Frokost - Marielyst

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
IrmaPigen
Kort karma: 554
Likede indlæg: 6679

Frokost - Marielyst

Indlægaf IrmaPigen » 8. okt 2019, 05:59

Vi skal kigge på sommerhus på lørdag i Marielyst på Falster.

I den forbindelse har vi halvanden times ophold, hvor vi gerne vil have lidt frokost.

Nogen der kan anbefale noget i Marielyst eller i nærheden?
0
Brugeravatar
Falstria
Kort karma: 653
Likede indlæg: 3889

Re: Frokost - Marielyst

Indlægaf Falstria » 8. okt 2019, 19:24

IrmaPigen skrev:Vi skal kigge på sommerhus på lørdag i Marielyst på Falster.

I den forbindelse har vi halvanden times ophold, hvor vi gerne vil have lidt frokost.

Det er uden for sæsonen så er ikke helt sikker på hvor mange på marielyst torv der tilbyder frokost, Larsens Plads er åbent hele året, det har Oldfruen også, Tante Karla er åben lørdag og søndag, muligvis er der flere men en del holder kun åbent i ferierne.
Schou's burde have åbent, det er både restaurant og slagter butik.
Sømærket, hvis den har åbent, er mere klassisk dansk køkken.
Hvis Cafe Delias er åben, så kunne den godt være et besøg værd, det er middelhavs køkken.

Og ellers skal i til Nykøbing.
På Slotsbryggen ligger Cafe 3kanten som har både brunch og frokost åbent (og lækker udsigt), der ligger også en italiener, en kineser og et brasserie, men jeg er ikke sikker på de har åbent til frokost.
På torvet og i gågaden ligger der en hel masse, så hvis i er til indisk eller kinesisk eller bare en burger osv. så findes det hele der.
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 9. okt 2019, 05:32

Falstria skrev:
IrmaPigen skrev:Vi skal kigge på sommerhus på lørdag i Marielyst på Falster.

Det er uden for sæsonen så er ikke helt sikker på hvor mange på marielyst torv der tilbyder frokost, Larsens Plads er åbent hele året, det har Oldfruen også, Tante Karla er åben lørdag og søndag, muligvis er der flere men en del holder kun åbent i ferierne.
Schou's burde have åbent, det er både restaurant og slagter butik.
Sømærket, hvis den har åbent, er mere klassisk dansk køkken.
Hvis Cafe Delias er åben, så kunne den godt være et besøg værd, det er middelhavs køkken.

Og ellers skal i til Nykøbing.
På Slotsbryggen ligger Cafe 3kanten som har både brunch og frokost åbent (og lækker udsigt), der ligger også en italiener, en kineser og et brasserie, men jeg er ikke sikker på de har åbent til frokost.
På torvet og i gågaden ligger der en hel masse, så hvis i er til indisk eller kinesisk eller bare en burger osv. så findes det hele der.

Det er jo begyndelsen af efterårsferien, så mon ikke der er åbent?

Jeg havde egentlig kig på Krenkerup Traktørsted men det er for lang væk i forhold til den mængde tid vi har.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 9. okt 2019, 19:01

IrmaPigen skrev:

Jeg havde egentlig kig på Krenkerup Traktørsted men det er for lang væk i forhold til den mængde tid vi har.

Nårh ja, det er allerede snart ferie igen :D
Ja så burde det hele være åbent.

Er der noget særligt i går efter? :)
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 10. okt 2019, 18:54

Falstria skrev:
IrmaPigen skrev:

Nårh ja, det er allerede snart ferie igen :D
Ja så burde det hele være åbent.

Er der noget særligt i går efter? :)

Gedser røgeri åbner op igen til efterårsferien (dvs. imorgen), de servere bl.a. vores lokale håndbryggers øl (Væggerløse håndbryg) til maden. :)
Bryggeren holder også åbent fra 10-12 (muligvis længere, der er altid åbent når bryggeren arbejder), men der serveres ikke mad i bryggeriet.
Krenkerups øl kan man også købe de fleste steder her.

https://www.gedser-roegeri.dk/
http://www.v-haandbryg.dk/
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 11. okt 2019, 06:45

Tak for supergode tips, Falstria.

Imidlertid oplyste kæresten i går, at han havde fået presset en ekstrafremvisning ind i det hul vi har (eller havde) .

Så nu skal vi nok nærmest have madpakker med for at nå at få noget mad :lol:
Senest rettet af IrmaPigen 11. okt 2019, 12:59, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 3140
Likede indlæg: 21379

Indlægaf Wizzze » 11. okt 2019, 08:48

IrmaPigen skrev:Tak for supergode tips, Falstria.

Imidlertid oplyste kæresten i går, at han havde fået presset en ekstrafremvisning ind i det hel vi har.

schou har gode pariserbøffer, og smørrebrød, lige til at hente, så lad ham levere madpakkerne :D
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 11. okt 2019, 11:10

Imidlertid oplyste kæresten i går, at han havde fået presset en ekstrafremvisning ind i det hel vi har.

Hvis i finder det rigtige sommerhus tager i vel ikke herfra uden lige at fejre det? :D
0
IrmaPigen

Indlægaf IrmaPigen » 11. okt 2019, 12:27

Falstria skrev:

Hvis i finder det rigtige sommerhus tager i vel ikke herfra uden lige at fejre det? :D

Man skal ikke fejre før en handel bliver endelig. Men der er specielt et hus vi er ret lune på. Egentlig er det også min kæreste og hans forældre der skal købe det.

Men det lader til, at finansieringen er på plads.

Jeg skal nok være berigtigende rådgiver på sagen. Har allerede noteret mig noget indhold i en servitut, der skal slettes :-D (uh mægler bliver glad for mig). Og min kæreste kan forhandle prisen.
0
Brugeravatar
Falstria

Indlægaf Falstria » 11. okt 2019, 14:40

IrmaPigen skrev:
Falstria skrev:

Man skal ikke fejre før en handel bliver endelig. Men der er specielt et hus vi er ret lune på. Egentlig er det også min kæreste og hans forældre der skal købe det.

Men det lader til, at finansieringen er på plads.

Jeg skal nok være berigtigende rådgiver på sagen. Har allerede noteret mig noget indhold i en servitut, der skal slettes :-D (uh mægler bliver glad for mig). Og min kæreste kan forhandle prisen.

Hvis det når at holde op med at regne til i ankommer, så ville det alene være værd at fejre :D

Håber i gør en fed handel :)
0

Tilbage til "Mad og drikke"