Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.

Hvad er en rigtig fastelavnsbolle?

En wienerbrødsbolle med flødeskum og evt syltetøj & glasur på toppen.
38
29%
En sød "bolledejs" bolle med creme inden i og glasur på toppen.
83
64%
Fastelavnsfisk
8
6%
 
Afgivne stemmer: 129
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf LaMariposa » 5. feb 2018, 11:49

billiebean skrev:
Spjaerten skrev:Rundede lige Lagkagehuset :savl:


Sådan en har jeg lige sat til livs (schyy, nogle gange spiser jeg også havregryn til morgenmad f.eks. :jule: ).
Men her vil jeg så godt lige komme med en advarsel til gærbolle/creme-elskern! For nok ser den uskyldig og indbydende ud - enkel, med lidt glasur, gemmende på en sød og blød hemmelighed. Tror man! Men tag jer i agt! Det var til min store overraskelse ikke en lækker, blød creme mine smagsløg mødte i første bid, men derimod en blanding af remonce og chokolade! Øv! Skuffet for 18 kr.


Hvad sker der for, at der skal chokolade i?? Det var der også i den fra Emmerys, selvom det ifølge ekspedienten var mange, der spurgte efter dem med creme. Og jeg måtte i øvrigt bøde 24 kr :shock:
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Spjaerten » 5. feb 2018, 12:06

LaMariposa skrev:
billiebean skrev:
Spjaerten skrev:Rundede lige Lagkagehuset :savl:


Sådan en har jeg lige sat til livs (schyy, nogle gange spiser jeg også havregryn til morgenmad f.eks. :jule: ).
Men her vil jeg så godt lige komme med en advarsel til gærbolle/creme-elskern! For nok ser den uskyldig og indbydende ud - enkel, med lidt glasur, gemmende på en sød og blød hemmelighed. Tror man! Men tag jer i agt! Det var til min store overraskelse ikke en lækker, blød creme mine smagsløg mødte i første bid, men derimod en blanding af remonce og chokolade! Øv! Skuffet for 18 kr.


Hvad sker der for, at der skal chokolade i?? Det var der også i den fra Emmerys, selvom det ifølge ekspedienten var mange, der spurgte efter dem med creme. Og jeg måtte i øvrigt bøde 24 kr :shock:


Jeg er ikke så god til bagt creme. Derfor jeg er fan af remonce & chokolade.
Ville allerhelst ha en gammeldags med syltetøj men de er svære at finde.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf sigge » 5. feb 2018, 14:02

Spjaerten skrev:
Jeg er ikke så god til bagt creme. Derfor jeg er fan af remonce & chokolade.
Ville allerhelst ha en gammeldags med syltetøj men de er svære at finde.


I min lokale SuperBrugs har de gærdejsboller med hindbærsyltetøj i og hvid glasur på toppen. Det er altid dem, der er tilbage, mens de gode med creme er udsolgt. :(
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Guilded_Lily » 6. feb 2018, 11:04

Mavis skrev:Jeg kan bedst lide de der wienerbrødsnogle med flødeskum og syltetøj mellem to lag, men jeg elsker også mad der er"fedt med fedt på", som mange andre beskriver at de får kvalme af. De virker bare mere "festlige" på mig, og jeg synes næsten altid der er for lidt creme i gærbolle-versionen. Men de andre kan også være rigtig gode.

Jeg synes de tristeste er dem der, der bare er en spandauger, de "åbne" weinerbrødsting med en klat i midten.


Smut ned i Brugsen og køb en hedevig! Lidt lokalt :-D
0
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Tricolette » 6. feb 2018, 11:44

Ih altså!

