Kanin på menuen?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Lurende Peber » 14. jan 2018, 11:21

Der spises jævnligt kanin her.
Oftest i hvidvin med rosmarin. Med linser/bacon/parmesan som tilbehør.
Vi køber dem frosne i Tyskland og bruger efter behov. På Italiensrejser (og i nærheden feks Nice) er det nærmest et must at få smagt.
I øvrigt en fin detalje, at hos slagtere der sydpå, sælges hele kaniner med hovede. Ellers kan man ikke se forskel på kanin og kat!
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf sigge » 14. jan 2018, 15:06

Mine forældre havde en bekendt, som avlede kaniner, som de af og til fik et par stykker ad, så jeg har fået det serveret hjemme hos dem et par gange. Jeg kan godt lide det, men ikke så godt, at jeg selv vil kaste mig ud i at købe og tilberede det.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Raenil » 14. jan 2018, 18:57

Jeg har nok fået det som barn, mine forældre havde nogle slagtekaniner gående. Jeg har ikke fået det de sidste 20 år. Ikke fordi jeg har nogen kvababbelser, men ikke har ligget i køledisken og på den indre menu.
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf hthy » 15. jan 2018, 00:42

Bare man ikke har kendt kaninen spiser jeg det gerne. Det skal bare helst tilberedes i gryde med væske fremfor at stege det i ovn.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 00:55

Guilded_Lily skrev:Jeg har fået det en enkelt gang, og det smagte fint. Jeg må dog give min x-faster ret i, at sådan en rå kanin ligner et foster uden hoved.

:wacko:

Sådan kan man også sælge et produkt :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 01:05

Jeg kan ikke huske at jeg har smagt det.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Juki » 15. jan 2018, 01:14

Mavis skrev:Jeg elsker kanin og må indrømme at det er underligt at bestemte dyr har fået hellig status bare fordi de er mere nuttede end andre.

Kanin i sennepssovs er nok en af mine livretter.

For mig handler det ikke om at kaniner(og gnavere generelt) er særligt nuttede dyr. I så fald ville jeg fx heller ikke spise grisekød, men måske udelukkende leve af fjerkræ og nogle fisk. Det er bare ikke noget der har været aktuelt eller nødvendigt for mig at smage/spise. Til gengæld har jeg smagt struds, men det er selvfølgelig heller ikke et umiddelbart nuttet dyr :lol:

Jeg kan heller ikke forestille mig at have lyst til at spise hund eller kat fx. Ikke fordi jeg er hundeejer, det er jo ikke familiens kæledyr man slagter og spiser. Det tiltaler mig bare ikke og er noget jeg bare skal smage. Boede jeg et øde sted, hvor det var eneste mulighed for at overleve, var det noget andet, eller boede jeg i fx Grønland ville jeg nok have et andet syn på det.

Jeg bryder mig heller ikke om snegle, og selvom jeg ikke har smagt snegleæg har jeg ikke lyst til at prøve dem. Jeg er ikke sart eller kræsen, men der er mange ting jeg ikke har lyst til eller behov for at smage, fordi det ikke er nødvendigt i Danmark pga. kultur og muligheder for andet mad.

Jeg vil heller aldrig spise et eller andet ukendt, hverken i Danmark eller i fx Asien.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Aquadorable
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:27
Kort karma: 256
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 2921

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf Aquadorable » 16. jan 2018, 17:21

Ficus skrev:Jeg har fået kanin mange gange, som barn/teen, på restauranter i Spanien, men det er nok 10 år siden sidst.

Herhjemme snakker min kæreste i øjeblikket jævnligt om at vi skal have en kanin, hvilket jeg ikke lige forstår, så tror ikke at det kommer på menuen herhjemme, fordi han synes det er det fedeste kæledyr :-D


Det ER det fedeste kæledyr :D Vores går frit på linje med en kat :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
K - 12.06.18 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Kanin på menuen?

Indlægaf lillebjoern » 18. jan 2018, 09:24

Jeg tror aldrig jeg har smagt det, men jeg kunne sagtens finde på det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Mad og drikke"