Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf musling » 20. jun 2018, 19:44

Jeg har tidligere købt nogle "Rösti" med sweet potato and beans fra Daloon, men nu kan jeg ikke finde dem.
Jeg har prøvet at google og kigge på deres hjemmeside.
Det er en æske, lysebrun vist, og der er 6 stk i.

Er der nogen, der kender dem og kan fortælle mig, hvor jeg kan få fat i dem? Eller er de mon udgået?
De smager vildt godt!
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Fillie » 21. jun 2018, 14:07

Ved I, hvor man kan prøve McDonald’s vegetarburger i Københavnsområdet? De vil ikke kendes ved den i Gladsaxe. :sur:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Fillie » 24. jun 2018, 19:55

Alkaia skrev:
Fillie skrev:Ved I, hvor man kan prøve McDonald’s vegetarburger i Københavnsområdet? De vil ikke kendes ved den i Gladsaxe. :sur:


Var det ikke en forsøgsordning i vinters? Tror kun at du finder en på Burger King og diverse cafeer.


Jeg kan kun huske, jeg så en reklame på et tidspunkt og tænkte, det var smart, hvis jeg skulle spise på McDonald’s på et tidspunkt. :wacko:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Anigav » 24. jun 2018, 20:39

Fillie skrev:
Alkaia skrev:
Fillie skrev:Ved I, hvor man kan prøve McDonald’s vegetarburger i Københavnsområdet? De vil ikke kendes ved den i Gladsaxe. :sur:


Var det ikke en forsøgsordning i vinters? Tror kun at du finder en på Burger King og diverse cafeer.


Jeg kan kun huske, jeg så en reklame på et tidspunkt og tænkte, det var smart, hvis jeg skulle spise på McDonald’s på et tidspunkt. :wacko:


McDonald’s i Aalborg har stadig vegetarburgeren, ikke at det er københavnsområdet, men den er i hvert fald ikke udgået alle steder, så den burde ikke være helt umulig at finde.

Jeg synes den er betydelig bedre end Burger Kings vegetarburger. Her i Aalborg sælger de den bare ikke om natten, hvor jeg jo oftest har lyst til den :rulle:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf kidkomb » 27. jun 2018, 10:48

Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Lykke » 27. jun 2018, 10:49

kidkomb skrev:Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(


Den har virkelig heller ikke fået gode anmeldelser.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf kidkomb » 27. jun 2018, 10:52

Lykke skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(


Den har virkelig heller ikke fået gode anmeldelser.

Det er ærgerligt, men jeg håber at de vil forsøge igen, for jeg tror egentlig at mandelmælkskoldskål godt kan blive lækkert. De har bare ikke ramt rigtigt denne gang.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Buffy » 27. jun 2018, 12:09

kidkomb skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(


Den har virkelig heller ikke fået gode anmeldelser.

Det er ærgerligt, men jeg håber at de vil forsøge igen, for jeg tror egentlig at mandelmælkskoldskål godt kan blive lækkert. De har bare ikke ramt rigtigt denne gang.


Den er forfærdelig, jeg troede lige, jeg kunne få koldskål uden sureopstød, men det har intet med koldskål at gøre :tie:
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf LadyFox » 27. jun 2018, 12:46

Buffy skrev:
kidkomb skrev:
Lykke skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige smagt den nye koldskål lavet på mandelmælk fra Naturli' og uuiiih den er ikke dejlig i min mund *brrrr*
Den har samme "kridtede" feeling som veganer Bailey's og den er for sur.
Den ryger direkte ud igen :(


Den har virkelig heller ikke fået gode anmeldelser.

Det er ærgerligt, men jeg håber at de vil forsøge igen, for jeg tror egentlig at mandelmælkskoldskål godt kan blive lækkert. De har bare ikke ramt rigtigt denne gang.


Den er forfærdelig, jeg troede lige, jeg kunne få koldskål uden sureopstød, men det har intet med koldskål at gøre :tie:

Tak for anmeldelserne, jeg havde overvejet at prøve den - det er jeg glad for at vide at jeg ikke behøver.
2
...
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2018, 19:55

Det er ikke koldskål, men alpro soyayoghurt med vanilje synes jeg smager lidt henaf koldskål. Eller også har jeg bare glemt hvordan koldskål smager fordi jeg ammer og har en baby der kaster op hvis jeg spiser yoghurt, koldskål og lignende. Men den der alpro tager det værste af trangen. Om ikke andet er jeg sikker på man kan spice den op, måske med lidt citron, og den vej komme helt i mål med koldskålssmagen.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf godtnavn » 29. jun 2018, 20:59

Alkaia skrev:
godtnavn skrev:Det er ikke koldskål, men alpro soyayoghurt med vanilje synes jeg smager lidt henaf koldskål. Eller også har jeg bare glemt hvordan koldskål smager fordi jeg ammer og har en baby der kaster op hvis jeg spiser yoghurt, koldskål og lignende. Men den der alpro tager det værste af trangen. Om ikke andet er jeg sikker på man kan spice den op, måske med lidt citron, og den vej komme helt i mål med koldskålssmagen.

Prøv at bland vanille sojamælk med Alpros lemon-lime yogurt. Det er en ret god erstatning for koldskål.


Min datter har i dag spist yoghurt natural uden at kaste op, så jeg tror der er håb forude og jeg kan spise koldskål igen, men nu trapper vi lige langsomt op, men umiddelbart lader det til at hendes mave nu kan klarer det. Hele sidste sommer var uden koldskål, jeg håber snart jeg kan!
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Viskelæder » 2. jul 2018, 09:07

Jeg syntes faktisk den der vegetarburger fra McD var rigtig god. Jeg fik den et par gange. Ærgerligt hvis den er væk igen.
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Fillie » 3. jul 2018, 12:25

Viskelæder skrev:Jeg syntes faktisk den der vegetarburger fra McD var rigtig god. Jeg fik den et par gange. Ærgerligt hvis den er væk igen.


Den kan fås i Mileparken i Herlev. Den var i hvert fald på menuskiltet i torsdags, hvor jeg hentede en røvfuld cheeseburgere til min mand. :banan:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Persnikedy » 6. jul 2018, 13:48

Der kommer snart vegetar hotdogs i Ikea

https://ekstrabladet.dk/nationen/kaempe ... il/7225924
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Den kødfrie tråd: Vegetarisk og vegansk mad

Indlægaf Mangoness » 6. jul 2018, 14:09

Persnikedy skrev:Der kommer snart vegetar hotdogs i Ikea

https://ekstrabladet.dk/nationen/kaempe ... il/7225924


"Til jer som protesterer, I behøver ikke æde det." :lol:
2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Mad og drikke"