Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2019, 12:57

Jeg kan godt den dag!
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf fisken80 » 19. jan 2019, 13:58

Wizzze skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:Kunne man få noget mere info om omtalte ost?


Ser I tilfældigvis din svigerfamilie inden ostebordsselskabet, for så kunne du jo få dem til at handle noget med fra byens ostebiks? :)
https://www.facebook.com/15661687303753 ... 67?sfns=cl

Og ellers så tænker jeg, at når ostemesteren i min lille provinsby tilbyder et pænt udvalg af oste med færre kalorier i, så må det også være til at finde ovre hos dig.


Gode ostemænd er ikke et problem i KBH, selvom der er blevet længere mellem butikkerne, men det ville være noget nemmere hvis man havde et producentnavn eller mærke at spørge efter. Men det lyder ikke til at ret mange herinde har positive erfaringer med de mere fedtfattige oste. :gruble:


Nej, hvorfor ville det dog det? Jeg spørger da aldrig efter et bestemt navn, men blot efter en fedtfattig ost, der stadig har noget smag. Og så prøvesmager jeg mig frem derfra. Der kan være stor forskel fra gang til gang på smagen. Det afhænger af lagring, fremstilling osv. Så det med at gå efter et bestemt navn duer ikke i mine øjne. Man må smage sig frem hver gang man køber ost ved en ostemand.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf milisa » 19. jan 2019, 16:42

fisken80 skrev:
Wizzze skrev:
Aima skrev:
Wizzze skrev:Kunne man få noget mere info om omtalte ost?


Ser I tilfældigvis din svigerfamilie inden ostebordsselskabet, for så kunne du jo få dem til at handle noget med fra byens ostebiks? :)
https://www.facebook.com/15661687303753 ... 67?sfns=cl

Og ellers så tænker jeg, at når ostemesteren i min lille provinsby tilbyder et pænt udvalg af oste med færre kalorier i, så må det også være til at finde ovre hos dig.


Gode ostemænd er ikke et problem i KBH, selvom der er blevet længere mellem butikkerne, men det ville være noget nemmere hvis man havde et producentnavn eller mærke at spørge efter. Men det lyder ikke til at ret mange herinde har positive erfaringer med de mere fedtfattige oste. :gruble:


Nej, hvorfor ville det dog det? Jeg spørger da aldrig efter et bestemt navn, men blot efter en fedtfattig ost, der stadig har noget smag. Og så prøvesmager jeg mig frem derfra. Der kan være stor forskel fra gang til gang på smagen. Det afhænger af lagring, fremstilling osv. Så det med at gå efter et bestemt navn duer ikke i mine øjne. Man må smage sig frem hver gang man køber ost ved en ostemand.


Ha, det fik mig til at tænke på, den gamle (MAJET gamle....) Riberhusreklame, hvor en temmelig besværlig kunde ender med at drive en ostemand til vanvid, indtil han ENDELIG får hende til at smage på en Riberhus! :lol:

Men jeg er nu enig med Fisken. Fordelen ved ostemænd er jo netop, at man bare spader ind og siger, hvad man gerne vil have, og så smager man indtil, man er tilfreds. Det er jo kun i supermarkederne, at man behøver producentnavne.
1
Tally-ho
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf Lykke » 19. jan 2019, 20:03

Men alle oste er vel lavet af nogen? Det er vel ikke ostemanden som selv lige har et mejeri?
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf Aima » 19. jan 2019, 22:28

Lykke skrev:Men alle oste er vel lavet af nogen? Det er vel ikke ostemanden som selv lige har et mejeri?


Nej, men man får jo bare ikke navn på producenten, når man køber hos ostemesteren. Eller, det får jeg i hvert fald aldrig. Hun pakker det bare ind i brunt papir og så får jeg min ost i en pose med butikkens logo. Lissom ved slagteren :)
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ostebord i en tid hvor alle er på skrump - can it be done?

Indlægaf Aima » 19. jan 2019, 22:31

Så konklusionen må være: Debatten mangler en mejerist eller ostehandler. Er der ikke en journalist eller jurist der kan skifte branche? Dem er vi nogenlunde dækket ind med.
3
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Mad og drikke"