God middag i eller omkring Kbh.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf Aquadorable » 23. mar 2018, 16:06

108 er rigtig godt :) Var der, inden de fik en stjerne - ved ikke, om prisniveauet er gået amok siden.

Eldorado på Christianshavn kan også anbefales. Det samme med Rebel i Store Kongensgade :)
0
K - 12.06.18 :love:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2018, 16:06

JoyNips skrev:
Wizzze skrev:
JoyNips skrev:Hvis jeg havde frit valg, så stod den på Geranium eller Alchemist. Ingen af delene er helt det du efterspørger, men.. det er store madoplevelser og han skal have muldvarpeskindet frem i lyset :-D

Edit: Alchemist et lukket permanent, ser jeg lige. Nå men så Geranium!


#DyreDamer :8:
:lol:

PS NOMA 2.0 er åbnet !
Og BARR, 108 & AMASS også


Han skal kompensere for at have været væk over jul, nytår og Irmas fødselsdag. Jeg synes det er helt fair at han så må hoste op med en riiiiigtig god og dyr middag!


Det er nu kun pga min fødselsdag.

Da han kom hjem i januar lovede han at være hjemme på min fødselsdag. Men så dukkede der så lige en skitur op. Jeg ved han elsker at stå på ski, så det er jo svært at nægte ham det. Og så sagde jeg så, at han til gengæld måtte hoste op med en virkelig god middag, selvom han også har givet mig en ny vinterjakke i fødselsdagsgave. Det syntes han var fair nok, så det blev dealen.

Jeg gider ikke faktisk slet ikke Noma. Jeg kan god lide god mad, men det kan også blive for sært og nytænkende for mig. Og det tror jeg lidt Noma er. Plus jeg ikke gider vente månedsvis på et bord. Nu kommer påsken så, men vi skulle da gerne ud og spise den middag i løbet af april måned.
Senest rettet af IrmaPigen 24. mar 2018, 05:55, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf Krølle » 23. mar 2018, 16:06

Mielcke & Hurtigkarl er vildt lækkert, men jeg synes ikke, deres lokaler er romantiske. Det er meget åbent og højloftet.

Budgettet vil nok skulle fordobles - mener det er 5-6.000 for to, hvis man går all in, men det ER sindssygt godt.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2018, 16:09

Krølle skrev:Mielcke & Hurtigkarl er vildt lækkert, men jeg synes ikke, deres lokaler er romantiske. Det er meget åbent og højloftet.

Budgettet vil nok skulle fordobles - mener det er 5-6.000 for to, hvis man går all in, men det ER sindssygt godt.


Jeg synes lokalerne ser såååå romantiske, alene bare ved at kigge ind udefra.

Måske er det bare det lyse og luftige jeg godt kan lide. Og så synes jeg jo, at Haveselskabets have er vildt romantisk.
Senest rettet af IrmaPigen 23. mar 2018, 16:16, rettet i alt 1 gang.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2018, 16:11

Wizzze skrev:
JoyNips skrev:
Wizzze skrev:
JoyNips skrev:Hvis jeg havde frit valg, så stod den på Geranium eller Alchemist. Ingen af delene er helt det du efterspørger, men.. det er store madoplevelser og han skal have muldvarpeskindet frem i lyset :-D

Edit: Alchemist et lukket permanent, ser jeg lige. Nå men så Geranium!


#DyreDamer :8:


PS NOMA 2.0 er åbnet ! :lol:
Og BARR, 108 & AMASS også


Han skal kompensere for at have været væk over jul, nytår og Irmas fødselsdag. Jeg synes det er helt fair at han så må hoste op med en riiiiigtig god og dyr middag!


Billede


Wizzze, hvordan vidste du, at jeg har total elefant-hukommelse :lol:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2018, 16:14

Krølle skrev:Mielcke & Hurtigkarl er vildt lækkert, men jeg synes ikke, deres lokaler er romantiske. Det er meget åbent og højloftet.

Budgettet vil nok skulle fordobles - mener det er 5-6.000 for to, hvis man går all in, men det ER sindssygt godt.


Juicemenu + mellem antal retter er ca. 1.500kr pr person hvis jeg husker rigtigt. Full blown med alle vine und das ganze molevitten + det løse, så skal man lige donere et organ eller to først :D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf Wizzze » 23. mar 2018, 16:18

IrmaPigen skrev:
Wizzze skrev:
JoyNips skrev:
Wizzze skrev:
JoyNips skrev:Hvis jeg havde frit valg, så stod den på Geranium eller Alchemist. Ingen af delene er helt det du efterspørger, men.. det er store madoplevelser og han skal have muldvarpeskindet frem i lyset :-D

Edit: Alchemist et lukket permanent, ser jeg lige. Nå men så Geranium!


#DyreDamer :8:


PS NOMA 2.0 er åbnet ! :lol:
Og BARR, 108 & AMASS også


Han skal kompensere for at have været væk over jul, nytår og Irmas fødselsdag. Jeg synes det er helt fair at han så må hoste op med en riiiiigtig god og dyr middag!


Billede


Wizzze, hvordan vidste du, at jeg har total elefant-hukommelse :lol:


Lad os sige, at jeg har stiftet erfaring med jeres art før ;)
Dyrekøbte og smertefulde personlige erfaringer :lol:
1
Do as I say! :whip:
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf IrmaPigen » 23. mar 2018, 16:21

Wizzze skrev:
Krølle skrev:Mielcke & Hurtigkarl er vildt lækkert, men jeg synes ikke, deres lokaler er romantiske. Det er meget åbent og højloftet.

Budgettet vil nok skulle fordobles - mener det er 5-6.000 for to, hvis man går all in, men det ER sindssygt godt.


Juicemenu + mellem antal retter er ca. 1.500kr pr person hvis jeg husker rigtigt. Full blown med alle vine und das ganze molevitten + det løse, så skal man lige donere et organ eller to først :D


1100 kr for mad og 600 kr for juice.

7 retter (stor menu) inkl den store vin er 2 x 1100 kr. pr. person.

Kan jeg se på deres hjemmeside.
0
Brugeravatar
Jungletiger
Indlæg: 621
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:54
Kort karma: 66
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 607

Re: God middag i eller omkring Kbh.

Indlægaf Jungletiger » 24. mar 2018, 10:02

Osteria Alfreda (tidligere Osteria Grappolo Blu): https://www.osteria.dk/

Meget hyggeligt sted med rigtig lækker mad og god betjening :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"