Konfekttråden

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Konfekttråden

Indlægaf Fru Sunshine » 5. dec 2015, 12:01

Er der nogen, der har ern ultimative havregrynskugleopskrift?
Og som vil dele den.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Konfekttråden

Indlægaf superboa » 5. dec 2015, 20:37

Pjeps skrev:Jeg har gemt denne opskrift på ferrerochekugler til afprøvning, men jeg skal desværre ikke jule-smovse i år da jeg er ved at tabe mig :( men næste år :banan:

Nu kan i andre kaste jer over opskriften i stedet for mig

http://www.femina.dk/mad/desserter/hass ... ero-rocher


Dem lavede jeg og en veninde sidste år - de blev ret store, og selvom de smagte godt, blev de bare meget overvældende... (og vi fik vel og mærke det antal som opskriften foreskrev, så det var ikke derfor de blev så store ;) )

I mandags havde jeg konfekt-dag med samme veninde - der blev lavet Mozartkugler, Bounty-kugler, nougat-kapsler og sukkerfrimarzipan overtrukket med chokolade. Jeg har planer om også at få lavet Baileys-kugler og få bagt specier med chokolade :)
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Konfekttråden

Indlægaf Lykke » 6. dec 2015, 16:29

Jeg har lavet dadel med mandel i og overtrukket med chokolade, marcipan med pistacie og marcipan med Cointreau
I dag har jeg så fået lavet hvide trøfler med portvin, dadel fyldt med mørk trøffelmasse og overtrukket med chokolade. Og den helt klassiske med marcipan og nougat.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
MissBailey
Indlæg: 687
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:08
Kort karma: 40
Likede indlæg: 656

Re: Konfekttråden

Indlægaf MissBailey » 6. dec 2015, 18:48

Jeg har planer om at lave fudge (x 3 med hhv. mørk chokolade, havsalt og en alm.), bounty og cornflakesknas :savl:
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Konfekttråden

Indlægaf 2SHY » 20. dec 2015, 20:30

Jeg ender nok med at forsøge mig med at lave et kæmpe marcipanbrød. Det lavede min morfar altid til os, og jeg tror han ville være ked af hvis jeg ikke overtog, nu han ikke er her længere

Jeg overvejer at prøve at lave nogle små kugler med noget revet appelsinskal æltet ind i marcipanen og så overtrække det med chokolade af en eller anden art. Måske også nogle bailey kugler? :gruble:

Det er ikke noget vi har lavet noget af før men vi har ret meget marcipan liggende efter min morfar og ja... Jeg tror han synes det ville være godt at det blev brugt på den måde
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Konfekttråden

Indlægaf sigge » 21. dec 2015, 07:59

Jeg fik lavet konfekt i weekenden: Fyldt chokolade med chokoladeganache med rom & rosiner hhv. hindbærtrøffelfyld, bountykugler, pebermyntelinser og hasselnøddeknas (en ny opskrift fra Odense Marcipan, som jeg fik lyst til at afprøve). Der mangler at blive lavet marcipanroulade, men den overlader jeg til min søster, der har fri på onsdag, da hun er meget bedre end mig til at rulle marcipanen ensartet ud.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Konfekttråden

Indlægaf 2SHY » 21. dec 2015, 15:29

Så blev jeg færdig :)

Marcipankugler med appelsin
Baileyskugler
Kæmpe marcipanroulader - en med nougat og en med pistaciemasse

Jeg tror den med pistacien bliver noget værre smatværk at skære af men jeg synes det var et forsøg værd
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Mad og drikke"