Rodfrugter i actifry - hvad gør jeg forkert?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Rodfrugter i actifry - hvad gør jeg forkert?

Indlægaf loular » 21. jan 2018, 09:33

Jeg håber der er nogle actifry-brugere herinde der kan hjælpe mig.

Jeg har investeret i en actifry original og prøvede igår at lave rodfrugter i den, men de blev overhovedet ikke sprøde. Jeg lavede søde kartofler, kartoffel og gulerød. Kartoflerne var det der blev mest sprød, men det var mest en slatten sej fornemmelse de havde. Hvad gør jeg forkert?

Når jeg laver færdiglavede pomfritter i den, så bliver de rigtig sprøde, men jeg vil rigtig gerne lave rodfrugter i den også.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Rodfrugter i actifry - hvad gør jeg forkert?

Indlægaf Studsgaard » 21. jan 2018, 09:37

De sødekartofler skal være ret tynde for at de bliver sprøde. Ellers så gør konsistensen i dem at de bliver bløde.

Jeg er vild med rodfrugter med bid i, så jeg kan desværre ikke hjælpe med andre råd. Jeg selv laver dem i store chunky tern så de netop ikke bliver ligesom traditionelle pomfritter.
0
Brugeravatar
loular
Indlæg: 146
Tilmeldt: 30. dec 2015, 19:04
Kort karma: 39
Likede indlæg: 456

Re: Rodfrugter i actifry - hvad gør jeg forkert?

Indlægaf loular » 21. jan 2018, 09:52

Jeg kan egentlig også godt lide rodfrugter med bid i, men det får de netop heller ikke. De bliver bare slatne... Men jeg må bestemt prøve at skære de søde kartofler mindre, de var ca 1 cm tykke før.
0

Tilbage til "Mad og drikke"