Påske

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Påske

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 08:10

Det er jo påske lige om lidt og jeg sidder og tænker lidt på, hvad vi skal have af mad og hygge i påskedagene. Foreløbigt har jeg kun købt en røvfuld påskeslik i Aldi :lol: Hvad planlægger I andre af gode ting og sager til påskedagene?
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Påske

Indlægaf sigge » 12. mar 2018, 08:29

Det er fast tradition i min familie, at min søster og jeg skal hjem til vores forældre og have lammekølle en af dagene i påsken. Vi laver den efter en opskrift i "God mad, let at lave", der hedder lammekølle provencale. Lammekøllen bliver tilberedt ovenpå et fad med kartofler, hvidløg, persille og bouillon. :savl: I år tror jeg, jeg vil lave en bagt cheesecake til eftermiddagskaffe eller dessert (eller begge dele).

Da min morfar stadig levede, var vi ovre at besøge ham en af dagene også og medbragte påskefrokost. Så fik vi altid skidne æg. Det er også en fast påsketing, men ikke noget jeg nogensinde ville lave selv. Så nu, hvor min morfar er død, får jeg ikke det længere.

Ellers hører der selvfølgelig chokoladepåskeæg til. Jeg har brugt 800 kr. på Hotel Chocolats webshop på æg til min familie og lidt til mig selv. :blush:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Påske

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 08:35

sigge skrev:Det er fast tradition i min familie, at min søster og jeg skal hjem til vores forældre og have lammekølle en af dagene i påsken. Vi laver den efter en opskrift i "God mad, let at lave", der hedder lammekølle provencale. Lammekøllen bliver tilberedt ovenpå et fad med kartofler, hvidløg, persille og bouillon. :savl: I år tror jeg, jeg vil lave en bagt cheesecake til eftermiddagskaffe eller dessert (eller begge dele).

Da min morfar stadig levede, var vi ovre at besøge ham en af dagene også og medbragte påskefrokost. Så fik vi altid skidne æg. Det er også en fast påsketing, men ikke noget jeg nogensinde ville lave selv. Så nu, hvor min morfar er død, får jeg ikke det længere.

Ellers hører der selvfølgelig chokoladepåskeæg til. Jeg har brugt 800 kr. på Hotel Chocolats webshop på æg til min familie og lidt til mig selv. :blush:


Til det markerede: :lol: :lol: Så fedt :-D

Jeg gad også godt lave lammekølle en af dagene :savl: Kunne være jeg skulle prøve den opskrift du nævner. Det kræver dog også, jeg falder over en ordentlig kvalitet lammekølle en af dagene.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Påske

Indlægaf Spjaerten » 12. mar 2018, 09:56

Jeg tænker en dag med noget lammekrone.
Og så overvejer jeg gammeldags kylling med skilt sovs og agurkesalat.
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Lone
Indlæg: 1156
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:25
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1005

Re: Påske

Indlægaf Lone » 12. mar 2018, 09:58

Hos både min familie og min kærestes familie kører vi ret traditionel påskefrokost, så dvs. at det vel egentlig lugter lidt af julefrokost, bare uden ris a la mande :-D
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8818

Re: Påske

Indlægaf Skorstenen » 12. mar 2018, 12:34

Vi har desværre besluttet for en hjemme-arbejds-påske, så det kommer vist til at stå på frosne pizzaer :whine:

Ellers plejer vi at holde helt traditionel påskefrokost, det ligner sådan set en julefrokost, bare med flere æg :lol:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21765

Re: Påske

Indlægaf Pandesteg » 12. mar 2018, 12:40

Skorstenen skrev:Vi har desværre besluttet for en hjemme-arbejds-påske, så det kommer vist til at stå på frosne pizzaer :whine:

Ellers plejer vi at holde helt traditionel påskefrokost, det ligner sådan set en julefrokost, bare med flere æg :lol:


Vi skal også have lavet en hel masse på vores nye hus, men synes nu stadig, at der skal være plads til lidt god mad :-D
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8818

Re: Påske

Indlægaf Skorstenen » 12. mar 2018, 12:43

Pandesteg skrev:
Skorstenen skrev:Vi har desværre besluttet for en hjemme-arbejds-påske, så det kommer vist til at stå på frosne pizzaer :whine:

Ellers plejer vi at holde helt traditionel påskefrokost, det ligner sådan set en julefrokost, bare med flere æg :lol:


Vi skal også have lavet en hel masse på vores nye hus, men synes nu stadig, at der skal være plads til lidt god mad :-D


Jeg gør såmænd alt hvad jeg kan for at få vores venner til at invitere os :lol:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Påske

Indlægaf Juki » 12. mar 2018, 12:55

Jeg har ikke planer om noget p.t., men jeg elsker lammekølle så det kunne da godt være man skulle anskaffe sig sådan en :D
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Påske

Indlægaf Tilly » 15. mar 2018, 15:33

Jeg tror måske jeg vil prøve at overtale min mor til at lave “Skidne æg”, det er nok det eneste påskemad jeg har en svaghed for. Har aldrig lavet det selv, men måske jeg skulle prøve :gruble:
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Påske

Indlægaf Daine » 15. mar 2018, 15:50

Der bliver nok kun begrænset påskefrokosttamtam i min familie, jeg plejer som regel at være hjemme en dag hos min forældre hvor min mor laver alt for meget mad :D Men om hun gør det i år ved jeg ikke, hun kan endnu ikke spise lam (eller oksekød) og det er hun lidt træt af. Men altså, en skudefuld tarteletter med hønsekød ville også være virkelig lækkert, måske jeg skulle foreslå hende det :savl:

Derudover regner jeg med selv at købe nogle lammemørbrad og så lave lidt flødekartofler til, sådan en mørbrad passer fint i størrelse til mig :) Æg, rejer, laks, rogn og asparges får jeg alligevel ikke spist, så det dropper jeg. Men Spjaertens ide med gammeldaws kylling var god, den putter jeg lige i tænketanken.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Mad og drikke"