Pli omkring at kigge på andre

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf TomKah » 17. apr 2017, 15:43

Her i påsken har jeg har jeg haft mulighed for at kigge mere på mennesker end jeg plejer, og det der med tatoveringer gør mig virkelig nysgerrig. Men hvordan er det lige med pli omkring at kigge på folk med tatoveringer?

Feks hvis nu man har en meget synlig tatovering som går op af halsen, er det så okay at kigge på den for at finde ud hvad det forestiller og danne sig et indtryk af den? Eller man er i badeland og en dame i bikini har en tatovering på maven eller det øverste af brystet som man synes er interessant?
Er det som med vorter eller andre hud fejl at man helst skal ignorere dem lidt eller er det okay at se det som en indbydelse til at kigge når nu folk selv har valgt det og viser den frem?
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Juki » 17. apr 2017, 16:09

Rikke skrev:Jeg har noget tekst på ryggen, hvor de øverste par linier kan ses i noget af mit tøj.
Jeg har oplevet at folk har været nysgerrige og spurgt ind til det og det er helt fint med mig. Hvis ikke det var okay, havde jeg dækket den bedre.
Jeg har til gengæld også oplevet engang til en koncert, at der pludselig og uden forudgående kontakt blev trukket ud i min bluse for at kunne læse mere end de øverste synlige linier. Det blev jeg sgu noget WTF?! over.

Folk er sære!

Jeg har prøvet at en pige i byen tog et eller flere billeder med sin mobil af mine tatoveringer. Det fandt jeg ret grænseoverskridende. Ikke fordi motivet er unikt, men fordi det er min mor der har tegnet den til mig og jeg ikke gider andre evt. skal kopiere den.

Folk må dog hellere end gerne gerne kigge og spørge ind til mine tatoveringer.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Pityt
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5053

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Pityt » 17. apr 2017, 16:17

Jeg oplever ofte at blive kigget på p.g.a. mine tatoveringer (og deres placering) og det er helt okay. Det er også fjong hvis folk spørger ind til dem. Det er derimod forbundet med en vis risiko for springskaller, hvis man rører ved mig uden at få lov, så jeg vil meget gerne have mig frabedt, at fremmede mennesker synes at mine tatoveringer er SÅ interessante, at de skal pille ved dem :rulle:
2
What's done in the dark will be brought to the light
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf TomKah » 17. apr 2017, 16:55

Jeg kunne aldrig drømme om at røre ved nogen (men i Asien slipper man ikke), men jeg synes selv det er ret grænseoverskridende at glo på andre så indgående, samtidig med at jeg synes det er svært at lade være. Specielt tatoveringer på halsen og bag øret synes jeg er svært at glo diskret på.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf LadyFox » 17. apr 2017, 16:57

At kigge er fint, men når at kigge bliver til at stirre så bliver det for meget. Det synes jeg gælder om folk har tatoveringer eller ej.
3
...
TomKah
Indlæg: 4185
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4303

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf TomKah » 17. apr 2017, 17:11

LadyFox skrev:At kigge er fint, men når at kigge bliver til at stirre så bliver det for meget. Det synes jeg gælder om folk har tatoveringer eller ej.


Det er jo præcis den grænse det er virkelig svær, for jeg synes det er fascinerende og vil gerne se motivet, og det kan være svært på visse steder uden det føles som at stirre. Og så tænkte jeg bare om man tænker over det når man får en på halsen eller på maven/brystet.
Jeg har aldrig følt jeg stirrede på nogle der havde en tatovering på armen.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Sangius » 17. apr 2017, 17:18

Hvis man gerne vil kigge, synes jeg bare man skal spørge. De fleste med en stor tatovering vil da sikkert tage det som en kompliment, og glædeligt vise frem eller forklare.

Synes det er mærkeligt at glo på folk i længere tid, uanset årsag.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Wizzze » 17. apr 2017, 17:21

Vi så i dag en pige, omkring 18-19år, meget lys i både hud og hår. Hun havde et par meget korte shorts på, så man kunne se at hun havde 5 linjer sort tekst tatoveret øvers på overlåret. Vil gerne indrømme at vi kiggede / stirrede for at finde ud af hvad der stod, men det var meget snørklet, så det lykkedes aldrig.
Måske ikke god pli :gruble: men det var meget tydeligt med sort på lys baggrund og meget korte shorts, og så er vi bare nysgerrige :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Persnikedy » 17. apr 2017, 19:46

Jeg har en ven der er mere eller mindre helt dækket (+ horn, piercinger, scarification, og inplantater) og holy crap folk stirrer, hvilket er helt forståeligt. Han har intet problem med at vise sine udsmykninger frem og kan da også blive helt glade når folk spøger pænt ind til det. Det er jo hans store interesse.

Jeg har dog også været i en bus med ham hvor der var en der viiiiirkelig godt ville have et billede og råbte fra den ene ende af bussen "Hey! Hey du der! vend dig lige om" som vi begge valgte at overhøre. Heldigvis skulle vi af stoppet efter.
Sådan nogle er pisse irriterende for ham

Jeg har selv kun haft et par piercinger i ansigtet som ikke rigtig blev kigget på (men dog spurgt ind til af ældre damer - skide kært :lun: ) og de få tattoveringer jeg har er der lidt kiggen på men da de er sorte outlines så kan man let se havd det er og ingen spøger. Så derfor kun korte glimt.
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Hewlett
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4341

Re: Pli omkring at kigge på andre

Indlægaf Hewlett » 31. jul 2018, 11:04

Wizzze skrev:Vi så i dag en pige, omkring 18-19år, meget lys i både hud og hår. Hun havde et par meget korte shorts på, så man kunne se at hun havde 5 linjer sort tekst tatoveret øvers på overlåret. Vil gerne indrømme at vi kiggede / stirrede for at finde ud af hvad der stod, men det var meget snørklet, så det lykkedes aldrig.
Måske ikke god pli :gruble: men det var meget tydeligt med sort på lys baggrund og meget korte shorts, og så er vi bare nysgerrige :blush:


Ja, og sådan er det :) Jeg havde også selv registeret at "Hov, hun har da noget skrevet på låret". Jeg havde så nok bare ladet det være ved dét og ikke forsøgt at finde ud af hvad der stod. Men det er jo sikkert et spørgsmål om hvor nysgerrig man er, af natur :)

Vælger man at blive tatoveret henover brystet eller på låret må man også tage det med, at folks blik ofte vil søge disse steder hen, når tatoveringerne er synlige.
0

Tilbage til "Kropsudsmykning"