Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Overvejer du at få lavet (endnu) en tatovering, eller få et stykke metal igennem kroppen, er det her du kan dele det.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Queen Molly » 30. jan 2017, 21:25

Mi55y skrev:Nogen der kan anbefale en tattovør i Århus? Min søster skal have lavet en børnetegning, så der er ikke behov for en, der kan en masse fancy teknikker. Bare helt standard.


House og ink i Jægergårdsgade er gode.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LadyFox » 19. dec 2018, 19:13

Jeg er totalt forelsket i denne:

cool-black-birds-tattoo-on-half-sleeve.jpg


Så jeg overvejer at få lavet noget i den stil på min højre arm, det vil sige at det (half) sleeve jeg planlægger på den anden arm skal være i samme stil, men det er bare rigtig meget sort, og jeg frygter det vil blende sammen og blive rigtig grimt med tiden.
Jeg havde oprigtigt tænkt mine arme skulle være i black and grey, det er jeg åbenbart mindre nervøs for bliver grimt med årene.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Misantropen » 19. dec 2018, 20:25

LadyFox skrev:Jeg er totalt forelsket i denne:

cool-black-birds-tattoo-on-half-sleeve.jpg


Så jeg overvejer at få lavet noget i den stil på min højre arm, det vil sige at det (half) sleeve jeg planlægger på den anden arm skal være i samme stil, men det er bare rigtig meget sort, og jeg frygter det vil blende sammen og blive rigtig grimt med tiden.
Jeg havde oprigtigt tænkt mine arme skulle være i black and grey, det er jeg åbenbart mindre nervøs for bliver grimt med årene.

Fint motiv :love:

Jeg synes tit sleeves ender "uheldigt" ud fordi der sker meget på lidt plads og det derfor kommer til at se rodet/uoverskueligt ud ved første øjekast. Jeg synes egentlig det er underordnet om motiverne er farverige eller ej. Derved ikke sagt at jeg foretrækker enkle motiver.

Jeg tror ikke det nødvendigvis behøver blive grimt med tiden, men det kommer meget an på stilen og motiverne.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LadyFox » 19. dec 2018, 21:12

Misantropen skrev:
LadyFox skrev:Jeg er totalt forelsket i denne:

cool-black-birds-tattoo-on-half-sleeve.jpg


Så jeg overvejer at få lavet noget i den stil på min højre arm, det vil sige at det (half) sleeve jeg planlægger på den anden arm skal være i samme stil, men det er bare rigtig meget sort, og jeg frygter det vil blende sammen og blive rigtig grimt med tiden.
Jeg havde oprigtigt tænkt mine arme skulle være i black and grey, det er jeg åbenbart mindre nervøs for bliver grimt med årene.

Fint motiv :love:

Jeg synes tit sleeves ender "uheldigt" ud fordi der sker meget på lidt plads og det derfor kommer til at se rodet/uoverskueligt ud ved første øjekast. Jeg synes egentlig det er underordnet om motiverne er farverige eller ej. Derved ikke sagt at jeg foretrækker enkle motiver.

Jeg tror ikke det nødvendigvis behøver blive grimt med tiden, men det kommer meget an på stilen og motiverne.


Jeg tænker mere at hvis man ser på ældre mænd er der nogle af dem der har en klat, hvor der engang var et motiv, hvor man slet ikke kan se at det engang var noget. Sådan vil jeg meget nødig ende. Men omvendt er det jo ikke altid, og man laver helt klart tatoveringer med bedre kvalitet end man gjorde i 60'erne :lol: altså, hvis man går et ordentligt sted hen.

At tatoveringer bliver slidt med tiden kan jeg dog godt leve med, også selvom der er snak om store tatoveringer. Der er dog bare grænser, og jeg synes det er lidt svært at vurdere.
0
...
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20890

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf Misantropen » 19. dec 2018, 22:09

LadyFox skrev:
Misantropen skrev:
LadyFox skrev:Jeg er totalt forelsket i denne:

cool-black-birds-tattoo-on-half-sleeve.jpg


Så jeg overvejer at få lavet noget i den stil på min højre arm, det vil sige at det (half) sleeve jeg planlægger på den anden arm skal være i samme stil, men det er bare rigtig meget sort, og jeg frygter det vil blende sammen og blive rigtig grimt med tiden.
Jeg havde oprigtigt tænkt mine arme skulle være i black and grey, det er jeg åbenbart mindre nervøs for bliver grimt med årene.

