Margarine.

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Cosi
Indlæg: 999
Tilmeldt: 31. jul 2016, 17:33
Kort karma: 150
Likede indlæg: 2229

Re: Margarine.

Indlægaf Cosi » 30. dec 2017, 16:21

Nej. Da vi skiftede over til induktion og støbejernspander, smagte det meget underligt. Og siden har jeg ikke kunne lide smagen - på trods af, at jeg er opvokset med det.

Steger i øvrigt i en blanding af fast smør (ikke Kærgården) og olie. Sovs bliver kun lavet på smør. På rundstykkerne kommer der Kærgården på - oftest fordi man kan få mange pakker billigt i Bilka, og fordi den smager bedst.
Senest rettet af Cosi 30. dec 2017, 19:04, rettet i alt 1 gang.
0
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Margarine.

Indlægaf Summer » 30. dec 2017, 20:30

Jeg kan ærlig talt ikke smage forskel på, om der er brugt smør eller margarine.

Selv anvender jeg smør og olie eller kokosolie, da jeg synes det steger bedst. Men hvis jeg ikke lige har andet end margarine, så bruger jeg det uden problemer.
Har dog aldrig anvendt margarine i min bagning, men har så heller prøvet nogle opskrifter hvor dét skulle i.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Margarine.

Indlægaf Myresluger » 30. dec 2017, 20:56

Jeg steger i olie eller flydende margarine. Bager med olie (til brød f.eks) kager etc. Primært med smør. Jeg bryder mig ikke om lugten af smør til stegning. Ligeledes bryder jeg mig ikke om smagen af smør i bagværk - det meste smager man det ikke i - men jeg er ikke vild med smørsmagen i neutralt smagende småkager f.eks.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: Margarine.

Indlægaf Delfin » 31. dec 2017, 02:06

Dikus skrev:Syv sider om margarine :lol:

Jeg elsker jer alle sammen en lille bitte smule!


Ork det er da ingenting. Jeg hvisker bare lige så stille; Cacaotråden
1
14 11 14
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Margarine.

Indlægaf Artem » 31. dec 2017, 13:10

Delfin skrev:
Dikus skrev:Syv sider om margarine :lol:

Jeg elsker jer alle sammen en lille bitte smule!


Ork det er da ingenting. Jeg hvisker bare lige så stille; Cacaotråden

Link? For det lyder spændende. :D
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Margarine.

Indlægaf Animi » 31. dec 2017, 13:24

Jeg er vokset op i et hjem, hvor margarine blev brugt til at stege i og bagning, så smagen har jeg overhovedet intet imod - udover på brød, så råt skal det ikke spises :lol:
Selv steger jeg i solsikkeolie, og bruger bakkedal på mit brød og i bagning. Tror det er meget sjældent at jeg bruger rigtig smør, kan faktisk bedst lide blandingsprodukterne.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Margarine.

Indlægaf missme » 31. dec 2017, 13:39

Jeg bruger masser af margarine, det kommer i alt. Både flydende og fast, de billige mærker, og ellers rapsolie. På brødet er det blandingprodukt.
Det fungere super fint for os :)
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Margarine.

Indlægaf Tobywan » 31. dec 2017, 13:58

Nej det kommer ikke i mit køkken. Det er et erstatningsprodukt der prøver at være noget det ikke er.

Dem som har problemer med at bruge smør og får et bedre resultat med margarine i bagværk og på panden, må gøre noget andet galt. Tvivler kraftigt på, at fedtstoffet er den eneste variabel i den sammenligning.

Det er lidt forskelligt hvad jeg bruger til at stege i, men udgangspunktet er en god olie + smør.

Og så bliver smør jo i øvrigt yderst smørbar, når bare man tager den ud af køleskabet lidt tid inden den skal bruges.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Margarine.

Indlægaf godtnavn » 31. dec 2017, 14:04

DetSorteCirkus skrev:Jeg køber ikke selv margarine, men spiser gerne, hvad andre laver med det.
Og en ting er sikkert - jeg kunne ikke drømme om at opdrage på andre eller konsekvent nægte at spise deres mad med margarine.
Den slags opførsel finder jeg en hel del værre end at have margarine i sit køkken.


Hvis man synes det smager grimt skal man vel ikke spise det? Men er enig i at man ikke skal opdrage på andre, men synes nu ikek det er slemt at sige nej tak til en småkage/andet mad med margarine. Jeg ville faktisk synes det var pænt æv hvis folk spiste mine julekager af høflighed hvis de ikke kunne lide dem, så ville jeg hellere have de lod være og jeg selv kunne nyde dem, så mange kager får jeg alligevel ikke bagt at de skal spildes på folk der ikke nyder dem. Jeg kan ikke lide kager med margarine og takker pænt nej hvis jeg får dem tilbudt :)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Margarine.

Indlægaf kidkomb » 31. dec 2017, 14:12

Tobywan skrev:Nej det kommer ikke i mit køkken. Det er et erstatningsprodukt der prøver at være noget det ikke er.

Dem som har problemer med at bruge smør og får et bedre resultat med margarine i bagværk og på panden, må gøre noget andet galt. Tvivler kraftigt på, at fedtstoffet er den eneste variabel i den sammenligning.

Det er lidt forskelligt hvad jeg bruger til at stege i, men udgangspunktet er en god olie + smør.

Og så bliver smør jo i øvrigt yderst smørbar, når bare man tager den ud af køleskabet lidt tid inden den skal bruges.

Det er denne slags fanatisme jeg hentyder til i mit indlæg.
Lad nu være med at være så snobbet og fordømmende.

Nutella, ikke også? Det er et erstatningsprodukt som prøver at være noget det ikke er.
Det ser jeg ikke mange være snobbede omkring.
Margarine var et erstatningsprodukt. Ligesom Nutella.

Hvis du ikke kan lide det? -Fint. Men hvorfor dog insistere på at fortælle andre hvor dumme de er når de godt kan?
Senest rettet af kidkomb 31. dec 2017, 14:20, rettet i alt 2 gange.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Margarine.

Indlægaf godtnavn » 31. dec 2017, 14:19

Sophies-mor skrev:
sigge skrev:Jeg synes, det er lidt sjovt, hvis man gerne bruger smør og olie og så samtidig "rynker på næsen" af smørbare blandingsprodukter som Kærgården - kan I gætte, hvad det er lavet af? :D

Der er åbenbart nogle, der har svært ved det :D :lol:


Men bare fordi man godt kan lide produkter hver for sig er jo ikke det samme som at man mener de skal blandes, de færreste spiser nutella-leverpostej-mad selvom de kan lide begge dele ;) Jeg går også langt udenom krydderiblandinger, også selvom de indeholder de samme krydderier som jeg har enkeltvis på min hylde, og også nogle gange selv blander, fordi jeg synes de formår at få kedelige sære smage i blandingerne.
0

Tilbage til "Mad og drikke"