Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annellaII
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 17. nov 2017, 13:17
Kort karma: 42
Geografisk sted: Europa
Likede indlæg: 950

Strid om Asmaa Abdol-Hamids statusopdatering på Facebook: Skal hun fyres eller ej?

Indlægaf annellaII » 10. dec 2017, 07:05

https://www.b.dk/nationalt/strid-om-asmaa-abdol-hamids-statusopdatering-paa-facebook-skal-hun-fyres-eller-ej

I en nu allerede slettet statusopdatering på Facebook skrev Asmaa Abdol-Hamid, der arbejder som konsulent ved Fyns Politi, i denne uge følgende:
»Blot et lille udpluk af militærstyrker som samler støv. #JerusalemIsTheCapitalOfPalestine« Derefter remser den offentligt ansatte kvinde en 8 muslimske landes militærstyrker op talt i soldater, flyvåben og tanks. Blandt landene er Iran, Jordan, Saudi Arabien og Marokko.

Statusopdateringen har bragt den tidligere Enhedslisten-politiker med palæstinensiske rødder i modvind.

Naser Khader spørger åbent på sin Facebook-væg, om hun direkte opfordrer til hellig krig imod Israel via sin statusopdatering og DF-politiker Pernille Bendixen, der selv bor i Odense, konstaterer overfor TV 2/Fyn, at Asmaa Abdol-Hamid har et loyalitetsproblem – både overfor Danmark som nation og i forhold til sit job som offentligt ansat under Justitsministeriet.

Hun ønsker derfor, at Asmaa Abdol-Hamid skal afskediges fra sit job og vil tage sagen videre til justitsminister Søren Pape Poulsen (K).

»Hun skal fungere som brobygger ved Fyns Politi, og det er et seriøst problem, at hun skriver sådan en opdatering på Facebook, hvor hun indirekte erklærer krig mod Israel,« har Pernille Bendixen sagt til TV 2/Fyn.
Konsulenten fortæller, at hun har slettet opdateringen, fordi der var stavefejl i den og fordi hun vil rette den til.