Fint motiv :love:

Jeg synes tit sleeves ender "uheldigt" ud fordi der sker meget på lidt plads og det derfor kommer til at se rodet/uoverskueligt ud ved første øjekast. Jeg synes egentlig det er underordnet om motiverne er farverige eller ej. Derved ikke sagt at jeg foretrækker enkle motiver.

Jeg tror ikke det nødvendigvis behøver blive grimt med tiden, men det kommer meget an på stilen og motiverne.


Jeg tænker mere at hvis man ser på ældre mænd er der nogle af dem der har en klat, hvor der engang var et motiv, hvor man slet ikke kan se at det engang var noget. Sådan vil jeg meget nødig ende. Men omvendt er det jo ikke altid, og man laver helt klart tatoveringer med bedre kvalitet end man gjorde i 60'erne :lol: altså, hvis man går et ordentligt sted hen.

At tatoveringer bliver slidt med tiden kan jeg dog godt leve med, også selvom der er snak om store tatoveringer. Der er dog bare grænser, og jeg synes det er lidt svært at vurdere.

Jeg tror kvaliteten har meget at sige om resultatet på sigt :-D Jeg har en idé om at håndværket er mere seriøst og detaljeorienteret i dag end i fx 60'erne, men der er jo stadig ingen der ved hvordan nye tatoveringer i dag kommer til at se ud 30-40 år fra nu.

Placeringen har også meget at sige. Overarme vil ofte ændre udseende mere med alderen end underarme. Vil du have dem på dine over- eller underarme?

At kroppen ændrer udseende er klart værd at tage med når man vælger motiv og placering, men jeg synes ikke det skal afskrække dig helt fra at blive tatoveret. Du kan jo altid rådføre dig med en eller flere tatovører om dine ønsker til motiver. En god tatovør vil kunne rådgive dig udfra dine ønsker og bekymringer. Jeg ved ikke om du allerede er tatoveret, men så ved du det jo nok allerede :D

Jeg har en tatovering på ca 10x10 cm over brystet, under hvert kraveben. De blev lavet for 6-7 år siden og ser heldigvis stadig pæne ud, men jeg havde ikke lige regnet med at jeg ville tage voldsomt på i løbet af kort tid derefter. Den øgede vægt og min alder gør at mine bryster ikke længere er spændstige ungpigebryster( :genert: ) som da jeg fik tatoveringerne, så selvom det ikke er et sted der er særligt udsat for fx strækmærker og løs hud, på samme måde som fx overarme, så ser placeringen ikke lige så skarp ud som da de blev lavet. Bare til sammenligning.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16942
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LaMariposa » 11. jan 2019, 12:11

Hvis man bor i Kbh og gerne vil have lavet en tatovering, hvor er så det bedste sted? Vil gerne have skrevet noget, så det skal være en, der kan det :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. jan 2019, 19:05

Jeg har ikke rigtig været aktiv i den her gruppe så vidt jeg husker, for jeg droppede egentlig alt det med tatoveringer for snart 10 år siden. Mistede bare lidt lysten til at bruge tid og penge på det. Har det meste af venstre arm dækket af en af de gode gamle tacky tribaler :D Den er jeg egentlig ret glad for, fordi det faktisk er ret fedt lavet sammenlignet med mange andre. Har også en skyggettovering af en dæmon. Min indre dæmon :devil: på venstre underarm Og så er der et par små "kinesiske" tegn.
Min kone og jeg var godt nok tæt på at få tatoveret vores bryllupsdato da vi skulle giftes i 2013, men endte med at aflyse. Altså aftalen hos tatovøren. Ikke brylluppet :D

Anyway, jeg fik lavet en tatovering på højre underarm for ca. 12 år siden som kort sagt var lidt mislykket. Tatovøren formåede simpelthen ikke at skabe det udtryk som vi havde talt om.
Jeg har egentlig flere gange overvejet at få den rettet lidt op bare for at pynte. Men gad egentlig ikke bruge penge på noget der allerede var mislykket.
Men efter at havde undersøgt mulighederne for en cover up, blev det anbefalet at man først fik laserbehandling. Jeg troede den slags var frygtelig dyrt, men det ser det umiddelbart ikke ud til. Så nu leger jeg lidt med tanken om at få behandlet hele min højre arm inkl. to mindre gamle tatoveringer som jeg egentlig var glad for. Et citat som blev delvist ødelagt af den mislykkede tatovering på min underarm og min første tattoo fra da jeg var 18 - en lille tribal på overarmen. Men ved at lave et "clean sheet" tænker jeg at det giver de optimale muligheder for at få et sleeve.
Hvert fald et halvt på underarmen til at starte med. Så må jeg se om det skal udvides.