Nu er jeg jo bare NØD til at tage til Aalborg her i ugen, bare for at hente fastelavnsboller hos Penny Lane - gærdejsboller med masser af marcipan og glasur :savl:

PS - hvad er fastelavnsfisk? :gruble:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf HappyPaww » 6. feb 2018, 13:21

Jeg griner altså lidt af alle jer der spørger til fastelavnsfisk :lol: :kys:

Der kunne også have stået lyserød rumgorilla ;) Det er ikke noget det eksisterer som sådan :D
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf differentdaydifferentperson » 6. feb 2018, 13:54

HappyPaww skrev:Jeg griner altså lidt af alle jer der spørger til fastelavnsfisk :lol: :kys:

Der kunne også have stået lyserød rumgorilla ;) Det er ikke noget det eksisterer som sådan :D



Haha, jeg har siddet og googlet det fordi jeg troede det var en kage jeg aldrig havde hørt om :D
2
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Lys » 6. feb 2018, 15:08

HappyPaww skrev:Jeg griner altså lidt af alle jer der spørger til fastelavnsfisk :lol: :kys:

Der kunne også have stået lyserød rumgorilla ;) Det er ikke noget det eksisterer som sådan :D


Der er sgu da sådan nogle andre wienerbrødsdimser der hedder æblefisk eller noget i den stil?

Anyway, jeg forestillede mig altså ikke, at man kunne stille dette spørgsmål uden at inkludere de der alm flade wienerbrødsdimser a la spandauere (bl.a.), så det måtte betyde noget, tænkte jeg.
0
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Skinkehunden » 6. feb 2018, 17:09

Som Happy skriver, er fastelavnsfisk bare en anden måde at skrive fisk/pas/ved ikke på :kys:
1
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Tricolette » 7. feb 2018, 09:43

differentdaydifferentperson skrev:
HappyPaww skrev:Jeg griner altså lidt af alle jer der spørger til fastelavnsfisk :lol: :kys:

Der kunne også have stået lyserød rumgorilla ;) Det er ikke noget det eksisterer som sådan :D



Haha, jeg har siddet og googlet det fordi jeg troede det var en kage jeg aldrig havde hørt om :D


Du er ikke alene :fløjt:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf sigge » 7. feb 2018, 10:30

Nu stopper det! If it ain't broken, don't fix it.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf HappyPaww » 7. feb 2018, 10:37

^ Bilkas tip til fastelavnsboller er en almindelig bolledej hvor man så propper en dumle, en bunke M&Ms eller anden slik i :whine:
2
Brugeravatar
Kilix
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 16. nov 2016, 22:36
Kort karma: 205
Likede indlæg: 2922

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Kilix » 7. feb 2018, 20:06

Min mor lavede fastelavnsboller af vandbakkelse boller skaaret op, en klat hindbaer syltetoej i bunden, creme omkring syltetoejet, floedeskum ovenpaa, top-laag paa, og saa et drys flormelis. Uhhmmmm....

Men nu er mor her jo ligesom ikke til at lave dem, saa jeg foretraekker gaerdejsboller med creme! Der skal helst ikke glasur paa :P
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Studsgaard » 7. feb 2018, 22:10

Mavis skrev:Jeg kan bedst lide de der wienerbrødsnogle med flødeskum og syltetøj mellem to lag, men jeg elsker også mad der er "fedt med fedt på", som mange andre beskriver at de får kvalme af. De virker bare mere "festlige" på mig, og jeg synes næsten altid der er for lidt creme i gærbolle-versionen. Men de andre kan også være rigtig gode.

Jeg synes de tristeste er dem der, der bare er en spandauger, de "åbne" weinerbrødsting med en klat i midten.

Edit: Ups, har svaret. Men det her svar er bedre :D

Hvis du gerne vil prøve en god gærdejsbolle med meget creme i skal du prøve dem her.
De er tosse gode. :savl:
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Fastelavnsbolle-tråden. Hvilken en er den rigtige slags?

Indlægaf Lykke » 8. feb 2018, 08:17

Da jeg i tirsdags var inde i byen, og havde lyst til en fastelavnsbolle til hjemturen blev jeg godt nok skuffet. I Brugsen var der kun dem med hindbær tilbage, i 7/11 skulle de have 28kr for to af de mest kedeligt udseende boller og i fakta var der ikke nogen tilbage.
Ej men helt ærligt. Hvor svært kan det være? Åbenbart meget.
Godt jeg havde 6 stk hjemme i fryseren. Men total skod oplevelse.
Føler nogle gang at jeg stadig bor på landet her i Odense.
0

Tilbage til "Mad og drikke"