Børnefødselsdag

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Børnefødselsdag

Indlægaf Debra1 » 6. feb 2018, 19:02

Vi skal fejre mine pigers fødselsdag og bliver i alt 9 børn og 6 voksne. Fødselsdagen fejres i et legeland ( :nerve: ), og maden skal derfor nemt kunne spises uden at grise alt for meget eller kræve bestik. Jeg har planlagt at lave pizzasnegle, pølsehorn og butterdejssnegle med rejer og frisk ost. Der er desuden forskellig frugt og gnavegrønt samt en kagekone.

Har I andre forslag til, hvad menuen kunne være?
0
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Børnefødselsdag

Indlægaf didaa » 6. feb 2018, 19:11

Det lyder da helt fint. Hvad synes du der mangler?
0
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Børnefødselsdag

Indlægaf Debra1 » 6. feb 2018, 19:16

didaa skrev:Det lyder da helt fint. Hvad synes du der mangler?


Måske noget til de voksne, som ikke er så børnefødselsdagsagtig, selv om det selvfølgelig er en børnefødselsdag.
0
didaa
Indlæg: 1698
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2333

Re: Børnefødselsdag

Indlægaf didaa » 6. feb 2018, 19:21

Debra1 skrev:
didaa skrev:Det lyder da helt fint. Hvad synes du der mangler?


Måske noget til de voksne, som ikke er så børnefødselsdagsagtig, selv om det selvfølgelig er en børnefødselsdag.


Ok, men det ville jeg som voksen slet ikke forvente til en fødselsdag der holdes i et legeland. Måske en kop kaffe eller 2 dog :D

Hvis du ikke vil have bare nogle få sæt plastikbestik med, så synes jeg det begrænser det, og så ville jeg bare servere det samme til alle. Men når der nu er ret meget brød, så ville en solid salat på grove grøntsager være rart for mig. Dog ikke som fingermad.
1
Debra1
Indlæg: 391
Tilmeldt: 13. dec 2015, 08:04
Kort karma: 17
Likede indlæg: 334

Re: Børnefødselsdag

Indlægaf Debra1 » 6. feb 2018, 19:29

didaa skrev:
Debra1 skrev:
didaa skrev:Det lyder da helt fint. Hvad synes du der mangler?


Måske noget til de voksne, som ikke er så børnefødselsdagsagtig, selv om det selvfølgelig er en børnefødselsdag.


Ok, men det ville jeg som voksen slet ikke forvente til en fødselsdag der holdes i et legeland. Måske en kop kaffe eller 2 dog :D

Hvis du ikke vil have bare nogle få sæt plastikbestik med, så synes jeg det begrænser det, og så ville jeg bare servere det samme til alle. Men når der nu er ret meget brød, så ville en solid salat på grove grøntsager være rart for mig. Dog ikke som fingermad.


Jeg kan selvfølgelig tage noget engangsservice med, så der er mulighed for at servere salat. Jeg synes nemlig også, at det bliver lidt tungt med alt det brød.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Børnefødselsdag

Indlægaf Lykke » 6. feb 2018, 20:46

https://www.dr.dk/mad/opskrift/thailand ... d-svinekod

En lækker ost i stænger
Lækre sprøde vindruer

Men jeg ville nu også synes at det børnene fik var helt fjong for mig!
1

Tilbage til "Mad og drikke"