Discount alternativer til mærkevare-produkter

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Juki » 11. mar 2018, 22:45

Studsgaard skrev:
Juki skrev:
vibbsen skrev:Vores katte gnasker med største fornøjelse Netto's discount kattemad i sig. Og når man ser det der kommer ud af posen. Ja, så ligner det altså fuldstændig det som kommer ud af Kitekat posen som er væsentlig dyrere.

Min bror arbejdede på et tidspunkt et sted hvor man bl.a. pakkede fuglefrø. I ved dem som man lægger ud på fuglebrættet...Og kunne her berette at forskellen på discountfuglefrøene og de dyre "luksus" fuglefrø, var posen. Her var "SOLSIKKEFRØ" fremhævet på den dyre version og havde en % angivelse....Indholdet og sammensætningen var fuldstændig det samme... Prisen var cirka det dobbelte....Det grinede vi meget af. De havde også sådan noget meget fint "Dyrlægens hundemad" som en af de stores supermarkedskæder solgte. Side om side med "Vovse favorit" som kostede langt mindre.......Prøv og gætte forskellen ? Emballagen og så var der byttet lidt rundt på opstillingen af varedeklarationen...

Jeg bager af og til kager som jeg smører op med flødeostecreme....Her foretrækker jeg faktisk at arbejde med Lidls model til 7 kroner frem for Buko's til 15 kroner.....Det kan dog hænge sammen med at det nærmest gør fysisk ondt på mig at bruge for 60 kroner flødeost når jeg kan nøjes med at bruge 28.

Til gengæld så påstod hr.vibbsen en gang at Budget Leverpostej havde samme indhold som Stryhns.....Han fik lov til at æde hele bakken alene. Mens han gentog " Budgetleverpostej er IKKE det samme som stryhns. Budget Leverpostej er ikke de samme som stryhns"

Jeg tror ikke det er en hemmelighed, men nu ved jeg ikke hvor mange år tilbage i tiden vi er :D

Der har været mange sager og råd om at kigge på producenten bag. Nogle gange er det "rester" der sælges billigt og blandes/fortyndes med det reelle produkt. Andre gange er det reelt set bare emballagen og navnet man betaler ekstra for.

Der var også engang noget fremme med at der kom økologisk mælk i kartonerne til det almindelige. Jeg kan ikke huske omstændighederne, men det har nok været noget med at det økologiske mælk ikke kunne sælges og derfor ville gå til spilde. Det er måske 10 år siden og dengang økologisk mælk var virkelig dyrt og ikke så efterspurgt.

Det med mælken var rigtigt nok. Engang blev der nogle
steder produceret mere øko end der kunne sælges. Så det overskydende blev blande med det andet.

Men det lyder ikke til det sker mere. Mange flere handler økologisk. (Min svigerfar henter mælk ved bønderne, så han er opdateret på det område :)

Godt at få bekræftet at det ikke er mig der huskede helt galt :D

Jeg drikker ikke mælk så jeg har ikke rigtig nogen fornemmelse af om det stadig er udbredt og i så fald i hvor stort et omfang.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Sangius » 12. mar 2018, 06:25

Lux kattemas fra Aldi skulle, i følge min kattefikserede svigerinde, være den bedste vådfoder til katte, med det højeste indhold af kød.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf PaleSeptember » 12. mar 2018, 07:26

Sangius skrev:Lux kattemas fra Aldi skulle, i følge min kattefikserede svigerinde, være den bedste vådfoder til katte, med det højeste indhold af kød.


Vi bruger Topic fra Aldi (er der noget, der hedder Lux stadig?). Det er udmærket vådfoder til prisen, og vores katte kan godt lide det, men jeg ville aldrig fodre primært med foder fra et supermarked. Vores får Royal Canin tørfoder, som deres primære foder, så vådfoderet behøver ikke være af så høj kvalitet.
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf Sangius » 12. mar 2018, 07:30

PaleSeptember skrev:
Sangius skrev:Lux kattemas fra Aldi skulle, i følge min kattefikserede svigerinde, være den bedste vådfoder til katte, med det højeste indhold af kød.


Vi bruger Topic fra Aldi (er der noget, der hedder Lux stadig?). Det er udmærket vådfoder til prisen, og vores katte kan godt lide det, men jeg ville aldrig fodre primært med foder fra et supermarked. Vores får Royal Canin tørfoder, som deres primære foder, så vådfoderet behøver ikke være af så høj kvalitet.


Vådfoder er vist heller ikke beregnet til at skulle være den eneste mad man giver, tænker jeg.

Og ved ikke om det har skiftet navn, har ikke kat eller går i Aldi.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11591
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18649

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf PaleSeptember » 12. mar 2018, 07:32

Sangius skrev:
PaleSeptember skrev:
Sangius skrev:Lux kattemas fra Aldi skulle, i følge min kattefikserede svigerinde, være den bedste vådfoder til katte, med det højeste indhold af kød.


