Veganer testen

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Veganer testen

Indlægaf billiebean » 2. mar 2018, 08:56

7/8. Her var det også miso, der spændte ben. Men det er vel mere en test på, om man ved nogle generelle ting om ernæring end om man skal være veganer.
Ville dog på ingen måde undvære mejeriprodukter, æg og fisk. Så hvis der skulle navn på, skulle jeg nok være pescetar.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Veganer testen

Indlægaf Ally » 2. mar 2018, 09:13

6 rigtige ud af 8, men jeg bliver nu aldrig veganer. En dag eller to uden kød er fint, men ikke hele ugen. Det elsker jeg kød, mælk, æg m.m. for højt til.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1426
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4869

Re: Veganer testen

Indlægaf Patience » 2. mar 2018, 09:13

jeg fik 8/8 og jeg må indrømme, at jeg tænkte at det var nærmest fjollet nemme spørgsmål - men det kan jeg jo så se det ikke er for alle.
Jeg interesserer mig meget for madlavning, så selvom jeg ikke er veganer, så ved jeg åbenbart noget om det alligevel. Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg kunne trives som veganer, men jeg synes der er delelementer fra den livsstil og måde at lave mad på som jeg bruger i mit eget køkken.
2
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Veganer testen

Indlægaf Bimmerdyret » 2. mar 2018, 09:29

Wizzze skrev:Må du være med i klubben, eller er du dømt til at fortsætte med bøfferne? :D



Jeg nægter :lol:

Faktisk ikke fordi jeg ikke kan leve uden kød, men moralsk, så mener jeg ikke at jeg som evt veganer kan retfærdiggøre kun at bruge minimale dele af et dyr og så smide resten væk.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Veganer testen

Indlægaf kidkomb » 2. mar 2018, 09:34

7/8 jeg faldt også i misoen.
Jeg tror aldrig jeg bliver veganer. Eller vegetar.
Til gengæld kunne jeg godt gå hen og blive fattig hvis der kom gang i kødproduktion med BÅDE humane leveforhold OG human slagtning. Humant det hele tak!
Det ville jeg virkelig gerne kunne købe.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Veganer testen

Indlægaf Stitch » 2. mar 2018, 11:05

Bimmerdyret skrev:
Wizzze skrev:Må du være med i klubben, eller er du dømt til at fortsætte med bøfferne? :D



Jeg nægter :lol:

Faktisk ikke fordi jeg ikke kan leve uden kød, men moralsk, så mener jeg ikke at jeg som evt veganer kan retfærdiggøre kun at bruge minimale dele af et dyr og så smide resten væk.


Men de bruger jo slet ikke dyret? En "ægte" veganer bruger hverken tøj eller madvarer fra dyr.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Veganer testen

Indlægaf Stitch » 2. mar 2018, 11:06

Patience skrev:jeg fik 8/8 og jeg må indrømme, at jeg tænkte at det var nærmest fjollet nemme spørgsmål - men det kan jeg jo så se det ikke er for alle.
Jeg interesserer mig meget for madlavning, så selvom jeg ikke er veganer, så ved jeg åbenbart noget om det alligevel. Jeg har svært ved at forestille mig, at jeg kunne trives som veganer, men jeg synes der er delelementer fra den livsstil og måde at lave mad på som jeg bruger i mit eget køkken.


Jeg tænkte det samme. At jeg vidste svarene, fordi jeg er et logisk tænkende menneske. Ikke fordi jeg kunne være veganer. :forvirret:
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Veganer testen

Indlægaf Tata » 2. mar 2018, 17:44

Jeg fik 8/8, synes det er almen viden. Jeg kunne sagtens leve som veganer, det ville jeg faktisk gerne, men som to i en husstand, hvor den ene ikke er så begejstret for ideen og elsker kød, så bliver det kun til 50/50 indtil videre. Min kæreste er helt klart varmet op for idéen efter han har opdaget, at masser af ting kan laves lige så godt vegansk, har fx. lige bagt veganske kanelstænger :dåne: .
1
Timian :lun:
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Veganer testen

Indlægaf Chachacha » 2. mar 2018, 17:59

7/8. Jeg spiser vegetarisk, men har meget svært ved at se mig selv undvære æg, mayo, youghurt og den slags.

Til gengæld ville jeg gerne forsøge mig med noget andet end komælk, men jeg elsker bare kold minimælk ovenpå mine havregryn hver morgen :lun: Nogen der har gode alternativer?
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Veganer testen

Indlægaf Pyjamas » 2. mar 2018, 18:17

8/8, de fleste af spørgsmålene er i min øjne almen viden. Jeg bliver dog aldrig veganer.
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Veganer testen

Indlægaf landsbytossen » 2. mar 2018, 18:17

Jeg griner, hver gang en veganer siger, h*n ikke spiser kød. Hvordan undgår de frugtkød ?

Testen var 6/8. Jeg kommer aldrig til at spise efter fanatiske regler.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Veganer testen

Indlægaf Viskelæder » 2. mar 2018, 18:18

8/8. Jeg er vegetar :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Veganer testen

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. mar 2018, 18:35

7/8
Jeg synes, det sidste spørgsmål og svar var noget vrøvl.

Jeg ville faktisk gerne leve vegansk, men min fordøjelse tillader det desværre ikke. Dels bliver jeg dårlig af stort set alle de ting, som skal mætte i en sådan diæt og give proteiner, dels er kød omvendt den eneste fødevaregruppe, som jeg ikke har restriktioner indenfor. Det betyder ikke, at jeg spiser store mængder kød; min kost ville bare blive mærkbart mere ensrettet, hvis jeg skulle fjerne al kød (og æg), og den er i forvejen fattig på råvare-variation.
0
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Veganer testen

Indlægaf Lykke » 2. mar 2018, 18:54

Testen var sådan en - det er faktisk ikke forkert, men Jesper Volmer mener at lige det her er det rigtige, eller i hvert fald det som han gjorde i programmet.

Jeg bliver ikke en med et prædikat på hvad jeg spiser. Jeg spiser bare mad.
Barnet spiser noget yoghurt, vi bruger mælk i kaffen, smør på brød og til at bage med, og æg hist og her.
Vi spiser kød i mindre mængde, eller måltider helt uden, og så køber vi økologisk.

Her til aften fik vi pizza, og de bedste i min verden, er en med kartoffel, en med løg og en med broccoli.
Barnet får sin med skinke.
2
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Veganer testen

Indlægaf milisa » 2. mar 2018, 19:03

Lykke skrev:Testen var sådan en - det er faktisk ikke forkert, men Jesper Volmer mener at lige det her er det rigtige, eller i hvert fald det som han gjorde i programmet.


Jeg gav op efter miso/soya/teriyaki spørgsmålet. Før det blev jeg mæh over at blive dikteret, at varme er den bedste måde at få smag ud af grøntsager - IMO kommer det dælme an på situationen! Dernæst, at miso er den bedste umamigiver? Det er da en smagssag!
2
Tally-ho

Tilbage til "Mad og drikke"