Jeg tænker at jeg vil besøge den tatovør jeg har fundet i Ringsted, som lyder til at være rigtig dygtig, og høre hvad de mener om planen.
Jeg er ikke 100% sikker på hvad jeg vil have lavet, men det har jeg også god tid til at finde ud af. Men vil gerne holde det i noget sort/grå skygge evt. med nogle dæmpede farver ind imellem.
Som nogle talte om et par indlæg længere oppe, så kan sleeves ofte virke lidt rodet for øjnene, og derfor vil jeg gerne have noget hvor motiverne står lidt alene, men stadig som et sammenhængende sleeve.
Og den der bryllupsdato skal der helt sikkert gøres plads til.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 20. jan 2019, 19:32

Rikke skrev:Altså, hvis du vil have et godt bud på at “reparere” af en af de bedste, vil jeg klart foreslå dig at tage omkring Christian Bjerring i The Old Barbershop i Skindergade i Kbh.
Han er FABElagtig til coverups! Hvis du er på Instagram, hedder han Christianpinuobjerring.
Her er min seneste redning fra hans hånd :)


Tak :gogo: og det ser godt ud :)

Men jeg vælger at holde det lokalt. Tror det er en dygtig tatovør jeg har fundet, og det skal gerne være forholdsvis enkelt at lave aftaler og kigge forbi når der skal laves design osv.

I øvrigt, hvis der er nogen der har erfaringer med laserbehandling, gerne i forbindelse med coverups, vil jeg rigtig gerne høre om det.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13851

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf RavenClaw » 21. jan 2019, 12:06

NejJegErIkkeAsiat skrev:I øvrigt, hvis der er nogen der har erfaringer med laserbehandling, gerne i forbindelse med coverups, vil jeg rigtig gerne høre om det.


Jeg har fået laserfjernet en tatovering helt. Det tog to år, men den er til gengæld også helt væk uden ar eller andre spor efter den. Ifm. coverups så kan man ofte nøjes med omkring 3 behandlinger. Jeg endte på 10-11 stykker, vil jeg tro. Så hvis du vil have rent lærred, så forvent alligevel, at det kan blive en dyr fornøjelse.

Min erfaring er også, at man skal vælge sin laserbehandler med omhu. Det var Kasper fra Rethink (i Vanløse), der overtog behandlingen af min, efter at andre havde lavet rav i den. Han er utrolig dygtig.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jan 2019, 13:56

RavenClaw skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:I øvrigt, hvis der er nogen der har erfaringer med laserbehandling, gerne i forbindelse med coverups, vil jeg rigtig gerne høre om det.


Jeg har fået laserfjernet en tatovering helt. Det tog to år, men den er til gengæld også helt væk uden ar eller andre spor efter den. Ifm. coverups så kan man ofte nøjes med omkring 3 behandlinger. Jeg endte på 10-11 stykker, vil jeg tro. Så hvis du vil have rent lærred, så forvent alligevel, at det kan blive en dyr fornøjelse.

Min erfaring er også, at man skal vælge sin laserbehandler med omhu. Det var Kasper fra Rethink (i Vanløse), der overtog behandlingen af min, efter at andre havde lavet rav i den. Han er utrolig dygtig.


Super :gogo: Det var også det jeg havde læst mig frem til. Jeg tænker helt klart at tatovøren skal indover i forhold til hvor meget han mener der skal fjernes, for jeg er ikke villig til at betale for 10-11 timers laserbehandling, for derefter at betale en bondegård for et sleeve.
Men kan 2-4 behandlinger gøre det, så er det fint nok.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf KitKat » 1. feb 2019, 12:01

Jeg har en labret og har i aftes sat en lille ring i hen over underlæben. Det er så fint, synes jeg, men mega svært at spise og (især) drikke uden at savle :lol:

Er det et spørgsmål om tilvænning eller en ulempe man er nødt til at leve med?
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. feb 2019, 20:42

NejJegErIkkeAsiat skrev:
RavenClaw skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:I øvrigt, hvis der er nogen der har erfaringer med laserbehandling, gerne i forbindelse med coverups, vil jeg rigtig gerne høre om det.


