Vis din vegetariske/veganske mad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf klumphen » 10. feb 2018, 18:53

Karrygrøntsager med champignons og 'kød'-stykker.

mad.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf Mangoness » 10. feb 2018, 20:01

klumphen skrev:Karrygrøntsager med champignons og 'kød'-stykker.

Billede


Er det de der "kødstykker" de sælger i Superbrugsen i en sort kasse? Hvordan smager de? Jeg har overvejet at prøve dem :-D
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf oOxXxOo » 10. feb 2018, 20:15

Har godt nok ikke noget billede, men til aften stod den på stegte grøntsager (spidskål, løg, gulerødder og grønne bønner) dertil købte grøntsagsdeller og fritter (jeg spiser virkelig sjældent færdig retter, men i dag skulle det bare gå hurtigt, ellers har jeg altid udblødte kikærter i fryseren, så jeg hurtigt kan bikse en delle eller falafel sammen
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf klumphen » 11. feb 2018, 07:27

Mangoness skrev:Er det de der "kødstykker" de sælger i Superbrugsen i en sort kasse? Hvordan smager de? Jeg har overvejet at prøve dem :-D

Det er dem her. Hvis man steger dem let på en pande, så minder deres smag lidt om kylling. Hvis man koger dem, som jeg gjorde, så smager de bare af soya/tofu. Altså ikke rigtig noget. Men når man tygger dem, så er fornemmelsen rigtig tæt på kyllingkød.

likemeat.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf godtnavn » 11. feb 2018, 21:16

Frandsen skrev:Jeg har selv lavet denne et par gange: https://miasommer.wordpress.com/2016/11 ... skargryde/ Så sent som i går, faktisk :)

Det er en sindssygt stor portion, så der er til i hvert fald to-tre dage for en almindelig familie med to voksne og tre semikræsne børn.

Vi har både fået retten med ris, nudler og brød. Jeg spser den selv uden tilbehør og kan anbefale et skud chili i skålen :savl:


Den lavede jeg i dag for første gang, gal den er god! Brugte dog nogle andre linser end i opskriften da jeg var løbet tør for røde. Ved ikke om jeg fik et meget stort græskar eller gjorde noget forkert, for der er jo sygt meget mad! Har fyldt 3 bokse i fryseren med aftensmad til to (+en småtspisende baby) vi har spist det i dag og der er stadig nok til i morgen :P Så heldigt vi kunne lide det når nu der er så meget :lol:
1
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf OberstNasig » 11. feb 2018, 21:28

Jeg er vokset op med mere grønt end kød, så det har været let for mig at fortsætte sådan ind i mit voksenliv. Jeg er dog hverken veganer eller vegetar, men herhjemme spiser vi maksimalt kød halvdelen af ugens dage. Så jeg har også temmeligt meget erfaring udi at lave mad uden. Der har ingen problemer været med min kæreste, der ellers kommer fra et hjem, hvor stod tunge kødretter på bordet hver dag.

Men det jeg egentlig ville sige er, at River Cottage har lavet nogle fabelagtige bøger, der handler om mad uden kød eller med minimale mængder, og de er enormt lette at bruge, fordi det er normale ingredienser, man kan skaffe og der er langt imellem opskrifter med alenlange ingredienslister. Jeg har alle bøgerne derfra og det er dem, jeg bruger allermest.
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3217

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf klumphen » 17. feb 2018, 20:56

Supper er nemme at lave uden kød. Her er et forsøg på en pebersuppe, med Soya Cusine i stedet for fløde. Med et par grovboller til mættede det fint.

suppe.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf flicka » 17. feb 2018, 21:10

Daal med blomkål (hjemmelavet). Naan fra den lokale indiske restaurant.

Billede
1
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf godtnavn » 17. feb 2018, 22:48

flicka skrev:Daal med blomkål (hjemmelavet). Naan fra den lokale indiske restaurant.

Billede


Blender du din daal eller er det billedet der snyder?
0
Brugeravatar
flicka
Indlæg: 2205
Tilmeldt: 8. sep 2015, 18:08
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3224

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf flicka » 17. feb 2018, 23:21

godtnavn skrev:
flicka skrev:Daal med blomkål (hjemmelavet). Naan fra den lokale indiske restaurant.

Billede


Blender du din daal eller er det billedet der snyder?


Billedet snyder, men jeg foretrækker også at daal ikke er så tykt. Rigtig sydindisk daal er sjældent tyk som grød. Som jeg umiddelbart har oplevet det i Sydindien.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn


A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf RavenClaw » 22. feb 2018, 14:50

Pjeps skrev:Jeg er hverken veganer eller vegetar. Men har minimum 1 kødfri dag om ugen.

Kikærte/grøntsagsdeller med stegt miniblomkål


Har du en opskrift på dellerne? :lun:
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf Pjeps » 22. feb 2018, 21:59

RavenClaw skrev:
Pjeps skrev:Jeg er hverken veganer eller vegetar. Men har minimum 1 kødfri dag om ugen.

Kikærte/grøntsagsdeller med stegt miniblomkål


Har du en opskrift på dellerne? :lun:


Næh :genert: laver det på slump, jeg hakker bare hvad jeg har af grønt + kikærter og krydrer + æg og lidt grovmel .
2
:ninja:
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Vis din vegetariske/veganske mad

Indlægaf Buffy » 16. apr 2018, 12:13

Burgerbolle med hot kikærte-avocado salat

F1A27277-ADFE-4E39-AC8E-0280CB51C8CA.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2

Tilbage til "Mad og drikke"