Vi bruger Topic fra Aldi (er der noget, der hedder Lux stadig?). Det er udmærket vådfoder til prisen, og vores katte kan godt lide det, men jeg ville aldrig fodre primært med foder fra et supermarked. Vores får Royal Canin tørfoder, som deres primære foder, så vådfoderet behøver ikke være af så høj kvalitet.


Vådfoder er vist heller ikke beregnet til at skulle være den eneste mad man giver, tænker jeg.

Og ved ikke om det har skiftet navn, har ikke kat eller går i Aldi.


Det kan man sagtens, hvis det er et fuldfoder.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf vibbsen » 12. mar 2018, 13:33

Sangius skrev:
PaleSeptember skrev:
Sangius skrev:Lux kattemas fra Aldi skulle, i følge min kattefikserede svigerinde, være den bedste vådfoder til katte, med det højeste indhold af kød.


Vi bruger Topic fra Aldi (er der noget, der hedder Lux stadig?). Det er udmærket vådfoder til prisen, og vores katte kan godt lide det, men jeg ville aldrig fodre primært med foder fra et supermarked. Vores får Royal Canin tørfoder, som deres primære foder, så vådfoderet behøver ikke være af så høj kvalitet.


Vådfoder er vist heller ikke beregnet til at skulle være den eneste mad man giver, tænker jeg.

Og ved ikke om det har skiftet navn, har ikke kat eller går i Aldi.


Det har vores katte vist ikke læst nogen steder....De INSISTERER på at vådfoder er primær mad og tørkost er straffemad som man kun får såfremt ens mennesker er usædvanlig ondskabsfulde og hader deres katte....

Så de får vådkost som primær foderkilde og har så adgang til tørkost hvis ikke de synes at den mængde som er anbefalet af producenten som fuldfoder....De sidste synes de er noget værre svineri....Hvad fanden ved producenter af kattemad om hvor sulten man rent faktisk kan blive af at ligge og sove hele dagen i sin kattekurv ? :-D

Nu er det også et par efterhånden halvgamle pelshandsker ...Vores hunkat har noget med tænderne og det kniber hende at spise nok tørkost nærmest uanset hvad for et mærket vi giver hende....Så vi giver dem det som giver os mest fred. Og det er så vådfoder....
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Discount alternativer til mærkevare-produkter

Indlægaf differentdaydifferentperson » 12. mar 2018, 13:36

vibbsen skrev:Vores katte gnasker med største fornøjelse Netto's discount kattemad i sig. Og når man ser det der kommer ud af posen. Ja, så ligner det altså fuldstændig det som kommer ud af Kitekat posen som er væsentlig dyrere.

Min bror arbejdede på et tidspunkt et sted hvor man bl.a. pakkede fuglefrø. I ved dem som man lægger ud på fuglebrættet...Og kunne her berette at forskellen på discountfuglefrøene og de dyre "luksus" fuglefrø, var posen. Her var "SOLSIKKEFRØ" fremhævet på den dyre version og havde en % angivelse....Indholdet og sammensætningen var fuldstændig det samme... Prisen var cirka det dobbelte....Det grinede vi meget af. De havde også sådan noget meget fint "Dyrlægens hundemad" som en af de stores supermarkedskæder solgte. Side om side med "Vovse favorit" som kostede langt mindre.......Prøv og gætte forskellen ? Emballagen og så var der byttet lidt rundt på opstillingen af varedeklarationen...

Jeg bager af og til kager som jeg smører op med flødeostecreme....Her foretrækker jeg faktisk at arbejde med Lidls model til 7 kroner frem for Buko's til 15 kroner.....Det kan dog hænge sammen med at det nærmest gør fysisk ondt på mig at bruge for 60 kroner flødeost når jeg kan nøjes med at bruge 28.

Til gengæld så påstod hr.vibbsen en gang at Budget Leverpostej havde samme indhold som Stryhns.....Han fik lov til at æde hele bakken alene. Mens han gentog " Budgetleverpostej er IKKE det samme som stryhns. Budget Leverpostej er ikke de samme som stryhns"



Hvilken rækkefølge indholdet/ingredienserne står i betyder meget (i følge mig) for det der står først, er altid det er mest af i. :)
Fx. kan man købe nogle fiskefrikadeller med præcis de samme ingredienser, men i den ene pakke står "torsk" som det første, dvs. at det er torsk der er mest af i. I den anden pakke står der "vand" og dernæst "mel" først og som noget af de sidste torsk. Så selvom selve indholdet er det samme, så kan mængden af de forskellige ting have stor betydning for kvaliteten.
3

Tilbage til "Mad og drikke"