget te og sodavand, men mest vand.

Men også fordi det i min omgangskreds slet ikke er normalt at drikke juice, vin eller kaffe dagligt. Eller ugentligt. Det er jo bare forskelligt :lol:

Ja, men ret sjovt alligevel.

Jeg har drukket sort kaffe siden jeg var omkring 10 år(den var nok ikke gået i dag :lol2:) Den gang var det dog kun noget der hørte sig til i weekenden og godt nok mest bestod af varmt vand :D Men sodavand, juice, kakao, saft og lignende har aldrig været fast inventar i køleskabet.

Rød saft fik vi når der var risengrød på menuen, måske også klatkager. Ellers stod den på vand til aftensmaden. Indtil jeg blev teenager og fik lommepenge eller selv tjente penge(og selv kunne købe min sodavand fx) var det noget sjældent vi fik det. Jeg husker det ikke som om det var fordi vi ikke måtte få alternativer til vand eller mælk oftere. Mere at det ikke var noget vi havde lyst til eller overvejede kunne være en mulighed :gruble:

Det var dog ikke fordi jeg ikke fik sukker, tilsætningsstoffer osv. på andre måder. Der var en lang periode der omkring de 12-14 år hvor jeg drak ret meget slush ice fx :D

Men der er mange af mine venner der drikker sodavand ofte, hvis ikke dagligt. Det kan jeg slet ikke forestille mig at skulle, men så drikker jeg sikkert andre ting de ikke bryder sig om.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4212

Re: Hvor tit drikker du sodavand?

Indlægaf Fræksak » 12. maj 2018, 08:21

Jeg drikker 1-1,5 liter cola zero (dvs. faktisk Lidls udgave af dette) ugentligt. Jeg har ikke drukket sukker-sodavand i mange år og drikker det kun i yderste nødstilfælde; kan slet ikke med den der klistrede, vamle smag man får i munden bagefter.
I perioder lykkes det os at lade være med at købe det, og jeg tror, at det er realistisk, at vi kommer "ned" på 0,5 liter om ugen. Men jeg ELSKER bare sådan et glas kold Zero til min aftensmad eller lørdagsfrokost!
0

Tilbage til "Mad og drikke"