Jeg har fået laserfjernet en tatovering helt. Det tog to år, men den er til gengæld også helt væk uden ar eller andre spor efter den. Ifm. coverups så kan man ofte nøjes med omkring 3 behandlinger. Jeg endte på 10-11 stykker, vil jeg tro. Så hvis du vil have rent lærred, så forvent alligevel, at det kan blive en dyr fornøjelse.

Min erfaring er også, at man skal vælge sin laserbehandler med omhu. Det var Kasper fra Rethink (i Vanløse), der overtog behandlingen af min, efter at andre havde lavet rav i den. Han er utrolig dygtig.


Super :gogo: Det var også det jeg havde læst mig frem til. Jeg tænker helt klart at tatovøren skal indover i forhold til hvor meget han mener der skal fjernes, for jeg er ikke villig til at betale for 10-11 timers laserbehandling, for derefter at betale en bondegård for et sleeve.
Men kan 2-4 behandlinger gøre det, så er det fint nok.


Nå, men jeg har så nok ændret mening.
Egentlig var min plan jo at få lavet en ny tatovering. Evt. sleeve. Så overvejede jeg at få lavet en cover-up på den som jeg ikke er så glad for. Og nu er jeg nok nået dertil hvor jeg bare helst vil ha' fjernet den.
Det vil blive en smådyr omgang og tage 2 år. Men selvom jeg har lært at leve med den og egentlig ikke tænker så meget over det, så er det nok mest fordi jeg bare er super god til at fortrænge og ignorere ting jeg ikke gider bruge energi på. Jeg tror faktisk jeg vil blive glad for at få den fjernet, og de siger at de kan bevare den tatovering som blev delvist skjult (og dermed ødelagt) da jeg fik den som jeg vil have fjernet nu.
Så det blive jo lidt som at få en ny tatovering :D

Vil lige tænke over det i et par dage.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LadyFox » 4. maj 2019, 09:44

Jeg skal have lavet en relativt stor tatovering mellem hofte og underarmen i slutningen af måneden, men, jeg kan desværre ikke afsløre design endnu. Men altså, jeg glæder mig, den er så fin. Men altså, lad os bare være ærlige ikk? Har jeg ikke ret i det kommer til at gøre NAS ved ribbenene?
0
...
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf FrøkenM » 4. maj 2019, 09:51

LadyFox skrev:Jeg skal have lavet en relativt stor tatovering mellem hofte og underarmen i slutningen af måneden, men, jeg kan desværre ikke afsløre design endnu. Men altså, jeg glæder mig, den er så fin. Men altså, lad os bare være ærlige ikk? Har jeg ikke ret i det kommer til at gøre NAS ved ribbenene?

Jeg har lige fået lavet en ved ribbenene og jo det kunne da godt mærkes :lol: men det er til at holde ud med pauser, IMO.

Min tatovør sagde at erfaringen var, at det gjorde mere ondt i venstre side end højre, hvorfor ved jeg ikke :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Diverse spørgsmål og inspirations-tråden

Indlægaf LadyFox » 4. maj 2019, 09:55

FrøkenM skrev:
LadyFox skrev:Jeg skal have lavet en relativt stor tatovering mellem hofte og underarmen i slutningen af måneden, men, jeg kan desværre ikke afsløre design endnu. Men altså, jeg glæder mig, den er så fin. Men altså, lad os bare være ærlige ikk? Har jeg ikke ret i det kommer til at gøre NAS ved ribbenene?

Jeg har lige fået lavet en ved ribbenene og jo det kunne da godt mærkes :lol: men det er til at holde ud med pauser, IMO.

Min tatovør sagde at erfaringen var, at det gjorde mere ondt i venstre side end højre, hvorfor ved jeg ikke :)


Så er det da perfekt jeg regner med at få den placeret venstre :rulle:
0
...

Tilbage til "Kropsudsmykning"