Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
oOxXxOo
Indlæg: 558
Tilmeldt: 8. feb 2016, 18:56
Kort karma: 74
Likede indlæg: 546

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf oOxXxOo » 9. jan 2018, 21:16

Vi spiser sjældent ude. Vi kan dog finde på at bestille take away eller snuppe en burger et sted (hvilket jeg ikke ser som værende at spise ude) vi bestiller måske pizza 1-2 gange i måneden. Ellers er det mig der står for maden, og kæresten vasker op. Det hænder en sjældent gang imellem at kærsten laver mad.
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf hthy » 10. jan 2018, 00:24

Vi spiser sammen med vores naboer i vores andelsboligforening (18 boliger) mandag til torsdag, hvor vi skiftes til at lave mad til hinanden efter et sindrigt pointsystem, Vi har et stort fælleshus med industrikøkken , så 1-3 personer kan sagtens lave mad til 40-50 på 2-6 timer uden problemer, Fredag til søndaglaver vi selv mad hjemme i hver vores bolig. Vi spiser ude på mærkedage og når vi er på ture eller ferier og når vi er i Tyskland for at handle. Take-away sker også måske 6-10 gange årligt.
0
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27072

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf ajnaM » 10. jan 2018, 07:22

Det er ikke så tit igen, at jeg spiser ude - jeg gider ærligt talt ikke showet med 2 små børn. Men jeg køber ret tit god takeout fra nogle af de steder, vi ellers havde spist ude hos. Altså nogle af de gode burgerrestauranter, thai-restauranter osv.

Det gør vi måske en gang eller to om ugen - men det er dog lidt med dårlig samvittighed, for det er altså meget, meget dyrere end at lave mad selv. Vi betaler måske 500 kroner for takeout, og det kan vi købe ind for til hele resten af ugen.

Derudover går jeg ind imellem ud og spiser med arbejde eller venner. Måske en gang om måneden. En meget sjælden gang imellem lykkes det os at få afsat begge drenge, og vi kan gå ud at spise bare os to. :D
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9930
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1052
Likede indlæg: 27072

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf ajnaM » 10. jan 2018, 07:24

Og hvis man skal tage overskriften helt bogstaveligt, så laver jeg måske selv mad en gang om ugen. Kæresten tager resten. :D Vi er måske på besøg hos andre en gang om ugen, og så har jeg frokostordning på arbejdet, så den del står kokkene i kantinen for.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf billiebean » 11. jan 2018, 12:57

Frokost spiser jeg ofte ude min. 1-2 gange om ugen.

Aftensmad måske ude 1 gang om ugen.

Min oplevelse er at Aarhus, KBH, Aalborg og til dels Odense har mange sunde, billige købe-alternativer til hjemmelavet mad. Men i de større provinsbyer (hvor vi bor nu) og nedefter i størrelse er det STADIG pizzeriaerne og evt. caféburger-stederne, der dominerer, ofte til priser, der er helt urimelige ifht. hvad man kan få for samme penge i de store byer. Og det er altså ikke lækre italienske pizzaer, der serveres..
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf Pandesteg » 11. jan 2018, 13:24

Take out vil jeg skyde på, at vi bestiller maks. 1 gang om måneden, måske endda endnu mindre. Vi er ikke så slemme til det, som vi har været. Spise ude er også ret sjældent - måske 3-4 gange om året? Det var meget mere før i tiden. Vi er blevet sådan nogle, der egentligt helst bare vil være hjemme og hygge med vores katte :genert:
Om en måned flytter vi laaaangt ud på landet og så bliver der sikkert endnu mindre af både take out og restaurantbesøg. Men det gør egentlig ikke så meget :)
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf lulu-p » 13. jan 2018, 10:10

Vi laver mad hver dag. De to ældste børn har en fast maddag, så to gange om ugen bliver der lavet mad til mig. VI går alle ud og spiser 3-4 gange om året. Min mand og jeg alene nok 2 gange om året....men det skal vi prioritere lidt højere fremover. Vi bor tæt på rigtig mange gode spisesteder.

Take away får vi ca 1 gang om måneden.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf Mani » 13. jan 2018, 10:53

Take out 1-2 gange pr mdr.
Spiser ude 2-4 gane om måneden.
Har frokostordning på jobbet, men ellers laver vi mad selv/spiser ved venner/familie, der laver mad selv.

Vi er 2 voksne & 3 teenagere. Vi kan alle begå os i et køkken og elsker at have gæster så det fungerer fint.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf Ally » 13. jan 2018, 12:18

1-2 gange om ugen spiser jeg hos pigerne og eksmanden, men derudover laver jeg mad til mig selv (og pigerne, når de er hos mig).
Fastfood købes max. en gang om måneden og det samme med at spise ude.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Julledyret
Indlæg: 434
Tilmeldt: 14. sep 2015, 19:34
Kort karma: 10
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 406

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf Julledyret » 14. jan 2018, 18:34

Jeg laver sjældent varm aftensmad med mindre jeg får gæster, det siger mig ikke så meget at lave mad.

Vil tro jeg i gennemsnit 1 gang ugentligt køber noget lækkert take-away med hjem, der er en del gode steder i nærheden. En gang i mellem køber jeg også mad med hjem fra kantinen på arbejdet, hvor vi har mulighed for at købe overskydende mad fra frokosten, så det er et billigt og nemt alternativ til selv at lave mad.
Ellers er jeg fint tilfreds med rugbrødsmadder til aftensmad, og køber ofte pålæg i supermarkedets delikatesseafdeling, så det er lidt mere interessant. Igen hjælper det på det, at jeg får et rigtigt måltid til frokost på arbejdet.

I weekenderne har jeg stort set altid aftaler med venner eller familie, så der spiser jeg med dem. Det varierer en del om det er hjemme eller ude.

Jeg bruger en stor del af mit madbudget på at spise ude eller købe mad med hjem, men det er min "luksus" og noget jeg prioriterer højt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvor ofte laver du mad selv, og hvor ofte laver andre mad for dig?

Indlægaf hotlips » 17. jan 2018, 20:14

Jeg laver mad hver dag, der er ikke mange undtagelser.. En gang om måneden eller sådan noget måske og så er det fordi vi har været på tur og vi planlagt har spist ude for jeg har ikke kræfter til det sådan en dag.

Det er nu ikke fordi jeg synes det er særligt spændende at lave mad men min dreng får junkfood både fredag og lørdag hveranden uge så jeg synes ikke jeg kan tillade mig at slække på det, jeg er bestemt ikke sukker eller slik nazi men jeg går meget op i at få de gode ting der er vigtige og jeg synes det er væsentligt at få med hjemmefra at man sætter sig og spiser sammen om aftenen.
0

Tilbage til "Mad og drikke"